Blue Media rozpoczyna współpracę z PZU

#płatności online #płatności cykliczne #PZU #ubezpieczenia

29.11.2022
Udostępnij:

Rynek usług ubezpieczeniowych jest jednym z tych, które jako pierwsze wdrażają innowacyjne usługi dla swoich klientów i wyznaczają trendy dla innych branż. Integracja Blue Media dla PZU jest tego najlepszym przykładem.

Misją Blue Media jest ułatwiać, przyspieszać i automatyzować codzienne zadania, przed którymi stają zarówno nasi partnerzy, jak i ich klienci. Wdrożenie dla PZU w pełni się wpisuje w te założenia.


Zalety rozwiązania z perspektywy użytkownika #mojePZU

W infrastrukturze PZU uruchomiona została specjalna platforma (jej funkcje są widoczne dla klienta PZU wewnątrz serwisu mojePZU), do której można podłączyć dowolną liczbę operatorów płatności obsługujących wiele metod płatności.

Z jej pomocą klient PZU może błyskawicznie opłacić cykliczne składki ubezpieczeniowe (np. AC/OC) lub wykupić jednorazowe ubezpieczenie, np. turystyczne. Dzięki rozwiązaniu typu multikoszyk – klient może opłacić kilka różnych składek na raz. Widzi na swoim ekranie polisy, które ma do opłacenia, klika 'Zapłać' i gotowe. Na jego skrzynkę mailową trafiają podsumowania płatności oraz dokumenty potwierdzające wykupienie lub przedłużenie polisy.

Platforma została również wyposażona w mechanizm płatności cyklicznych, dzięki któremu klient może utworzyć zlecenie płatności cyklicznej dla wybranego ubezpieczenia – wystarczy, że doda w profilu swoją kartę płatniczą.


Źródło: serwis mojePZU

Zastosowane rozwiązania sprawiają, że klienci PZU są w stanie samodzielnie opłacić potrzebne składki, korzystając przy tym z bezpiecznych i lubianych metod płatności. Nowością dla klientów od teraz będzie:

  • BLIK 0 (płatność odbywa się bez przekierowania na stronę operatora),
  • Google Pay,
  • płatność 1-click (płatność z użyciem zapisanej wcześniej karty lub BLIKA – bez kodu),
  • poszerzenie liczby dostępnych banków w ramach szybkich przelewów.

  • Płatności online Blue Media wyróżniają się nowoczesnym checkoutem, który sprzyja wysokiej konwersji. Proces płatności został uproszczony do niezbędnego minimum, dzięki czemu użytkownicy nie mają problemu z dokończeniem transakcji. Cały proces płatności odbywa się w ramach serwisu ubezpieczyciela – podsumowuje Dawid Adamczyk, Regional Sales Director w Blue Media.


    Zalety wdrożenia z perspektywy PZU

    Nawiązanie współpracy pomiędzy Blue Media i PZU jeszcze bardziej uelastycznia dotychczasowe rozwiązanie PZU. Liczba i charakter dostępnych metod płatności zależy wyłącznie od potrzeb zgłoszonych przez ubezpieczyciela. Hub płatniczy jest przygotowany na integrację z dowolną liczbą operatorów, a aktywacja kolejnych bramek płatniczych przebiega bez przeszkód. Włączenie lub wyłączenie wybranego kanału płatności również jest możliwe w dowolnym momencie. Dzięki temu firma może szybko reagować na trendy w płatnościach i udostępniać swoim klientom ich ulubione metody.

    Kluczową, z perspektywy ubezpieczyciela, zaletą rozwiązania jest jego stabilność i niemal 100% dostępność. To znaczy, że w momencie niedostępności jednego operatora lub wybranego kanału płatności, jego miejsce zajmuje inny, a klient nie odczuwa żadnych trudności w realizacji płatności za polisę, a ta, jak wiadomo, musi być opłacona na czas i nie ma tu miejsca na zwłokę.

    Platforma umożliwia również swobodne dodawanie kolejnych usług do oferty – również pochodzących od różnych podmiotów w ramach Grupy PZU.

    Aktualnie z serwisu mojePZU korzysta ponad 3 miliony użytkowników, ale architektura rozwiązania jest przygotowana do obsługi wielokrotnie większej liczby klientów.

    Doświadczenie Blue Media S.A. sprawiło, że w bardzo krótkim czasie wdrożyliśmy i zintegrowaliśmy się z PZU, poszerzając tym samym wachlarz metod płatności w bramce płatniczej mojePZU. Dzięki kompleksowemu rozwiązaniu PZU do obsługi transakcji online, każda ze stron jest gotowa na modyfikacje wynikające ze zmieniających się potrzeb – zarówno tych rynkowych, jak i klientów ubezpieczyciela. Dzięki ścisłej współpracy PZU z Cloud Services jesteśmy w stanie wprowadzać na rynek rozwiązania, które mogą się okazać przełomowe zarówno na rynku ubezpieczeń, jak i e-commerce – podsumowuje Sebastian Papierz, Business Development Director w Cloud Services Sp. z o.o., która jako partner technologiczny PZU stoi za stworzeniem specjalnej platformy wewnątrz serwisu moje PZU.



    Blue Media S.A. – dostawca rozwiązań do obsługi transakcji elektronicznych i wsparcia sprzedaży online – od automatycznych domowych płatności, po systemy dla bankowości elektronicznej, rozwiązania dla masowych wystawców faktur i e-commerce. Blue Media prowadzi działalność rozliczeniową i rozrachunkową w oparciu o zgodę NBP.

    Photo: LinkedIn Sales Solutions, unsplash.com

    Przeczytaj także:

    Artykuł

    E-winiety na przejazdy w Szwajcarii już dostępne w aplikacji Autopay oraz online 

    Autopay rozszerza ofertę zakupu e-winiet o Szwajcarię. Winiety na przejazdy w Szwajcarii dostępne są zarówno na stronie internetowej market.autopay.pl, jak i w aplikacji mobilnej dla systemów Android i iOS.

    16.02.2024 Czytaj więcej

    Artykuł

    Cloud Services wraca pod skrzydła Autopay

    Spółka Cloud Services z początkiem 2024 oferuje swoje kompleksowe rozwiązania IT pod nową marką Autopay Services.

    14.02.2024 Czytaj więcej

    Artykuł

    Na jednego specjalistę IT przypada 15 osób bez umiejętności cyfrowych. Młodzież ma rozwiązanie

    Grupa 140 uczniów i uczennic z całej Polski - w ramach programu „UsuwaMy bariery!” stworzonego przez fundację Zwolnieni z Teorii i Autopay ze wsparciem SWPS Innowacje - proponuje 24 inkluzywne rozwiązania cyfrowe.

    07.02.2024 Czytaj więcej