Polacy nie chcą czekać na przelew − a banki liczą zyski

#płatności online #BlueCash #SPBC

Udostępnij:

Blue Media podsumowała wyniki Systemu Płatności BlueCash (SPBC) za rok 2014

Sopot, 20 stycznia 2015 - Polacy coraz częściej korzystają z przelewów natychmiastowych. W roku 2014 tylko za pośrednictwem najpopularniejszego w Polsce systemu płatności natychmiastowych - Systemu Płatności BlueCash (SPBC) - zrealizowano ponad 1,6 mln takich transakcji. To o 67% więcej niż w roku 2013. Wynik ten cieszy uczestniczące w Systemie banki, dla których przelewy natychmiastowe SPBC stanowią źródło dodatkowego przychodu.

Jak wynika z rocznego podsumowania przedstawionego przez Blue Media, prowadzony przez tę firmę System Płatności BlueCash odnotował w ubiegłym roku wielowymiarowy wzrost. W stosunku do roku 2013 wzrosła zarówno liczba przelewów jak i ich średnia wartość - z 724 złotych do 756 złotych. Regularnie rosła też miesięczna liczba przelewów. W rekordowym grudniu sięgnęła blisko 163,5 tys. Dla porównania, w również rekordowym dla 2013 roku grudniu klienci banków zrealizowali ich nieco ponad 102 tys. W naturalny sposób wzrosła więc łączna wartość przeprowadzonych tą drogą transakcji. O ile w 2013 roku SPBC przeprocesował niecałe 700 mln złotych, w roku 2014 była już to kwota ponad 1,2 mld. Od początku swojego istnienia, czyli końca roku 2012, SPBC przetworzył operacje na łączną kwotę 2 mld złotych.

Rekordowe wyniki SPBC to zasługa zarówno wygody i popularyzacji samej usługi, jak i rosnącego zasięgu samego Systemu. Za jego pośrednictwem można przelać pieniądze w czasie rzeczywistym już na ponad 26 mln rachunków w 70 bankach uczestniczących lub współpracujących z systemem.

- Liczba przelewów natychmiastowych jakie banki realizują za pośrednictwem Systemu Płatności BlueCash systematycznie rośnie, zgodnie z naszymi przewidywaniami i założonymi celami – komentuje Sebastian Ptak, członek zarządu firmy Blue Media, operatora Systemu Płatności BlueCash. – Dynamika wzrostu dowodzi, że Polacy polubili przelewy natychmiastowe i coraz chętniej z nich korzystają. Nic dziwnego – technologia od dawna pozwala nam na realizację przelewów w czasie rzeczywistym, i nie ma powodu, dla którego Polacy mieliby czekać na pieniądze np. dobę.

W wielu bankach przelewy natychmiastowe SPBC to ciągle usługa premium, za którą pobierana jest dodatkowa opłata, od 1 do kilku złotych. Nic dziwnego, że popularyzacja usługi cieszy bankowców.

- Rok 2015 będzie dla SPBC kolejnym rokiem dużych wzrostów – przewiduje Sebastian Ptak. – Dotychczasowe tempo rozwoju systemu oraz obecne perspektywy rynkowe pozwalają nam przewidywać, że w ciągu najbliższych 12 miesięcy zrealizujemy ok. 2,5 mln transakcji. Wraz ze wzrostem liczby transakcji możemy się też spodziewać spadku opłat za pojedynczy przelew.

O Blue Media

Firma Blue Media jest dostawcą rozwiązań do obsługi transakcji elektronicznych i wsparcia sprzedaży online – od automatyzacji domowych płatności po kompleksowe, szyte na miarę systemy dla bankowości elektronicznej, rozwiązania dla wystawców faktur oraz e-handlu.

Blue Media w oparciu o zgodę NBP prowadzi działalność rozliczeniową i rozrachunkową. Firma jest licencjonowaną przez KNF Krajową Izbą Płatniczą oraz członkiem Forum Technologii Bankowych przy Związku Banków Polskich.

O systemie SPBC

System Płatności BlueCash (SPBC) firmy Blue Media jest jednym z najnowocześniejszych na świecie systemów umożliwiających realizację natychmiastowych przelewów między bankami. Transakcje realizowane są bezpośrednio z bankowości elektronicznej, w oparciu o wymianę komunikatów między bankami a systemem. System działa na mocy zgody Narodowego Banku Polskiego dla firmy Blue Media na działalność rozliczeniowa i rozrachunkową. Pod względem liczby uczestników System Płatności BlueCash plasuje się w światowej czołówce.

Raport

40% Polaków zapomina o zapłaceniu rachunków

16.12.2022 CZYTAJ WIĘCEJ

Raport

Badania pokazują, że przeciętne polskie gospodarstwo domowe płaci osiem rachunków miesięcznie.

09.12.2022 CZYTAJ WIĘCEJ

Raport

Wiele sfer codziennego życia przeniosło się do internetu. Zdalnie pracujemy, uczymy się, załatwiamy sprawy urzędowe, korzystamy z rozrywki online (np. serwisów

10.10.2022 CZYTAJ WIĘCEJ