Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym – 10 wskazówek

#ecommerce #sprzedaż online #sklepy internetowe

14.05.2023
Udostępnij:

Wzrost sprzedaży jest celem większości przedsiębiorców działających na rynku e-commerce. Jeżeli Ty również szukasz nowych sposobów na zwiększenie dochodów w swoim e-sklepie – mamy dla Ciebie dziesięć propozycji działań.


1. Nowe kanały dystrybucji

Sprzedaż wielokanałowa, nazywana jest strategią cross-channel. Takie działanie pozwala firmie, otworzyć się na nowe rynki i dotrzeć do różnych grup docelowych. Ważne, aby do opracowania nowej strategii podejść z rozsądkiem i aby były one spójne. Jeżeli w pełni wykorzystujesz możliwości swojego sklepu, warto zastanowić się jakie inne kanały dystrybucji możesz wprowadzić. Jednym z takich pomysłów jest porównywarka cenowa. O tym, dla kogo taka współpraca może okazać się korzystna, pisaliśmy w artykule: Czy warto sprzedawać za pośrednictwem porównywarek cenowych?


2. Cross-selling

Cross-selling to inaczej zachęcenie klienta do dokonania zakupu komplementarnego produktu. W praktyce oznacza to, na przykład, ofertę sprzedaży zabawki grającej z baterią w zestawie. To sprytna metoda, która rzeczywiście przynosi upragniony efekt – wzrost sprzedaży. Ważne przy wdrażaniu tej strategii sprzedażowej jest umiejętne proponowanie komplementarnych produktów. Różne serwisy prezentują podsumowanie zakupu, a obok niego komplementarne produkty. Klient może zdecydować się na zakup pakietu lub wybrać tylko jeden produkt.


3. Up-selling i down-selling

Up-selling i down-selling to z kolei proponowanie innych produktów. W pierwszym przypadku sprzedawca oferuje produkt o lepszych parametrach, ale jednocześnie droższy. W drugim przypadku proponuje mu tańszy produkt o podobnych właściwościach. Ta druga strategia sprawdza się w sytuacjach, gdy klient chce porzucić koszyk zakupowy. To dobre sposoby na zdobycie zaufania klienta i zwiększenie sprzedaży.


4. Nowe grupy odbiorców

Może się okazać, że wyselekcjonowana grupa odbiorców z biegiem czasu się skurczyła, co może być skutkiem wielu różnych czynników – konkurencji, zmiany preferencji, czy trendów. To dobry moment, aby ponownie zastanowić się do kogo skierowana jest oferta sklepu. Być może okaże się, że są nią zainteresowane osoby, których wcześniej nawet nie brałeś pod uwagę. Więcej o tym jak określić grupę docelową sklepu internetowego dowiesz się z naszego artykułu.


5. Dbaj o jakość

Okazuje się, że cena ma największe znaczenie, ale nie mniej ważna jest jakość. Nie odnosi się ona jedynie do sprzedawanych produktów czy usług, ale do ogółu – tego jak wygląda sklep, jakie działania marketingowe prowadzi, jaki standard obsługi reprezentuje (również tej posprzedażowej) lub jaki jest poziom treści i obrazów prezentowanych w sklepie internetowym. To wszystko podlega ocenie konsumenta, który ostatecznie podejmuje decyzję o zakupie w tym, czy innym sklepie (wcześniej je porównując).


6. Chatboot

Zdarzają się sytuacje, w których nie jesteś w stanie natychmiast udzielić odpowiedzi na nurtujące klienta pytanie. Wyobraź sobie sytuację, w której klient wybrał szafę, ale nie jest pewny jaki jest koszt przesyłki. Wysyła zapytanie, ale raczej mało prawdopodobne, że poczeka na odpowiedź. Można się spodziewać, że poszuka tego produktu u konkurencji, gdzie odpowiedź na jego pytanie zostanie udzielona natychmiast lub po prostu znajdzie ją w podsumowaniu koszyka zakupowego. Z drugiej strony nie można oczekiwać, że sprzedawca będzie dostępny przez całą dobę. To idealny moment, kiedy warto wykorzystać chatboota, który jest w stanie natychmiast udzielić odpowiedzi lub wysłać wyznaczonej osobie powiadomienie, dzięki czemu można szybko zareagować.


