Blue Media produkuje energię

#ekologia #energia słoneczna

Udostępnij:

Blue Media, dzięki ogniwom słonecznym działającym w sopockiej siedzibie spółki, jest całkowicie samowystarczalna energetycznie w słoneczne dni. Łącznie w ubiegłym roku w ten sposób firma wyprodukowała ponad 21 megawatogodzin energii elektrycznej.

Światowi giganci rynku IT stawiają na odnawialne źródła energii. Wszystkie oddziały Google w 2015 r. zużyły niemal tyle energii co całe San Francisco. Koncern zapowiada, że w tym roku zakupi energię odnawialną w ilości wystarczającej do pokrycia wszystkich potrzeb przedsiębiorstwa.

Potrzebę większego wykorzystania energii ze źródeł odnawialnych rozumie też polska firma technologiczna Blue Media, w której część energii już teraz jest produkowana przez panele słoneczne. Na tarasach siedziby Blue Media, mieszczącej się w sopockim Domu Zdrojowym, funkcjonują dwa takie ogniwa.

W ubiegłym roku panele słoneczne Blue Media wyprodukowały łącznie ponad 21 MWh energii elektrycznej. Dla porównania, ogrzewanie, oświetlenie, zasilanie centrum danych i praca wszystkich urządzeń elektrycznych w siedzibie firmy pochłonęły w listopadzie 2016 r. 20 MWh. – To oznacza, że dzięki panelom słonecznym firma jest samowystarczalna w słoneczne dni i może korzystać wyłącznie z samodzielnie produkowanej energii ze źródeł odnawialnych – mówi Agnieszka Fabianowicz z Blue Media.

Zasilanie serwerowni z ogniw fotowoltaicznych to również zabezpieczenie na wypadek przerwy w dostawie prądu, grożącej niedostępnością usług świadczonych przez Blue Media. – Dzięki systemom zasilania gwarantowanego w naszej serwerowni, w połączeniu z niewyczerpanym źródłem energii, jakim jest energia słoneczna, możemy zapewnić poziom dostępności usług na najwyższym poziomie, niezbędnym w sektorze usług finansowych – dodaje Agnieszka Fabianowicz.

Artykuł

Blue Media (wkrótce Autopay) partnerem Global Mentoring Walk w Sopocie

01.06.2023 CZYTAJ WIĘCEJ

Artykuł

Europejski Akt o Dostępności zobowiązuje przedsiębiorców do wprowadzenia ułatwień w korzystaniu z oprogramowania, usług oraz produktów cyfrowych od połowy 2025 r.

26.05.2023 CZYTAJ WIĘCEJ

Artykuł

Firma Blue Media, lider polskiego rynku płatniczego, rozpoczyna proces rebrandingu do nowej marki parasolowej Autopay. Firma planuje rozwój nowych produktów i chce stać się czołową europejską firmą technologiczną.

23.05.2023 CZYTAJ WIĘCEJ