Kierujesz swoją ofertę do młodych kobiet? Sprawdź, czym one się kierują podczas zakupów online

#sprzedaż online #badanie #grupa docelowa

25.07.2022
Udostępnij:

Wygląd i projekt strony internetowej, wygoda, a może asortyment i przyjemność z zakupów? Co tak naprawdę ma wpływ na intencje zakupowe kobiet? Odpowiedzi na te i szereg innych pytań poszukaliśmy w pracach naukowych i najnowszych raportach dotyczących rynku e-commerce.

Z raportu Mr. & Mrs. E-commerce dowiadujemy się, że czasami nasze założenia co do motywacji i zachowań zakupowych mają niewiele wspólnego z rzeczywistością. Badania pokazały, że aż 74% kobiet nie porównuje cen podejmując decyzję zakupową. Potencjalnie ważne dla Twojej strategii sprzedażowej może być również to, że:

  • 59% kobiet jest odpowiedzialnych za zakupy domowe,
  • 63% kobiet przy okazji zakupów dla siebie robi zakupy dla bliskich,
  • 72% kobiet nie konsultuje swoich decyzji zakupowych.

  • Z danych dowiadujemy się również, że kobiety coraz chętniej płacą telefonem (23%) i korzystają z wirtualnych przymierzalni (19%). Tym, co uważają za wady zakupów online są z kolei: płatna dostawa (21%), długa dostawa (19%) oraz brak promocji (17%).

    Przyjrzeliśmy się również kategoriom zakupowym, czyli temu, co najchętniej kobiety kupują przez internet. Być może przyda Ci się informacja, że najczęściej wybierane są produkty z następujących kategorii:

  • uroda (perfumy, kosmetyki) – 27%
  • moda (odzież, obuwie, akcesoria) – 22%
  • artykuły dziecięce (zabawki, odzież, żywność) – 21%
  • kultura i rozrywka (książki, ebooki, gry, itp.) – 18%
  • sport i wypoczynek (sprzęt i odzież sportowa lub turtyczna) – 13%


  • Z jakich metod płatności online korzystają kobiety?

    To obszar, w którym wybory bardzo się różnią w zależności od płci kupującego. Przykładowow – przelew tradycyjny (czyli taki, gdzie należy wpisać numer konta) wybiera aż 48% mężczyzn, a jedynie 5% kobiet! Inne metody płatności, chętnie wybierane przez kobiety to:

  • płatność BLIK (24%)
  • szybki przelew za pośrednictwem operatora płatności (20%)
  • płatność przy odbiorze (19%)
  • karta zapisana w e-sklepie (12%)
  • płatność kartą podczas składania zamówienia (11%)
  • płatności ratalne (10%)

  • Po więcej danych odsyłamy do raportu, który znajdziesz tutaj.

    Jak kupują młode kobiety?

    Wiele ciekawych danych na ten temat można znaleźć w pracy magisterskiej nagrodzonej w konkursie DIMAQ Uni, która została szczegółowo omówiona na łamach Nowego Marketingu. Pozwoliliśmy sobie przywołać kilka najciekawszych naszym zdaniem informacji.

    Po raz kolejny potwierdza się stanowisko, że kobiety często pełnią funkcje zarządcze w gospodarstwach domowych, to one zajmują się finansami i zakupami. Autorzy pracy zwracają uwagę, że procesy decyzyjne kobiety i mężczyzny znacznie się różnią. Kobiety dłużej i dokładniej zbierają informacje, by mieć pewność, że podjęta decyzja zakupowa jest tą właściwą. Potwierdza się to w czasie spędzanym w internecie oraz na samych zakupach. Kobiety znacznie częściej sięgają po opinie innych klientów oraz konsultują się ze swoimi najbliższymi. Są również bardziej lojalne i chętnie polecają produkty, z których są zadowolone.

    Poniższa tabela zawiera hipotezy postawione w pracy badawczej oraz ich rezultaty.

    Baikal


    Ciekawe wnioski:
  • dla kobiet młodszych (do 25 lat) poziom bezpieczeństwa i prywatności nie odgrywa dużej roli, podczas gdy u kobiet starszych (od 26 lat) jego niższy poziom będzie zbiegał się ze zmniejszeniem intencji zakupowych online (być może z wiekiem rośnie poziom świadomości na temat ryzyka związanego z zakupami w sieci);
  • dla kobiet pracujących istotny wpływ ma asortyment, czynniki społeczne oraz przyjemność z zakupów;
  • dla kobiet uczących się są to koszty oraz przyjemność z zakupów.


  • Autorką przywołanej pracy naukowej jest Joanna Syta – zwyciężczyni 10. edycji konkursu na najlepszą pracę dyplomową z e-marketingu DIMAQ Uni.

    Przeczytaj także:

    Ecommerce

    5 najważniejszych wniosków z European E-Commerce Report 2023

    Poznaj najważniejsze wnioski z raportu, które pomogą Ci zrozumieć trendy i dostosować strategie, żeby sukcesywnie zwiększać sukces Twojego sklepu online.

    28.03.2024 Czytaj więcej

    Ecommerce

    Płatności odroczone – sposób na zmniejszenie liczby porzuconych koszyków w sklepie online

    Odkryj, jak płatności odroczone mogą zwiększyć konwersję w Twoim sklepie online, zmniejszając liczbę porzuconych koszyków. Poznaj pozostałe korzyści.

    26.03.2024 Czytaj więcej

    Ecommerce

    Jak zwiększyć sprzedaż w małym sklepie internetowym?

    Sprawdź, jak poprawić strony produktowe, ulepszyć UX, usprawnić proces zakupowy i wykorzystać opinii klientów, żeby zbudować silną markę i się wyróżnić.

    25.03.2024 Czytaj więcej