Pół miliona przelewów

#BlueCash #płatności natychmiastowe #SPBC

Udostępnij:

Tylko w pierwszym kwartale 2015 roku System Płatności BlueCash zrealizował pół miliona przelewów natychmiastowych

Spółka Blue Media ogłosiła wyniki systemu Płatności BlueCash (SPBC). Tylko w marcu w systemie przelewów natychmiastowych zrealizowano 178 tys. transakcji. Uczestniczące w Systemie banki zaczynają zarabiać również na usługach komplementarnych.

Pierwszy kwartał 2015 roku był kolejnym kwartałem wzrostu liczby przelewów natychmiastowych zrealizowanych w SPBC. Rekordowa liczba przelewów zrealizowanych w marcu, 178 tys., oznacza ponad 52% wzrost w stosunku do marca roku 2014. W całym pierwszym kwartale roku 2015 liczba transakcji sięgnęła blisko 0,5 mln. Wynik ten jest w dużej mierze wynikiem rosnącej liczby banków znajdujących się w zasięgu systemu. Obecnie przelew natychmiastowy za pośrednictwem SPBC można zrealizować na konta założone w 76 bankach.

Przelewy natychmiastowe w większości banków są płatne; wysokość opłaty zależy od polityki cenowej konkretnego banku. Najpopularniejsza stawka to 5 złotych za przelew. Niektóre banki w ramach konta oferują pulę przelewów darmowych lub rozliczają je według stawki progresywnej.

- Kwoty, jakie płaca klienci końcowo za przelewy natychmiastowe systematycznie maleją, głownie na skutek konkurencji między bankami – komentuje Sebastian Ptak, Członek Zarządu Blue Media S. A.. – Spadek ten rekompensowany jest jednak z nawiązką wzrostem liczby przelewów. Banki korzystają z nich również na inne sposoby, oferując nowe usługi, takie jak kredyty sprzedawane przez internet.

Z najbardziej kompleksowym wykorzystaniem przelewów natychmiastowych mamy do czynienia w sprzedaży produktów bankowych przez internet. Tu przelewy wykorzystywane są jako element weryfikacji Klienta oraz do obsługi wypłat i wpłat. Dzięki temu można np. udzielać kredytu w 15 minut, wliczają w to wypłatę pożyczanej kwoty. Wykorzystanie technologii przelewów natychmiastowych pozwala na zdalną i natychmiastową sprzedaż takich produktów jak konta bankowe, lokaty, karty płatnicze, kredyty samochodowe i gotówkowe. Oraz na późniejszą ich obsługę.

Ciekawym rozwiązaniem wykorzystującym technologię BlueCash są też tzw. przelewy na telefon. Jest to usługa pozwalająca na przelanie środków w sytuacji, kiedy nie znamy numeru rachunku adresata, a jedynie numer telefonu. Adresat dostaje wiadomość tekstową o czekającym transferze i wskazuje numer konta, na który mają trafić środki. Naturalnie natychmiastowo.

W ten sposób przelewy natychmiastowe stają się furtką dla nowych źródeł przychodu.

Artykuł

Bank Millennium wdrożył usługę Blue Media, dzięki której klienci z poziomu bankowości mobilnej mogą doładować swoje konta na PlayStation czy Spotify.

12.05.2022 CZYTAJ WIĘCEJ

Artykuł

Od początku 2022 r. z rozwiązań płatniczych i weryfikacyjnych Blue Media oraz systemu Autopay korzysta rekordowa liczba 10 milionów klientów miesięcznie.

06.04.2022 CZYTAJ WIĘCEJ

Artykuł

Od marca 2022 r. Płatności Online Blue Media umożliwiają szybkie płatności pay by linkami także w Czechach i Słowacji.

21.03.2022 CZYTAJ WIĘCEJ