Czym są płatności odroczone i co możesz dzięki nim zyskać?

#płatności online #płatności odroczone

30.01.2023
Udostępnij:

Wyobraź sobie sytuację – klient płaci za towar, mimo że nie ma w danej chwili środków, a Ty od razu otrzymujesz pełną kwotę na swoje konto. Jak to możliwe? Taka usługa nazywa się odroczoną płatnością i jest coraz bardziej popularna w branży e-commerce.

Odroczone płatności to usługa, która pozwala klientowi na przesunięcie terminu zapłaty za zakupy, w sytuacji, gdy nie dysponuje wystarczającą ilością środków lub po prostu nie chce danego dnia płacić za zamówienie. To możliwe dzięki usłudze "Kup teraz, zapłać później". Dla klienta to, z oczywistych względów, korzystne rozwiązanie, ale czy dla Ciebie? Wydaje się, że takie przesunięcie mogłoby mieć wpływ na płynność finansową, ale jest inaczej. Pomimo tego, że klient płaci później, Ty od razu otrzymujesz pełną kwotę i możesz przejść do realizacji zamówienia.


Jak wdrożyć płatności odroczone?

Usługa "Kup teraz, zapłać później" jest dostępna w ramach bramki płatności Blue Media. Jeśli chcesz ją aktywować w swoim sklepie lub serwisie internetowym, wystarczy, że wypełnisz ten wniosek. Zweryfikujemy Twoje zgłoszenie, po czym będziesz mógł aktywować płatności odroczone.

Żeby wypromować nową metodę wśród swoich klientów, możesz skorzystać z materiałów graficznych, które opracowaliśmy właśnie w tym celu. Dodaj informację o możliwości skorzystania z płatności odroczonej w koszyku zakupowym oraz na kartach produktowych – w ten sposób zachęcisz klientów do wybrania usługi "Kup teraz, zapłać później" oraz zwiększania wartości koszyka (usługa jest dostępna dla zakupów o minimalnej wartości 100 zł).


Jak to działa z perspektywy kupującego?

"Kup teraz, zapłać później" jest wygodną i bezpieczną metodą płatności, która daje kupującym poczucie wyższego komfortu. Klient robi zakupy o wartości od 100 do 2500 zł i wybiera płatność odroczoną. Firma Smartney, po ocenie zdolności kredytowej i weryfikacji klienta, udziela mu finansowania i pokrywa koszt jego zakupów. Pełna kwota trafia od razu na konto sprzedawcy, a klient ma aż 30 dni na uregulowanie należności (bez ponoszenia żadnych dodatkowych kosztów). Może również rozłożyć spłatę na wygodne raty.

W 2020 roku z opcji odroczonych płatności skorzystało aż 18 proc. ankietowanych, którzy dokonali zakupów za pośrednictwem komputera lub laptopa – wynika z raportu Płatności Cyfrowe 2020 przygotowanego przez Izbę Gospodarki Elektronicznej. Ta metoda była bardziej popularna od zakupów na raty, z których skorzystało 11 proc. badanych. Dane firmy Kearney za 2022 r. mówią, że aż 61% kupujących skorzystało w metody Buy now, pay later.

Jak wynika z raportu "Płatności cyfrowe 2020", już 1/4 z nas częściej robi zakupy online, niż przed pandemią koronawirusa, co wydaje się przełomem dla e-commerce. Dlatego to dobry czas, aby wykorzystać ten potencjał i rozszerzyć oferowane metody płatności. To one w dużej mierze decydują o wyborze sklepu online przez klienta.

Najpopularniejsze są znane od dawna metody płatności, takie jak szybki przelew czy BLIK. W ostatnim czasie na popularności zyskują nowe formy, m.in. właśnie "Kup teraz, zapłać później", czyli płatności odroczone.


Co zyskujesz aktywując "Kup teraz, zapłać później"?

Skutecznie zwiększysz poziom konwersji oraz odzyskasz klientów, którzy wcześniej porzucili koszyk zakupowy. Jak? Wysyłając im e-mail lub SMS z informacją, że mogą zapłacić za swój koszyk zakupowy dopiero za 30 dni.

O innych sposobach na porzucone koszyki, przeczytasz w poradniku: Jak odzyskać porzucone koszyki w e-sklepie?

Twoi klienci docenią, że nie muszą czekać na wypłatę, żeby zrobić potrzebne zakupy. Co więcej, będą skłonni zwiększyć wartość swoich koszyków, dzięki czemu Twoje dochody wzrosną. Dlaczego? Bo kupujący częściej zdecydują się na droższy produkt lub kupią więcej rzeczy, jeśli nie będą musieli od razu płacić pełnej kwoty. W ten sposób zwiększysz dochody, zyskasz przewagę konkurencyjną i zapewnisz wyższą jakość obsługi.

Możesz również dotrzeć do klientów, którzy cenią zakupy ratalne. Odroczone płatności są doskonałą propozycją dla tych, którzy wybierają wysyłkę za pobraniem. Dla ciebie nie jest ona zbyt korzystna, bo wymaga wysłania towaru i oczekiwania na wpływ środków. W przypadku usługi "Kup teraz, zapłać później" pieniądze za zrealizowane zamówienie otrzymujesz w takim samym terminie, jak w przypadku innych płatności online.

Zastanawiasz, ile kosztuje taka usługa? Zarówno wdrożenie, jak i korzystanie są darmowe. Płatności odroczone są rozwiązaniem opłacalnym dla obu stron. Co istotne, to podmiot finansujący bierze na siebie odpowiedzialność za ewentualną niewypłacalność klienta. Nic nie ryzykujesz.


Płatności odroczone dostępne w ramach płatności online Blue Media

Z bramki płatności Blue Media korzysta już ponad 33 000 sklepów. Jeśli chcesz do nich dołączyć, przeczytaj nasz poradnik: Jak zintegrować e-sklep z bramką płatności Blue Media? Usługę "Kup teraz, zapłać później" aktywowało już wielu sprzedawców, są wśród nich: e-kaskada.pl, teetres.com, tifton.pl, noblehealth.pl oraz haircarepanda.pl.

Płatności odroczone to skuteczna forma walki z porzuconymi koszykami. Kupujący może skorzystać z finansowania, a sprzedawca od razu otrzymuje pełną wartość zamówienia i może szybko przejść do jego realizacji. Według raportu firmy Worldpay, już do 2023 roku płatności odroczone podwoją swój udział w rynku płatności, warto więc wdrożyć je już dziś.

Przeczytaj także:

Ecommerce

5 najważniejszych wniosków z European E-Commerce Report 2023

Poznaj najważniejsze wnioski z raportu, które pomogą Ci zrozumieć trendy i dostosować strategie, żeby sukcesywnie zwiększać sukces Twojego sklepu online.

28.03.2024 Czytaj więcej

Ecommerce

Płatności odroczone – sposób na zmniejszenie liczby porzuconych koszyków w sklepie online

Odkryj, jak płatności odroczone mogą zwiększyć konwersję w Twoim sklepie online, zmniejszając liczbę porzuconych koszyków. Poznaj pozostałe korzyści.

26.03.2024 Czytaj więcej

Ecommerce

Jak zwiększyć sprzedaż w małym sklepie internetowym?

Sprawdź, jak poprawić strony produktowe, ulepszyć UX, usprawnić proces zakupowy i wykorzystać opinii klientów, żeby zbudować silną markę i się wyróżnić.

25.03.2024 Czytaj więcej