Dlaczego Twój sklep powinien być na TikToku?

#ecommerce #video marketing #TikTok

13.04.2023
Udostępnij:

Mając miliony lojalnych użytkowników na całym świecie, wierzymy, że TikTok jest idealną platformą do dostarczania im zupełnie nowych i lepszych doświadczeń w handlu elektronicznym – tak pisze o sobie sam TikTok. Przyjrzyjmy się zatem temu, jak e-commerce wykorzystuje serwis społecznościowy, który cieszy się dynamicznie rosnącą popularnością.

💡Jeżeli nie masz pewności, czym jest to medium społecznościowe – zajrzyj do artykułu, w którym znajdziesz podstawowe informacje o TikToku oraz analizę tego jakie możliwości biznesowe daje TikTok.

Jeżeli sprzedajesz produkty lub usługi, czas przemyśleć swoją strategię obecności na TikToku, który już dawno przestał być jedynie miejscem, w który można się nauczyć ciekawego układu tanecznego, a stał się platformą, za pośrednictwem której miliony użytkowników wydają miliony dolarów.

O potencjale sprzedażowym może świadczyć chociażby fakt, że zarządzający TikTokiem planują budowę własnego centrum logistycznego, w którym można będzie magazynować produkty i przyjmować zwroty.


Czym jest TikTok e-commerce?

Terminem tym określa się wykorzystanie aplikacji TikTok to kupna lub sprzedaży produktów lub usług. Istnieje kilka narzędzi dla sprzedawców, które ułatwiają użytkownikom przeglądanie i kupowanie produktów nawet w ciągu kilku sekund.

W zależności od lokalizacji niektóre firmy i twórcy mogą tworzyć własne witryny sklepowe, które umożliwiają użytkownikom przeglądanie i kupowanie bezpośrednio w aplikacji TikTok. Gotowe integracje z Shopify, Square i innymi platformami e-commerce pozwalają sprzedawcom szybko tworzyć sklepy internetowe.

Niezależnie od lokalizacji, wszyscy sprzedawcy mogą umieszczać linki do produktów bezpośrednio w swoich filmach i opisach – dzięki temu użytkownicy mogą dokonać zakupu z poziomu wewnętrznej przeglądarki TikToka od razu po obejrzeniu video.


Dlaczego warto zainwestować w działania na TikToku?

Istnieje szereg powodów, ale skupimy się na kilku najważniejszych z punktu widzenia właściciela sklepu internetowego lub osoby odpowiedzialnej za marketing i sprzedaż.

1. Zwiększysz sprzedaż

Badania pokazują, że ludzie postrzegają TikTok jako „autentyczny i wyznaczający trendy”. Oznacza to, że jest mniej doskonałych, przefiltrowanych treści, które można znaleźć chociażby podczas przeglądania reklam na Facebooku i Instagramie.

Użytkownicy czują, że nie sprzedaje się im czegoś, czego nie potrzebują. Przekłada się to na większe zaufanie do przekazu i ostatecznie na większą sprzedaż.

Garść statystyk:

  • 37% użytkowników odkryło coś na TikTok i od razu poszło to kupić
  • 35% użytkowników TikTok kupuje coś, co zobaczy na platformie
  • 29% użytkowników twierdzi, że nie było w stanie kupić produktu, który odkryli na TikTok, ponieważ został wyprzedany
  • 39% użytkowników TikTok twierdzi, że „podnoszenie na duchu” jest kluczowym czynnikiem przy podejmowaniu decyzji o zakupie produktu
  • 44% użytkowników TikTok odkrywa produkty z filmów opublikowanych przez markę
  • 44% użytkowników TikTok odkrywa produkty poprzez reklamy w swoim kanale

  • 2. Poprawisz swoje wyniki SEO

    Niedawno wiceprezes Google, Prabhakar Raghavan, powiedział, że 40% młodych ludzi korzysta z TikTok lub Instagrama, aby znaleźć miejsce na lunch. W rezultacie wyszukiwarka podobno zaczęła wyświetlać filmy TikTok w wynikach wyszukiwania Google.

    Oznacza to, że jeśli odpowiednio zoptymalizujesz swoje filmy i płatne reklamy, masz szansę na ich wyświetlanie, gdy ludzie wyszukują słowa kluczowe i wyrażenia dotyczące Twojego produktu lub marki.

    Nie bez znaczenia jest również tzw. user-generated content, czyli treści dotyczące marki tworzone przez użytkowników.

    Kilka statystyk podsumowujących zachowanie użytkowników po zakupie produktu odkrytego za pośrednictwem TikToka:

  • 1 na 5 użytkowników publikuje film instruktażowy (tutorial) na TikToku
  • 1 na 4 użytkowników publikuje post i oznacza markę
  • 1 na 4 użytkowników tworzy post przedstawiający kupiony produkt
  • 1 na 4 użytkowników komentuje post marki
  • 1 na 5 użytkowników wysyła wiadomość do marki
  • 1 na 4 użytkowników zaczyna obserwować markę

  • 3. Dotrzesz do zupełnie nowego grona odbiorców

    Jeśli szukasz sposobów na promowanie swojego produktu lub usługi wśród młodszych odbiorców, TikTok to konieczność. 63% pokolenia Z korzysta z TikTok codziennie. Dla porównania, 57% korzysta codziennie z Instagrama, a 54% ze Snapchata.

    Nie oznacza to, że z aplikacji korzystają wyłącznie najmłodsi użytkownicy, przedstawiciele starszych pokoleń również są obecni i aktywni.


    Podsumowanie

    Pomimo krążących wokół TikToka kontrowersji, jest to platforma społecznościowa, której udało się zgromadzić blisko miliard bardzo aktywnych i zaangażowanych użytkowników. Prowadząc biznes online, nie można przejść obojętnie obok takiego potencjału. Jeżeli do tej pory zastanawiałeś się, czy warto inwestować w działania na TikToku, teraz wiesz, że to już konieczność. O tym, jak dużym i ważnym graczem jest TikTok może świadczyć chociażby to, że kolejni giganci technologiczny 'ściągają' i implementują u siebie jego rozwiązania. Już wkrótce napiszemy o tym więcej.

    Przeczytaj także:

    Ecommerce

    Proste kroki do optymalizacji cashflow w sklepie online

    Zobacz, jak analiza finansowa, zarządzanie zapasami, optymalizacja kosztów i inne strategie przyczyniają się do poprawy płynności finansowej i rozwoju biznesu.

    23.04.2024 Czytaj więcej

    Ecommerce

    Jak skutecznie zarządzać sklepem online z domowego biura?

    Poznaj strategie i narzędzia, które pomogą Ci zarządzać e-commerce z domowego biura. Dowiedz się, jak utrzymać dyscyplinę i zorganizować idealne miejsce pracy.

    22.04.2024 Czytaj więcej

    Ecommerce

    Wykorzystanie bramki SMS do poprawy komunikacji z klientem sklepu

    Odkryj, jak bramka SMS może rewolucjonizować komunikację z klientami w e-commerce, zwiększając zaufanie i lojalność. Dowiedz się, jak wykorzystać SMS-y.

    18.04.2024 Czytaj więcej