Blue Media jest eko

#ekologia #złotówka za kilometr

Udostępnij:

W 2017 roku pracownicy Blue Media w drodze do i z pracy przejechali na rowerach łącznie prawie 106 tys. kilometrów. Dzięki wykorzystaniu paneli słonecznych, zainstalowanych w siedzibie spółki w Sopocie, firma jest niemal samowystarczalna energetycznie w najbardziej słoneczne dni.

​Prawie dwie trzecie badanych Polaków deklaruje, że regularnie segreguje śmieci. Ponad połowa uznaje, że odnawialne źródła to jedyna słuszna droga pozyskiwania energii. Aspekty związane z ekologią mają dla nas coraz większe znaczenie - wynika z badania “Świadomość ekologiczna Polaków” zrealizowanego w ubiegłym roku przez firmę badawczą Satisface dla Blue Media.

Sopocka spółka technologiczno-finansowa Blue Media od lat wdraża proekologiczne rozwiązania. To ważny element kultury organizacyjnej firmy. Już w 2013 roku wprowadziła program „Złotówka za kilometr”, w którym nagradza pracowników za docieranie do pracy na rowerze. Ograniczenie emisji spalin, dzięki zmianie środka transportu na rower, daje wymierne korzyści nie tylko dla środowiska, ale też dla samej firmy. – Aktywność fizyczna polepsza wydajność i samopoczucie pracowników. Co więcej, między innymi dzięki temu programowi, w Blue Media liczba zwolnień lekarskich jest kilkukrotnie niższa niż w przeciętnej polskiej firmiemówi Agnieszka Fabianowicz, koordynatorka programu.

Pracownicy Blue Media, docierający do siedziby firmy rowerem, w zeszłym roku „zaoszczędzili” ponad 25 ton dwutlenku węgla, który znalazłby się w powietrzu, gdyby zamiast roweru wybrali średniej wielkości samochód. W ciągu czterech lat istnienia programu pracownicy Blue Media przejechali już rowerami łącznie 350 tys. km!

Natomiast dzięki ogniwom fotowoltaicznym zamontowanym na tarasie siedziby firmy w sopockim Domu Zdrojowym, firma jest niezależna energetycznie w słoneczne dni. W samym 2017 roku firma uzyskała łącznie ponad 14 MWh energii elektrycznej. - 20 proc. energii w skali roku uzyskujemy w maju. Wtedy też energia z paneli zaspokaja nawet 50 proc. naszego miesięcznego zapotrzebowania - wyjaśnia Agnieszka Fabianowicz. 


PDF

Artykuł

W konkursie Bizneswoman Roku, organizowanym przez Fundację Sukces Pisany Szminką, Dominika Kotuła - Gibas, Head of HR Blue Media, odebrała statuetkę laureatki.

21.07.2022 CZYTAJ WIĘCEJ

Artykuł

Startuje WP PAY, system płatności przeznaczony specjalnie dla sklepów online wykorzystujących technologię WooCommerce.

24.05.2022 CZYTAJ WIĘCEJ

Artykuł

Bank Millennium wdrożył usługę Blue Media, dzięki której klienci z poziomu bankowości mobilnej mogą doładować swoje konta na PlayStation czy Spotify.

12.05.2022 CZYTAJ WIĘCEJ