Black Week najlepszym tygodniem 2020 roku

#ecommerce #płatności online #black week

03.12.2020
Udostępnij:

Liczba transakcji w Black Week 2020 (23 - 30.11) wzrosła o 91,5 proc. w porównaniu do ubiegłorocznego czarnego tygodnia (25.11 - 2.12) - wynika z danych Blue Media, operatora płatności online dla ecommerce. Aż trzy dni z ostatniego tygodnia znalazły się w gronie pięciu rekordowych dób całego 2020 roku.

W Polsce Black Friday to nie szaleństwo zakupowe jednego dnia - jak w Stanach Zjednoczonych - co raczej tydzień z promocjami i zniżkami. Ze szczególnie niskich cen polscy konsumenci mogą skorzystać między piątkiem i niedzielą. W tym roku, z racji panujących obostrzeń pandemicznych i zamkniętych galerii handlowych, Black Friday przeniósł się głównie do internetu. Widać to w statystykach.

Według danych Blue Media - operatora płatności internetowych, obsługującego kilkanaście tysięcy sklepów internetowych - tylko w ostatni piątek liczba transakcji, jak i wartość obrotu wzrosła o niemal 100 proc. w porównaniu do innych listopadowych piątków. Z kolei średnia wartość transakcji w ostatni czarny piątek wzrosła rok do roku o 4,2 proc. (ze 191,20 zł do 199,12 zł).

Wzrosty zanotowały zarówno mniejsze sklepy działające na platformach SaaS, ale również średnie i duże, zbudowane w oparciu o dedykowane rozwiązania lub środowiska open source. Sklepy, które zanotowały największe wzrosty tego dnia, to te oferujące meble i dodatki do wnętrz.

Poniedziałek (21.11), piątek (27.11 - Black Friday) oraz poniedziałek (30.11 - Cyber Monday) znalazły się kolejno na: piątym, trzecim i czwartym miejscu, jeśli chodzi o największą liczbę transakcji w całym 2020 roku. Poprzednie rekordy padły pod koniec marca, czyli w trakcie wiosennego lockdownu.

Według szacunków Blue Media, grudzień też może być rekordowy w porównaniu do ubiegłego roku, choć niekoniecznie pobije końcówkę listopada. - Zakupy świąteczne zrobimy w tym roku na pewno skromniejsze i w sieci. Mikołaj zamiast przez komin przyjdzie do paczkomatu. Zakładamy, że świąteczny ruch w e-commerce w okresie listopad – grudzień wzrośnie o około 60 proc. rok do roku. Zamiast produktów „namacalnych” częściej wybierzemy dobra cyfrowe w postaci dostępu do platformy, e-voucheru na samodzielny zakup lub zrobimy coś własnymi rękami - mówi Krystian Wesołowski, Head of Sales, Blue Media.

Przeczytaj także:

Ecommerce

Proste kroki do optymalizacji cashflow w sklepie online

Zobacz, jak analiza finansowa, zarządzanie zapasami, optymalizacja kosztów i inne strategie przyczyniają się do poprawy płynności finansowej i rozwoju biznesu.

23.04.2024 Czytaj więcej

Ecommerce

Jak skutecznie zarządzać sklepem online z domowego biura?

Poznaj strategie i narzędzia, które pomogą Ci zarządzać e-commerce z domowego biura. Dowiedz się, jak utrzymać dyscyplinę i zorganizować idealne miejsce pracy.

22.04.2024 Czytaj więcej

Ecommerce

Wykorzystanie bramki SMS do poprawy komunikacji z klientem sklepu

Odkryj, jak bramka SMS może rewolucjonizować komunikację z klientami w e-commerce, zwiększając zaufanie i lojalność. Dowiedz się, jak wykorzystać SMS-y.

18.04.2024 Czytaj więcej