Polacy nie chcą czekać na przelew − a banki liczą zyski

#płatności online #BlueCash #SPBC

19.01.2015
Udostępnij:

Blue Media podsumowała wyniki Systemu Płatności BlueCash (SPBC) za rok 2014

Sopot, 20 stycznia 2015 - Polacy coraz częściej korzystają z przelewów natychmiastowych. W roku 2014 tylko za pośrednictwem najpopularniejszego w Polsce systemu płatności natychmiastowych - Systemu Płatności BlueCash (SPBC) - zrealizowano ponad 1,6 mln takich transakcji. To o 67% więcej niż w roku 2013. Wynik ten cieszy uczestniczące w Systemie banki, dla których przelewy natychmiastowe SPBC stanowią źródło dodatkowego przychodu.

Jak wynika z rocznego podsumowania przedstawionego przez Blue Media, prowadzony przez tę firmę System Płatności BlueCash odnotował w ubiegłym roku wielowymiarowy wzrost. W stosunku do roku 2013 wzrosła zarówno liczba przelewów jak i ich średnia wartość - z 724 złotych do 756 złotych. Regularnie rosła też miesięczna liczba przelewów. W rekordowym grudniu sięgnęła blisko 163,5 tys. Dla porównania, w również rekordowym dla 2013 roku grudniu klienci banków zrealizowali ich nieco ponad 102 tys. W naturalny sposób wzrosła więc łączna wartość przeprowadzonych tą drogą transakcji. O ile w 2013 roku SPBC przeprocesował niecałe 700 mln złotych, w roku 2014 była już to kwota ponad 1,2 mld. Od początku swojego istnienia, czyli końca roku 2012, SPBC przetworzył operacje na łączną kwotę 2 mld złotych.

Rekordowe wyniki SPBC to zasługa zarówno wygody i popularyzacji samej usługi, jak i rosnącego zasięgu samego Systemu. Za jego pośrednictwem można przelać pieniądze w czasie rzeczywistym już na ponad 26 mln rachunków w 70 bankach uczestniczących lub współpracujących z systemem.

- Liczba przelewów natychmiastowych jakie banki realizują za pośrednictwem Systemu Płatności BlueCash systematycznie rośnie, zgodnie z naszymi przewidywaniami i założonymi celami – komentuje Sebastian Ptak, członek zarządu firmy Blue Media, operatora Systemu Płatności BlueCash. – Dynamika wzrostu dowodzi, że Polacy polubili przelewy natychmiastowe i coraz chętniej z nich korzystają. Nic dziwnego – technologia od dawna pozwala nam na realizację przelewów w czasie rzeczywistym, i nie ma powodu, dla którego Polacy mieliby czekać na pieniądze np. dobę.

W wielu bankach przelewy natychmiastowe SPBC to ciągle usługa premium, za którą pobierana jest dodatkowa opłata, od 1 do kilku złotych. Nic dziwnego, że popularyzacja usługi cieszy bankowców.

- Rok 2015 będzie dla SPBC kolejnym rokiem dużych wzrostów – przewiduje Sebastian Ptak. – Dotychczasowe tempo rozwoju systemu oraz obecne perspektywy rynkowe pozwalają nam przewidywać, że w ciągu najbliższych 12 miesięcy zrealizujemy ok. 2,5 mln transakcji. Wraz ze wzrostem liczby transakcji możemy się też spodziewać spadku opłat za pojedynczy przelew.

O Blue Media

Firma Blue Media jest dostawcą rozwiązań do obsługi transakcji elektronicznych i wsparcia sprzedaży online – od automatyzacji domowych płatności po kompleksowe, szyte na miarę systemy dla bankowości elektronicznej, rozwiązania dla wystawców faktur oraz e-handlu.

Blue Media w oparciu o zgodę NBP prowadzi działalność rozliczeniową i rozrachunkową. Firma jest licencjonowaną przez KNF Krajową Izbą Płatniczą oraz członkiem Forum Technologii Bankowych przy Związku Banków Polskich.

O systemie SPBC

System Płatności BlueCash (SPBC) firmy Blue Media jest jednym z najnowocześniejszych na świecie systemów umożliwiających realizację natychmiastowych przelewów między bankami. Transakcje realizowane są bezpośrednio z bankowości elektronicznej, w oparciu o wymianę komunikatów między bankami a systemem. System działa na mocy zgody Narodowego Banku Polskiego dla firmy Blue Media na działalność rozliczeniowa i rozrachunkową. Pod względem liczby uczestników System Płatności BlueCash plasuje się w światowej czołówce.

Przeczytaj także:

Raport

Nawyki ekologiczne Polaków to troska o środowisko czy własny portfel? [BADANIE]

Czasy wysokiej inflacji wydają się wpływać na przyzwyczajenia Polaków. Ponad 84 proc. badanych deklaruje, że segreguje śmieci. Stopniowy wzrost notują też skłonności do oszczędzania wody, prądu oraz ograniczania konsumpcji - wynika z badania “Postawy ekologiczne Polek i Polaków 2023” zrealizowanego przez Autopay.

16.11.2023 Czytaj więcej

Raport

Polacy nadal przekonani do ochrony klimatu i przyrody, ale zielony sceptycyzm powoli narasta [BADANIE]

Chociaż większość osób w Polsce zgadza się ze stanowiskiem nauki na temat zmian klimatu i uważa, że sytuacja ekologiczna świata jest zła, to w ostatnich latach o połowę zwiększyła się grupa dystansująca się od zielonych narracji. Doświadczeni pandemią i inflacją nadal chcemy czystej energii i czystej przyrody, ale już niekoniecznie związanych tym wyrzeczeń.

11.10.2023 Czytaj więcej

Raport

Uczciwi, choć zapominalscy

40% Polaków zapomina o zapłaceniu rachunków

16.12.2022 Czytaj więcej