Pomocny przelew wspiera stałe pomaganie

#pomocny przelew #akcja charytatywna

Udostępnij:

Gdyby 12,5 tys. osób byłoby gotowych przekazywać 8 zł miesięcznie na cele charytatywne, to w pełni zaspokoiłoby potrzeby finansowe dziecięcego Hospicjum Pomorze Dzieciom.

Gdańskie Hospicjum Pomorze Dzieciom, we współpracy z firmą Blue Media, twórcą mechanizmu Pomocnego przelewu, poszukuje 12,5 tys. osób, które zechciałyby co miesiąc wpłacać 8 zł na utrzymanie placówki. To koszt godziny opieki nad dziećmi w domowym hospicjum.

Na specjalnie utworzonej stronie bm.pl/pomorze-dzieciom, donatorzy mogą w wygodny sposób wpłacać online datki dla hospicjum. Istnieje możliwość ustawienia cyklicznej płatności, np. 8 zł, 16 zł lub 32 zł co miesiąc lub jednorazowej wpłaty. Pomocny przelew dla hospicjum Pomorze Dzieciom oparty jest o mechanizm bm.pl, serwisu do automatycznego opłacania rachunków. Pozwala on na ustalenie stałej kwoty i częstotliwości wpłat, które mogą być realizowane automatycznie lub manualnie.

- Pilnie poszukujemy 12,5 tys. „Aniołów”, osób o wielkich sercach, dla których los nieuleczalnie chorych dzieci nie jest obojętny. 8 zł to symboliczna kwota, to koszt 1 godziny kompleksowej opieki medycznej. W hospicjum koncentrujemy się na dokładaniu życia do każdego dnia, bo nie zostaje wiele czasu. To chcemy pokazać całemu światu - mówi Ewa Liegman, prowadząca Hospicjum Pomorze Dzieciom

Opieka medyczna Hospicjum Pomorze Dzieciom umożliwia śmiertelnie chorym dzieciom powrót do rodzinnego domu, często po długiej i wyczerpującej hospitalizacji. Zespół lekarzy i pielęgniarek czuwa o każdej porze dnia i nocy, łagodząc ból i uporczywe objawy związane z postępującą chorobą. Do dzieci dojeżdżają również fizjoterapeuci oraz psycholog. Hospicjum od dwóch lat walczy o przetrwanie, ponieważ utrzymuje się wyłącznie dzięki darowiznom. Potrzeba 100 tys. złotych miesięcznie, by dzieci mogły spędzić ostatni etap swojego życia w cieple rodzinnego domu i pod profesjonalną opieką specjalistów.

Zacznijmy regularnie pomagać

W zestawieniu CAF World Giving Index 2016 Polska zajęła 67. miejsce (na 140 krajów) w statystykach na temat niesienie pomocy finansowej. O ile Polaków nie trzeba namawiać na finansowe wsparcie organizacji pozarządowych (według deklaracji robi to już ponad połowa Polaków), to trzeba nas przekonywać do systematycznego wsparcia. Jak wynika z raportu TNS o dobroczynności Polaków, w 2015 r. zaledwie 3 proc. z nas regularnie przekazywało pieniądze na cele charytatywne.

- Kwota wsparcia nie zawsze jest najważniejsza, liczy się regularność. Organizacje charytatywne, aby skutecznie realizować cele statutowe i zaplanowane inicjatywy, potrzebują bowiem stałego wsparcia. W krajach zachodnioeuropejskim i w Stanach Zjednoczonych regularne wsparcie finansowe jest bardzo popularne – wylicza Anna Maraś z Blue Media, odpowiedzialna za wdrażanie płatności automatycznych w bm.pl.

Według danych GUS w 2014 r. suma przychodów polskich stowarzyszeń i fundacji ze źródeł prywatnych wyniosła 13 proc. całości ich przychodów. W innych krajach europejskich udział tych środków jest znacznie większy. Przykładowo w Wielkiej Brytanii datki od osób prywatnych stanowią aż 44 proc. budżetu sektora, w Norwegii 38 proc., a w Niemczech 20 proc.

Artykuł

Blue Media (wkrótce Autopay) partnerem Global Mentoring Walk w Sopocie

01.06.2023 CZYTAJ WIĘCEJ

Artykuł

Europejski Akt o Dostępności zobowiązuje przedsiębiorców do wprowadzenia ułatwień w korzystaniu z oprogramowania, usług oraz produktów cyfrowych od połowy 2025 r.

26.05.2023 CZYTAJ WIĘCEJ

Artykuł

Firma Blue Media, lider polskiego rynku płatniczego, rozpoczyna proces rebrandingu do nowej marki parasolowej Autopay. Firma planuje rozwój nowych produktów i chce stać się czołową europejską firmą technologiczną.

23.05.2023 CZYTAJ WIĘCEJ