Polacy wolą płacić za mandat smartfonem

#płatności online #płatności mobilne #Zapłać mandat

Udostępnij:

Z danych Zaplacmandat.pl, serwisu do szybkiego i wygodnego opłacania mandatów przez internet, wynika, że mandaty karne coraz częściej opłacamy przez telefon. Średnia kwota mandatu opłaconego przez Zaplacmandat.pl wynosi 133 zł.

<

Zaplacmandat.pl, serwis należący do spółki Blue Media, działa od października 2017 r. Umożliwia szybkie i wygodne opłacanie mandatów karnych przelewem internetowym, BLIK-iem i kartą płatniczą. Wystarczy wypełnić dane z mandatu, który otrzymaliśmy, czyli serię, numer, kwotę i nasze dane, a następnie wybrać jedną z form płatności. Mandat będzie opłacony natychmiast po tym jak zostanie potwierdzona płatność. Serwis powstał we współpracy z Pierwszym Urzędem Skarbowym w Opolu, który od 2016 roku pobiera należności za mandaty z całego kraju.

Coraz częściej przez smartfon

Z danych Zaplacmandat.pl wynika, że coraz częściej opłacamy mandaty przez telefon. O ile przez pierwsze 3 miesiące istnienia serwisu wyraźnie częściej mandaty opłacane były za pomocą komputera, to już na początku tego roku te proporcje zaczynają się odwracać. - W styczniu już połowa naszych użytkowników opłacała mandaty za pomocą smartfona. Szacujemy, że do końca marca mobilne płatności będą odpowiadały za 70 proc. transakcji w naszym serwisie. Telefon mamy zawsze przy sobie, co oznacza, że możemy opłacić grzywnę natychmiast po jej otrzymaniu – mówi Krzysztof Ambroziak, Business Development Manager w Blue Media.

Użytkownicy serwisu jako formę płatności zwykle wybierają tzw. pay by link - to aż 79 proc. wszystkich transakcji. 13 proc. korzysta z BLIK, a 8 proc. wybiera kartę. Z szacunków Zaplacmandat.pl wynika, że z racji popularyzacji płatności mobilnych, udział tych ostatnich dwóch form płatności w 2018 roku znacząco wzrośnie.

Okresy świąteczne, długie weekendy i ferie zimowe oznaczają wzmożony ruch na drodze, a tym samym większą aktywność policji na drogach. Zapewne dlatego najwięcej mandatów zostało opłaconych w listopadzie (po Wszystkich Świętach) oraz w styczniu (po przerwie świątecznej). 

Artykuł

Blue Media (wkrótce Autopay) partnerem Global Mentoring Walk w Sopocie

01.06.2023 CZYTAJ WIĘCEJ

Artykuł

Europejski Akt o Dostępności zobowiązuje przedsiębiorców do wprowadzenia ułatwień w korzystaniu z oprogramowania, usług oraz produktów cyfrowych od połowy 2025 r.

26.05.2023 CZYTAJ WIĘCEJ

Artykuł

Firma Blue Media, lider polskiego rynku płatniczego, rozpoczyna proces rebrandingu do nowej marki parasolowej Autopay. Firma planuje rozwój nowych produktów i chce stać się czołową europejską firmą technologiczną.

23.05.2023 CZYTAJ WIĘCEJ