5 rzeczy, o których musisz pamiętać przed wdrożeniem płatności online Blue Media

#płatności online #bramka płatnicza Blue Media

14.12.2022
Udostępnij:

Prace nad wdrożeniem sklepu internetowego zmierzają do szczęśliwego finału i planujesz już niebawem aktywować płatności online, aby móc jak najszybciej rozpocząć sprzedaż? Specjalnie dla Ciebie przygotowaliśmy listę kontrolną, która pozwoli Ci ocenić, czy Twój sklep ma już wszystkie niezbędne elementy. Zaczynajmy.


1. Lorem ipsum już nie wystarczy

Jednym z warunków, które należy spełnić, żeby móc aktywować bramkę płatniczą Blue Media, jest wypełnienie serwisu odpowiednimi tekstami. To moment, w którym każda zakładka powinna już zawierać docelowe treści. Pamiętaj, żeby nie kopiować tekstów z innych serwisów internetowych, ponieważ narażasz się w ten sposób zarówno na oskarżenie o plagiat, jak i na nieprzychylność ze strony wyszukiwarki Google, która może nie zindeksować Twojej witryny ze względu na duplicated content.

Dlatego, jeżeli do tej pory Twoja witryna była wypełniona roboczymi tekstami – czas to zmienić.


2. Pokaż, co masz do zaoferowania

Dokładniej mówiąc – dodaj do swojej oferty przynajmniej pięć produktów, wraz z dokładnymi opisami oraz zdjęciami odzwierciedlającymi ich realny wygląd. Karta produktowa powinna zawierać: nazwę produktu, opis głównej cechy użytkowej, nazwę producenta lub importera, ceną wraz z walutą oraz informację o tym, czy wskazana cena zawiera podatek VAT.

Warunek nie obowiązuje oczywiście podmiotów, których cała oferta składa się z mniej niż pięciu produktów. Dlatego, jeżeli prowadzisz np. sprzedaż jednego e-booka – możesz bez przeszkód wdrożyć bramkę, pamiętaj tylko żeby opisać dokładnie ten jeden produkt.


3. Precyzyjnie określ warunki sprzedaży

Każdy sklep internetowy jest prawnie zobowiązany posiadać regulamin, który stanowi umowę pomiędzy sprzedającym a kupującym, chroniącą interesy obu stron.

Zgodnie z art. 8 ust. 1 ustawy z dnia 18.07.2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną każdy świadczący usługi drogą elektroniczną musi posiadać regulamin i udostępniać go każdorazowo przed zawarciem umowy o świadczenie takich usług.

Co powinno się znaleźć w regulaminie sklepu internetowego? Szczegółową odpowiedź na to pytanie znajdziesz w specjalnym poradniku, który znajdziesz w naszym serwisie Developers Blue Media.

W skrócie, regulamin powinien zawierać:

  • pełną i poprawną nazwę firmy, jej adres oraz NIP i REGON
  • adres mailowy do kontaktu z klientami (dodatkowo numer telefonu)
  • informacje o operatorze płatności, dostępnych formach płatności, możliwych sposobach i terminach dostawy
  • omówienie zasad zwrotów i reklamacji
  • informacje o prawie do odstąpienia od złożonego zamówienia
  • ewentualne zapisy o zasadach gwarancji na zakupiony towar
  • informacje o administratorze danych osobowych

4. Przygotuj potrzebne komunikaty

Na początek potrzebujesz kilku podstawowych maili, dzięki którym zadbasz o wysoką jakość obsługi klienta, jasną komunikację i lepsze relacje z kupującymi. Dlatego, jeszcze zanim ruszy sprzedaż, przygotuj wiadomości, które będziesz wysyłać klientom w momencie, gdy:

  • poprawnie złożą zamówienie,
  • skompletujesz zamówienie i nadasz przesyłkę.

Przydatny może się okazać również mail wysyłany na wypadek przedłużającej się realizacji zamówienia oraz taki, w którym poprosisz o opinię. Jeżeli planujesz pozyskiwać kontakty do bazy newsletterowej, przygotuj również autoresponder, który otrzymają klienci po pozostawieniu swojego adresu.


5. Udostępnij nam swój sklep

Przed aktywacją płatności nie musisz upubliczniać swojego serwisu, ale musisz zadbać to, żeby zespół Blue Media miał do niego dostęp. Jeżeli Twój serwis będzie zabezpieczony hasłem, poprosimy Cię o nie w wiadomości e-mail, którą wyślemy po zrealizowaniu przez Ciebie przelewu weryfikacyjnego (warunek uruchomienia płatności online).

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej o tym, jak zadbać o odpowiednią prezentację produktów lub pokazać dostępne w sklepie metody płatności – zajrzyj do jednego z naszych poradników, w którym opisaliśmy dobre praktyki dla e-commerce.

Przeczytaj także:

Ecommerce

Proste kroki do optymalizacji cashflow w sklepie online

Zobacz, jak analiza finansowa, zarządzanie zapasami, optymalizacja kosztów i inne strategie przyczyniają się do poprawy płynności finansowej i rozwoju biznesu.

23.04.2024 Czytaj więcej

Ecommerce

Jak skutecznie zarządzać sklepem online z domowego biura?

Poznaj strategie i narzędzia, które pomogą Ci zarządzać e-commerce z domowego biura. Dowiedz się, jak utrzymać dyscyplinę i zorganizować idealne miejsce pracy.

22.04.2024 Czytaj więcej

Ecommerce

Wykorzystanie bramki SMS do poprawy komunikacji z klientem sklepu

Odkryj, jak bramka SMS może rewolucjonizować komunikację z klientami w e-commerce, zwiększając zaufanie i lojalność. Dowiedz się, jak wykorzystać SMS-y.

18.04.2024 Czytaj więcej