7. Promocje ważne tylko chwilę

Nic tak nie motywuje do podjęcia decyzji jak presja czasu. Szczególnie dotyczy, to zakupów w sklepach internetowych, które robimy pod wpływem impulsu. Mając tę wiedzę, można wdrożyć do swoich działań promocje, które są ograniczone czasowo. Według wielu przedsiębiorców taka forma promocji okazuje się skuteczna, dlatego jest często stosowana.


8. Nowy marketing – np. współpraca z influencerami

Wraz z rozwojem mediów społecznościowych można dotrzeć zjawisko poszukiwania przez klientów opinii, czy recenzji wśród znanych osób. Prawie każdy bardziej znaczący influncer promuje określone produkty, z czego czerpie korzyści – czy to finansowe, czy w formie barteru. Można spróbować tej metody, ale warunkiem jest dobór odpowiedniej osoby, która będzie pozytywnie wpływać na wizerunek marki. Na przykład jeśli sprzedajesz pojemniki do przypraw, możesz zaproponować współpracę osobie, która prowadzi vloga kulinarnego.


9. Landing Page

Skuteczna strona sprzedażowa to klucz do sukcesu. Tę kwestię szczegółowo omówiliśmy w artykule: Jak stworzyć skuteczny landing page? Wyjaśnialiśmy tam między innymi, że to właśnie strony typu landing page odpowiadają za wzrost konwersji, a w konsekwencji większe zyski.


10. Darmowe próbki

Kolejnym pomysłem na wzrost konwersji jest akcja polegająca na sprzedaży artykułów z próbkami innych produktów (najlepiej komplementarnych). Na przykład sprzedajesz farby do włosów, więc idealnym sposobem będzie dołączenie próbki odżywki do włosów farbowanych. Jeśli produkt przypadnie klientowi do gustu, to jest duża szansa, że zamówi go w Twoim sklepie, a nie w konkurencyjnym. Będzie wdzięczny za darmową próbkę, co sprawi, że w przyszłości będzie chciał zachować się lojalnie, a poza tym już wcześniej przekonał się, że zakupy były na satysfakcjonującym poziomie.

To tylko kilka możliwości, które mogą przyczynić się do wzrostu sprzedaży w Twojej firmie. Nie każdy sposób jest odpowiedni dla każdego rodzaju działalności, dlatego trzeba przeanalizować, który warto wdrożyć. Może okazać się, że jeden nie przyniesie spektakularnych efektów, a kolejny tak. Dlatego warto próbować i otwierać się na nowe możliwości.

Przeczytaj także:

Ecommerce

5 najważniejszych wniosków z European E-Commerce Report 2023

Poznaj najważniejsze wnioski z raportu, które pomogą Ci zrozumieć trendy i dostosować strategie, żeby sukcesywnie zwiększać sukces Twojego sklepu online.

28.03.2024 Czytaj więcej

Ecommerce

Płatności odroczone – sposób na zmniejszenie liczby porzuconych koszyków w sklepie online

Odkryj, jak płatności odroczone mogą zwiększyć konwersję w Twoim sklepie online, zmniejszając liczbę porzuconych koszyków. Poznaj pozostałe korzyści.

26.03.2024 Czytaj więcej

Ecommerce

Jak zwiększyć sprzedaż w małym sklepie internetowym?

Sprawdź, jak poprawić strony produktowe, ulepszyć UX, usprawnić proces zakupowy i wykorzystać opinii klientów, żeby zbudować silną markę i się wyróżnić.

25.03.2024 Czytaj więcej