7 rzeczy, na które musisz zwrócić uwagę wybierając firmę pozycjonującą

#sprzedaż online #pozycjonowanie

Udostępnij:

Świadomość, że potrzebujesz wsparcia firmy, która zajmuje się pozycjonowaniem stron, to pierwszy krok do sukcesu. Aby współpraca przyniosła konkretne efekty, istotny jest wybór skutecznego specjalisty. Można bowiem wpaść w pułapkę amatorów i stracić pieniądze, a efektów jak nie było, tak nadal nie będzie. Na co więc zwrócić uwagę przy wyborze firmy, która zajmie się pozycjonowaniem Twojej strony?



1. Opinie klientów

Od tego warto zacząć. W internecie można znaleźć wiele opinii na temat różnych firm i warto je prześledzić. Musisz jednak odróżnić te prawdziwe od tych pisanych na zlecenie lub przez konkurencję. Nie wierz tym, które znajdują się na stronie internetowej konkretnej firmy, lepiej zwróć uwagę na opinie zamieszczone w niezależnych serwisach.

2. Doświadczenie

W tej branży można trafić na nierzetelnych pseudospecjalistów. Wielu z nich, z powodu braku zadowalających efektów, szybko kończy swoją działalność, a na ich miejsce pojawiają się kolejni. Dlatego najlepszą wskazówką są rekomendacje zadowolonych klientów oraz konkretne dowody skuteczności. Najlepszym sposobem jest uzyskanie listy firm, które skorzystały już z usług pozycjonera, a następnie weryfikacja tych efektów.

3. Różnorodność oferty

Firmy pozycjonujące strony zazwyczaj przygotowują oferty w tak zwanych pakietach. Zazwyczaj im bardziej jest on rozbudowany, tym droższy. Może się jednak okazać, że Twoja witryna nie wymaga realizacji wszystkich zadań. Bez briefu nie jest możliwe dobranie optymalnych narzędzi do pracy nad konkretną witryną. Dlatego Twój niepokój powinno wzbudzić przesłanie oferty bez wcześniejszej analizy.

4. Korzystna umowa

Zanim podpiszesz umowę, sprawdź, co dokładnie jest w niej zawarte. Czy sposób rozliczenia będzie wynikał z efektów prac, czy tylko z faktu, że zostały one przeprowadzone? To duża różnica! Niektóre firmy pobierają stałe opłaty za wykonanie konkretnych działań, inne za efekt np. za każde wyszukanie witryny na podstawie słowa kluczowego. Sprawdzają się abonamenty, bo współpraca tego typu jest długotrwała. Zwróć uwagę na okres wypowiedzenia, gdyby okazało się, że z różnych powodów nie chcesz już korzystać z usług specjalisty.

5. Konkurencyjność

Nie bój się porównywać propozycji różnych firm. To do niczego nie zobowiązuje, a pozwoli Ci, wybrać tę najkorzystniejszą. Pamiętaj, że wcześniej musisz ustalić listę zadań, które chcesz zlecić, aby porównanie było miarodajne. Nie decyduj się na najtańsze propozycje, mogą one świadczyć o braku doświadczenia, skuteczności i kompetencji. Zbyt wygórowane stawki, mogą oznaczać, że oferta kierowana jest dla przedsiębiorców z wysokimi budżetami, np. ogólnopolskich gigantów.

6. Ocena wyników strony

Sprawdź, jak wygląda pozycja wybranego przez Ciebie specjalisty w wyszukiwarce Google. Firma, która zajmuje się pozycjonowaniem witryn innych, sama powinna być przykładem tego, jak należy to robić. Wysoka pozycja w Google będzie najlepszą wizytówką, świadczącą o umiejętnościach i kompetencjach.

6. Komunikatywność

Rozmowy powinny być prowadzone w przyjaznej atmosferze. Podczas ustalania szczegółów współpracy, powinieneś czuć się swobodnie i uzyskiwać wyczerpujące odpowiedzi. Jeżeli już na wstępnym etapie komunikacja będzie szwankować, trudno liczyć, że w trakcie współpracy zmieni się ona na lepsze.

Weryfikacja efektów

Wiesz już, czym kierować się przy wyborze firmy pozycjonującej. Teraz czas poznać sposoby oceny efektywności tych działań. Jeżeli nie masz wiedzy i kompetencji, aby tego dokonać, poproś o raport, w którym zostanie zaprezentowana lista wykonanych prac. Nie obawiaj się zadawać pytań – masz prawo czegoś nie wiedzieć lub nie rozumieć.

Działania związane z optymalizacją i pozycjonowaniem są długofalowe, co oznacza, że na efekty trzeba długo czekać. Nie możesz mieć pretensji, że po kilku dniach nie znajdujesz się na szczycie wyników wyszukiwania Google. Pamiętaj, że czasem niektóre zadania nie są możliwe do wykonania, co wynika z ograniczeń technologicznych. Bądź wyrozumiały, ale też czujny.

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej o tym, jak działa wyszukiwarka Google – przeczytaj ten artykuł, a więcej informacji o Google Search Console – znajdziesz tutaj.

Ecommerce

Podpinając Google Analytics do swojej strony, zyskujesz dostęp do osiemdziesięciu raportów na temat ruchu internetowego i wskaźników konwersji.

21.09.2021 CZYTAJ WIĘCEJ

Ecommerce

Nawigacja okruszkowa, nazywana fachowo „breadcrumbs” to ścieżka tekstowa, której celem jest wskazać, w którym miejscu znajduje się użytkownik.

20.09.2021 CZYTAJ WIĘCEJ

Ecommerce

W e-commerce wszystkie miejsca wydają się już być zajęte. Czy w tym tłoku da się jeszcze znaleźć miejsce na swój mały biznes? Tak, i dowodzą tego influencerzy.

17.09.2021 CZYTAJ WIĘCEJ