Blue Media uruchamia nowe usługi weryfikacji klienta

#weryfikacja #identyfikacja #AIS

27.11.2019
Udostępnij:

Spółka Blue Media wprowadza nowe usługi związane z weryfikacją klientów w oparciu o dostęp do informacji o rachunkach bankowych (tzw. AIS). Wykorzysta w tym celu możliwości, jakie daje unijna dyrektywa PSD2. Nowymi usługami Blue Media chce zainteresować zarówno polskich, jak i europejskich usługodawców.

Dzięki nowym usługom Blue Media, korzystające z nich firmy - w szczególności z branży finansowej, telekomunikacyjnej czy energetycznej - będa mogły łatwo zweryfikować nowych klientów i ocenić ich wiarygodność. Wszystko dzięki dostępowi do informacji o rachunkach bankowych, o który Blue Media - jako licencjonowany przez KNF podmiot - może prosić klientów indywidualnych. Na podstawie tych informacji usługodawca może ocenić np. zdolność kredytową lub rzetelność w płaceniu rachunków czy spłacaniu rat.

"Zdalny dostęp do informacji z rachunków bankowych to przede wszystkim szybkość weryfikacji danych i przyspieszenie procesu np. rozpatrywania wniosku kredytowego. Pozytywna historia rachunku może być również sygnałem dla usługodawcy, np. firmy telekomunikacyjnej, że klient jest wiarygodny, i warto zaproponować mu lepszą ofertę, lub np. smartfon w niższej cenie" - wyjaśnia Marek Popielarczyk, odpowiedzialny w Blue Media za rozwój usług związanych z zarządzaniem ryzykiem.

Narzędzia Blue Media umożliwiają zautomatyzowaną ocenę wiarygodności klientów w oparciu o m. in. analizę dochodów (wpływów na rachunek z tytułu wynagrodzeń, rent, emerytur czy świadczeń socjalnych), porównywanie danych z rachunku z danymi z biur informacji gospodarczej i Biura Informacji Kredytowej (krzyżowa weryfikacja danych), identyfikację problemów klienta z regulowaniem zobowiązań (wpłaty na konta firm windykacyjnych i transakcje komornicze) czy analizę historii kredytowej (częstości zaciągania pożyczek).

Z nowych narzędzi weryfikacyjnych Blue Media skorzysta niebawem Provident. Lider pożyczkowy współpracował w tym zakresie z sopockim fintechem jeszcze przed wejściem w życie przepisów dyrektywy PSD2. Teraz usługa weryfikacji klientów będzie wzbogacona o nowe metody i funkcjonalności, które pozwolą na szybsze rozpatrywanie wniosków pożyczkowych.

"Partnerstwo firm pożyczkowych i fintechowych sprawia, że możemy efektywnie wykorzystać usługi, które zostały zdefiniowane w ramach Dyrektywy PSD2. Rozwiązanie, które wdrożyliśmy wspólnie z Blue Media, wpłynie nie tylko na większą dostępność naszych produktów, przy jednocześnie wysokim standardzie zarządzania ryzykiem, ale także poprawi i przyspieszy znacząco proces wnioskowania o pożyczkę z punktu widzenia Klienta - może on teraz zweryfikować się szybciej, prościej i równie bezpiecznie. To dla nas ogromna korzyść" – wskazuje Agnieszka Biskup, Kierownik ds. Rozwoju Biznesu Internetowego w Provident Polska.

Nowe możliwości dzięki PSD2

W październiku 2019 r. Blue Media - jako jedna z pierwszych dwóch spółek w Polsce - uzyskała rozszerzenie licencji KNF potwierdzające, że firma posiada zezwolenie na świadczenie usług dostępu do informacji o rachunku (AIS) oraz usługi inicjowania płatności (PIS). Usługi te przewiduje europejska dyrektywa PSD2, która weszła w życie we wrześniu 2019 r.

Usługa AIS (Account Information Service) to zagregowana informacja o szczegółach dotyczących rachunku lub kilku rachunków bankowych, dająca klientom łatwy wgląd online w stan ich finansów lub umożliwiająca im potwierdzenie w innych instytucjach swojej sytuacji finansowej. Co ważne, wgląd w informacje o rachunku mogą mieć tylko podmioty posiadające odpowiednią europejską licencję, i tylko na życzenie właściciela rachunku.

"Jako Blue Media współpracujemy od niemal 20 lat z bankami, innymi instytucjami rynku finansowego oraz podmiotami z branży telekomunikacyjnej, energetycznej i ecommerce. Od lat świadczymy też usługi weryfikacyjne i autoryzacyjne, w tym autoryzację SMS-ową. Dyrektywa PSD2 daje w tym obszarze nowe możliwości, które zamierzamy rozwijać, z korzyścią dla naszych polskich i europejskich klientów biznesowych" - mówi Luiza Bolda, Sales Director w Blue Media.

Przeczytaj także:

Fintech

Wdrożenie płatności bez granic. Rozwiązania dla globalnej ekspansji

Odkryj jak nowoczesne technologie takie jak API do płatności zmieniają zarządzanie finansami. Poznaj możliwości, jakie otwierają się dla firm na globalnym rynku

17.05.2024 Czytaj więcej

Fintech

Przetwarzanie kart płatniczych w nowoczesnym e-commerce. Klucz do skutecznych transakcji

Odkryj, jak przetwarzanie kart płatniczych wpływa na płynność i bezpieczeństwo transakcji. Zobacz, jak integracja z systemem Visa może zwiększyć konkurencyjność

10.05.2024 Czytaj więcej

Fintech

Rola autentykacji 3DS w zabezpieczaniu transakcji online

Sprawdź, jak autentykacja 3D Secure (3DS) zabezpiecza transakcje online i buduje zaufanie wśród użytkowników. Poznaj szczegóły integracji z Visa i Mastercard.

26.04.2024 Czytaj więcej