Finanse Polaków w czasie pandemii. Edycja 2021

#płatności za rachunki #zakupy przez internet #finanse Polaków

Udostępnij:

Wiele sfer codziennego życia przeniosło się do internetu. Zdalnie pracujemy, uczymy się, załatwiamy sprawy urzędowe, korzystamy z rozrywki online (np. serwisów streamingowych). Część tych pandemicznych trendów zostanie z nami już na stałe.

Badanie „Finanse Polaków w czasie pandemii 2021” zostało zrealizowane na zlecenie Blue Media przez agencję badawczą Satisface. To już piąta edycja raportu na temat zwyczajów finansowych Polaków. Druga, która została zrealizowana w czasie trwania pandemii Covid-19.

Czego można dowiedzieć się z tegorocznej edycji raportu?

  • Mimo, że w 2021 r. częściej korzystamy z różnych usług realizowanych przez internet, to nasz entuzjazm do zdalnych aktywności jest nieco niższy niż na początku pandemii. Widać pierwsze symptomy pandemicznego zmęczenia usługami internetowymi.
  • Już sześciu na dziesięciu Polaków korzysta regularnie z internetowych usług subskrypcyjnych.
  • 94 proc. polskich internautów dokonuje zakupów produktów oraz usług przez internet. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek ten wahał się pomiędzy 85 a 88 proc. Wskaźnik ten zanotował ogromny wzrost w ostatnim roku, co powiązać można bezpośrednio z pandemią. W jej wyniku wzrosła także popularność płatności elektronicznych, zwłaszcza szybkich przelewów oraz BLIKA.
  • Spowodowany pandemią skokowy wzrost popularności nowych technologii idzie w parze z coraz większą świadomością, jakie dane na swój temat udostępniamy i komu, szczególnie gdy są to informacje dotyczące finansów. Zaledwie 13 proc. badanych byłoby skłonnych udostępnić informacje o swoim rachunku bankowym w celu uzyskania lepszej oferty finansowej. Takie wrażliwe dane jesteśmy gotowi najprędzej przekazać innemu bankowi lub zaufanemu operatorowi płatności.

Pobierz bezpłatnie

Raport "Finanse Polaków w czasie pandemii. Edycja 2021"

Raport

Badania pokazują, że przeciętne polskie gospodarstwo domowe płaci osiem rachunków miesięcznie.

09.12.2022 CZYTAJ WIĘCEJ

Raport

Wiele sfer codziennego życia przeniosło się do internetu. Zdalnie pracujemy, uczymy się, załatwiamy sprawy urzędowe, korzystamy z rozrywki online (np. serwisów

10.10.2022 CZYTAJ WIĘCEJ

Raport

Polki i Polacy coraz mniej chętnie korzystają z usług subskrypcyjnych.

19.09.2022 CZYTAJ WIĘCEJ