Grupa Eurocash uruchomiła eurocash.pl Market - platformę marketplace łączącą dostawców i producentów z lokalnymi sprzedawcami. Dzięki współpracy z operatorem płatności Blue Media każdy zarejestrowany dostawca może szybko i bez zbędnych formalności rozpocząć sprzedaż internetową.
Aby zaoferować sprzedaż swoich produktów bezpośrednio detalistom współpracującym z Grupą Eurocash, np. właścicielom sklepów Groszek czy Lewiatan, dostawca lub producent powinien jedynie zarejestrować się na platformie eurocash.pl Market i uruchomić moduł płatności Blue Media. Trwa to zaledwie kilka minut.
Dzięki modułowi płatności od Blue Media administracja i obsługa zamówień oraz zwrotów staje się znacznie prostsza i uporządkowana, co przekłada się na sprawniejszą obsługę detalistów.
- Wchodząc na rynek sprzedaży internetowej producent czy dystrybutor musi zmierzyć się z kilkoma wyzwaniami, m.in. dotyczącymi obsługi klienta, polityki cenowej czy logistyki. Eurocash.pl Market jest odpowiedzią na przynajmniej część z tych wyzwań - mówi Krystian Wesołowski, Head of Sales w Blue Media.
Detalistom platforma również oferuje szereg korzyści. Po pierwsze, otrzymują oni dostęp do jeszcze większej liczby produktów, oferowanych zarówno bezpośrednio przez sieć Eurocash, jak i przez innych zarejestrowanych dostawców i producentów. Po drugie, mogą oni łączyć zakupy od różnych dostawców w ramach jednego koszyka i opłacać zamówienie wygodnymi i popularnymi metodami płatniczymi: szybkimi płatnościami elektronicznymi, kartą, BLIK-iem.
Dzięki platformie eurocash.pl, działającej już od roku, właściciele sklepów zyskali dostęp do wielu informacji: rankingów najlepiej sprzedających się produktów, gazetek konkurencji, informacji o kampaniach telewizyjnych największych producentów FMCG. Teraz będą mogli wzbogacić asortyment ciekawymi produktami od różnych dostawców i producentów i jeszcze lepiej odpowiedzieć na potrzeby konsumentów, co pozwoli im lepiej konkurować na lokalnym rynku.
Wielopłaszczyznowy projekt
Przy tak skomplikowanym projekcie kluczowe było rozpoczęcie wdrożenia modułu płatności od analizy potrzeb i poszczególnych schematów sprzedaży. - W trakcie etapu wdrożenia kilkukrotnie musieliśmy szukać kompromisu pomiędzy oczekiwaniami biznesowymi a możliwościami formalnymi czy też kwestiami wynikającymi z zaawansowanej infrastruktury technicznej. Przy pełnym zaangażowaniu Eurocash i dostawcy technologicznego 9bits w ciągu niespełna 4 miesięcy udało się nam wypracować i przygotować projekt modułu rozliczeń odpowiadający oczekiwaniom wszystkich stron - dodaje Krystian Wesołowski.
Eurocash jest największą firmą w Polsce, która zajmuje się hurtową dystrybucją szybko zbywalnych produktów spożywczych, chemii gospodarczej, alkoholi i wyrobów tytoniowych oraz wsparciem marketingowym dla niezależnych sklepów w kraju.
Blue Media od 20 lat projektuje i wdraża innowacyjne usługi w obszarze płatności elektronicznych. Z rozwiązań płatniczych Blue Media korzysta już ponad 5,5 tys. sprzedawców internetowych.