Czy warto sprzedawać za pośrednictwem porównywarek cenowych?

#sprzedaż online #porównywarki cenowe

Udostępnij:

Prowadząc sklep internetowy, naturalnym krokiem ku zwiększeniu sprzedaży jest znalezienie nowych kanałów dystrybucji. Jednym z nich jest porównywarka cenowa. Dla kogo taka współpraca może okazać się korzystna?

Sam podczas zakupów online nie raz korzystałeś z porównywarki cenowej. Dzięki temu miałeś pewność, że nie przepłacasz. Tak działają właśnie porównywarki, z których najpopularniejsze to Ceneo, Skąpiec, czy Nokaut. Korzystają z nich miliony osób.

Dla przykładu, w Ceneo zarejestrowanych jest 26 tys. sklepów, które prezentują ponad 30 mln ofert, a korzysta z nich 23 mln użytkowników miesięcznie . To oznacza, że Twoja strategia może okazać się słuszna, bo miliony nowych klientów czekają na Twoją ofertę. Gdyby nie porównywarka, być może nigdy nie mieliby okazji dotrzeć do Twojej witryny. To pierwszy i najważniejszy walor współpracy z porównywarką. Jakie są jeszcze inne zalety?

Jasne zasady współpracy

Rejestracja jest wyjątkowo prosta i bezpłatna, nie płaci się także za wystawienie produktów. Rozliczasz się na jedynie na podstawie efektów – czyli klików. Za każde przejście z porównywarki na stronę Twojego sklepu naliczana jest stała opłata. Inaczej rozliczane są kategorie handmade, gdzie obowiązuje system prowizyjny (liczony jedynie od sprzedanych produktów).

Standardowe stawki za kliki w Ceneo wynoszą od 27 gr do 90 gr (w zależności od kategorii produktu). Niestety, taka forma rozliczenia oznacza, że ponosisz koszty również wtedy, gdy klient wejdzie na Twoją stronę, ale nie dokona zakupu. Wtedy koniecznie trzeba poddać analizie ścieżkę zakupową Twojego sklepu. O tym, jak to zrobić pisaliśmy w artykule: Jak poprawić ścieżkę zakupową klienta w e-sklepie?

Potrzeba nowej strategii

Potrzeba nowej strategii Znajdując się w porównywarce, bierzesz udział w marketingowej walce z konkurencją. Od teraz największe znaczenie ma Twoja polityka cenowa, warunki dostawy, jakość zdjęć i opisów produktów. To one zdecydują, czy tę walkę wygrasz i znajdziesz się na szczycie listy, czy nie.

Jeśli zdecydujesz się dodać swoje produkty do porównywarki, możesz liczyć na zwiększenie swojej widoczności we wszystkich wyszukiwarkach. To oczywista zaleta, bo zależy Ci, aby jak najwięcej osób dowiedziało się o Twojej ofercie. Takie działanie może mieć wpływ na rozpoznawalność Twojej marki, a przede wszystkim na sprzedaż. Z drugiej strony powinieneś przygotować inne opisy produktów, po to, aby nie powielały się z tymi w Twoim sklepie. Jeżeli o to nie zadbasz, być może algorytm Google zepchnie Cię na niższą pozycję. O tym jak przygotować dobry opis produktu pisaliśmy w artykule: Skuteczny opis produktu – jak go przygotować?

Patrz, co robią inni

Porównywarki cenowe to dobra okazja dla poszerzenia zasięgu niskim kosztem. Jednak współpraca z porównywarką cenową wiąże się z pewnym ryzykiem. Musisz wziąć pod uwagę, że prowadzona jest tu konkurencja cenowa. Może to spowodować u Ciebie wyznaczenie złego kierunku, zmierzającego do obniżek cen. Musisz też obliczyć, jaki jest zysk z konwersji i czy jest to dla Ciebie opłacalne. Pamiętaj, że porównywarki pobierają wcześniej wspomnianą opłatę, niezależnie czy klient dokona zakupu, czy nie.

Musisz aktywnie śledzić poczynania konkurencji. Bez tego nie będziesz w stanie świadomie kształtować swojej polityki cenowej. Można do tego wykorzystać dedykowany program np. LivePrice. Obserwacja działań konkurencji pozwala, na przykład, zaobserwować kiedy pojawiają się braki w asortymencie i szybko odpowiedzieć na potrzeby klientów lepszą ofertą z wyższą ceną.

Czasem, przy wprowadzaniu produktów, pojawiają się problemy techniczne z integracją sklepu, co może okazać się dla Ciebie frustrujące i angażujące. W porównywarkach cenowych można znaleźć liczne komentarze użytkowników, zdarza się, że nie są one pozytywne.

Odpowiedź na pytanie, czy Twoja firma powinna pojawić się w porównywarce cenowej, jak widzisz, nie jest prosta. Sam musisz dokonać analizy wszystkich argumentów za i przeciw, po czym podjąć decyzję.

Ecommerce

Podpinając Google Analytics do swojej strony, zyskujesz dostęp do osiemdziesięciu raportów na temat ruchu internetowego i wskaźników konwersji.

21.09.2021 CZYTAJ WIĘCEJ

Ecommerce

Nawigacja okruszkowa, nazywana fachowo „breadcrumbs” to ścieżka tekstowa, której celem jest wskazać, w którym miejscu znajduje się użytkownik.

20.09.2021 CZYTAJ WIĘCEJ

Ecommerce

W e-commerce wszystkie miejsca wydają się już być zajęte. Czy w tym tłoku da się jeszcze znaleźć miejsce na swój mały biznes? Tak, i dowodzą tego influencerzy.

17.09.2021 CZYTAJ WIĘCEJ