Finanse Polaków w czasie pandemii. Edycja 2021

#płatności za rachunki #zakupy przez internet #finanse Polaków

Udostępnij:

Wiele sfer codziennego życia przeniosło się do internetu. Zdalnie pracujemy, uczymy się, załatwiamy sprawy urzędowe, korzystamy z rozrywki online (np. serwisów streamingowych). Część tych pandemicznych trendów zostanie z nami już na stałe.

Badanie „Finanse Polaków w czasie pandemii 2021” zostało zrealizowane na zlecenie Blue Media przez agencję badawczą Satisface. To już piąta edycja raportu na temat zwyczajów finansowych Polaków. Druga, która została zrealizowana w czasie trwania pandemii Covid-19.

Czego można dowiedzieć się z tegorocznej edycji raportu?

  • Mimo, że w 2021 r. częściej korzystamy z różnych usług realizowanych przez internet, to nasz entuzjazm do zdalnych aktywności jest nieco niższy niż na początku pandemii. Widać pierwsze symptomy pandemicznego zmęczenia usługami internetowymi.
  • Już sześciu na dziesięciu Polaków korzysta regularnie z internetowych usług subskrypcyjnych.
  • 94 proc. polskich internautów dokonuje zakupów produktów oraz usług przez internet. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek ten wahał się pomiędzy 85 a 88 proc. Wskaźnik ten zanotował ogromny wzrost w ostatnim roku, co powiązać można bezpośrednio z pandemią. W jej wyniku wzrosła także popularność płatności elektronicznych, zwłaszcza szybkich przelewów oraz BLIKA.
  • Spowodowany pandemią skokowy wzrost popularności nowych technologii idzie w parze z coraz większą świadomością, jakie dane na swój temat udostępniamy i komu, szczególnie gdy są to informacje dotyczące finansów. Zaledwie 13 proc. badanych byłoby skłonnych udostępnić informacje o swoim rachunku bankowym w celu uzyskania lepszej oferty finansowej. Takie wrażliwe dane jesteśmy gotowi najprędzej przekazać innemu bankowi lub zaufanemu operatorowi płatności.

Pobierz bezpłatnie

Raport "Finanse Polaków w czasie pandemii. Edycja 2021"

Raport

Aż 2/3 Polaków popiera rezygnację z importu węgla, ropy i gazu z Rosji, nawet gdyby miało to oznaczać wzrost cen paliw i wyższe rachunki.

22.06.2022 CZYTAJ WIĘCEJ

Raport

Kiedy w Blue Media podsumowaliśmy efekty naszej pracy w roku 2020, obliczyliśmy, że rezygnując z druku blisko 700 tys. faktur, uratowaliśmy taką liczbę drzew, która potrzebna jest do wytwarzania tlenu niezbędnego do oddychania wszystkich pracow...

06.10.2021 CZYTAJ WIĘCEJ

Raport

Co prawda 72 proc. z nas uznaje globalne ocieplenie za groźne dla swego życia, ale inne zagrożenia są według nas bardziej niebezpieczne. To jedna z ciekawszych obserwacji z raportu Blue Media “Postawy ekologiczne Polek i Polaków 2020”. Dlaczego naukowcy uznaj...

05.11.2020 CZYTAJ WIĘCEJ