W przelewach natychmiastowych stały wzrost

#płatności online #przelewy natychmiastowe #BlueCash

Udostępnij:

Popularność przelewów natychmiastowych cały czas rośnie. Narodowy Bank Polski podał, że w okresie lipiec-wrzesień 2022 r. użytkownicy Blue Cash wykonali 3,69 mln przelewów o wartości łącznej 4,55 mld zł. To był rekordowy kwartał w historii tego systemu. Średnia wartość transakcji wyniosła 1219 zł.

Przyjrzyjmy się temu jak o wzroście popularności przelewów błyskawicznych pisaliśmy w 2015 r. Zestawiając to z aktualnymi danymi, widać jak duża zmiana się dokonała.



Po rekordowym, 40-procentowym wzroście w październiku, w listopadzie miesięczna liczba przelewów natychmiastowych realizowanych przez sopocką spółkę Blue Media jeszcze wzrosła.

Październik 2015 r. był pierwszym pełnym miesiącem, w którym w Systemie Płatności BlueCash uczestniczył Bank Zachodni WBK. Wówczas na stały trend wzrostowy nałożył się efekt nowego uczestnika. W rezultacie liczba przelewów w porównaniu do poprzedzającego miesiąca była wyższa aż o 40 procent, osiągając prawie 253 tys.

W listopadzie liczba ta jeszcze wzrosła do 264 tys. Natomiast łączna wartość przelewów przekroczyła 307 mln złotych.

- Spodziewamy się, że grudzień będzie równie udany – komentuje Sebastian Ptak, członek zarządu Blue Media, operatora SPBC. – Koniec roku to okres, w którym natłok zajęć i przedświąteczny ruch skłania do korzystania w przelewów natychmiastowych.

Z przelewów natychmiastowych realizowanych przez System Płatności BlueCash mogą korzystać klienci Banku Zachodniego WBK, Alior Banku, T-Mobile Usługi Bankowe, mBanku, BRE Banku, Orange Finanse, Euro Banku S.A. czy Banku BPH, oraz kilkudziesięciu banków spółdzielczych.

Wyniki SPBC za listopad 2016 [informacja prasowa w pliku docx]

Artykuł

Blue Media (wkrótce Autopay) partnerem Global Mentoring Walk w Sopocie

01.06.2023 CZYTAJ WIĘCEJ

Artykuł

Europejski Akt o Dostępności zobowiązuje przedsiębiorców do wprowadzenia ułatwień w korzystaniu z oprogramowania, usług oraz produktów cyfrowych od połowy 2025 r.

26.05.2023 CZYTAJ WIĘCEJ

Artykuł

Firma Blue Media, lider polskiego rynku płatniczego, rozpoczyna proces rebrandingu do nowej marki parasolowej Autopay. Firma planuje rozwój nowych produktów i chce stać się czołową europejską firmą technologiczną.

23.05.2023 CZYTAJ WIĘCEJ