Dobrze zaprojektowany proces płatności sposobem na wzrost konwersji

#płatności online #konwersja #sklepy internetowe

Udostępnij:

O tym, jak ważny jest dobry UX, czyli szeroko pojęte pozytywne doświadczenie zakupowe, nie trzeba nikogo przekonywać. Dużo się mówi o istocie wyraźnych zdjęć, o widoczności przycisku "Dodaj do koszyka", o płynnym działaniu serwisu... My chcemy zwrócić uwagę na to, jak dużą rolę odgrywa sam proces płatności.

Szacuje się, że w 2027 r. na polskim rynku będzie aż 282 tys. sklepów internetowych, czyli aż o 100 tys. więcej niż obecnie. Konkurencja będzie więc znacznie silniejsza, niż dziś. To znaczy, że każdy detal będzie robił różnicę.

Klienci chcą szybko i łatwo opłacić swoje zamówienia, korzystając ze swoich ulubionych metod płatności i mając pewność, że cały proces jest w 100% bezpieczny.

Zależy nam na tym, żeby współpracujący z nami sprzedawcy osiągali jak najlepsze wyniki, dlatego stale udoskonalamy naszą bramkę płatniczą i dbamy o to, żeby proces płatności był dopasowany do wymienionych wyżej potrzeb i oczekiwań kupujących. Właśnie uruchomiliśmy nową wersję bramki płatniczej, która jest obecnie dostępna dla sprzedawców korzystających z rozwiązań PrestaShop i Magento 2. Oto najważniejsze cechy bramki płatniczej Blue Media, które przyczyniają się do wzrostu konwersji w sklepach naszych klientów.


Zakupy bez rejestracji

Konieczność założenia konta w sklepie internetowym jest powodem, dla którego aż 24% kupujących decyduje się porzucić swój koszyk zakupowy. To aż co czwarta osoba. Dlatego tak ważne jest, żeby nie wymuszać rejestracji na kliencie. Warto dać mu wybór i przedstawić korzyści wynikające z założenia konta. Niech sam oceni, która opcja jest dla niego atrakcyjniejsza.


Uproszczony proces płatności

Maksymalnie ograniczyliśmy liczbę kroków, które musi wykonać klienta, żeby opłacić zamówienie w sklepie internetowym. Formularz z danymi osobowymi i adresowymi jest widoczny na tym samym ekranie, co lista dostępnych metod płatności i form dostawy. Dzięki temu, po uzupełnieniu danych klient musi jedynie potwierdzić płatność i gotowe.


Konwersyjne metody płatności

Wszystkie dostępne metody płatności zostały uporządkowane i pogrupowane, dzięki czemu są lepiej widoczne, a klient może w łatwy i szybki sposób wybrać swoją ulubioną formę płatności. Strona płatności jest bardziej estetyczna, przejrzysta i czytelna.

Bramka zapewnia obsługę kilkuset metod płatności, w tym tych cieszących się obecnie największą popularnością wśród klientów, czyli płatności BLIKiem, szybkie przelewy, Google Pay i Apple Pay.

Użytkownicy PrestaShop mogą aktywować aż dwa rodzaje płatności BLIK, w tym BLIK 0, który pozwala kupującemu pozostać w e-sklepie podczas całego procesu płatności. Po wyborze płatności BLIK, widoczna sekcja zmienia się płynnie w pole służące do wpisania kodu. Wszystko odbywa się bezpośrednio na stronie sklepu – bez przekierowań do zewnętrznych serwisów.

Płatności Google Pay i Apple Pay również są jeszcze prostsze i szybsze, ponieważ przycisk do inicjowania płatności znajduje się bezpośrednio na stronie sklepu. Klient może potwierdzić płatność bez przekierowań do zewnętrznych serwisów lub na nowe ekrany.

Wtyczka daje również dostęp do płatności typu consumer finance, czyli płatności odroczonych oraz rat online. Sprzedawca może aktywnie promować te metody płatności w swoim sklepie, podnosząc tym samym szansę, że klient dokończy zakup nawet jeśli w danej chwili nie dysponuje potrzebnymi środkami. Klienci chętniej decydują się na zakup produktów, nawet w wyższej cenie, jeśli mogą zapłacić później lub rozłożyć spłatę na raty.


Edycja metody płatności

Wprowadziliśmy jeszcze jedną zmianę, która została bardzo dobrze przyjęta przez kupujących. Mianowicie – możliwość zmiany wybranej metody płatności aż do ostatniej chwili, czyli do momentu potwierdzenia transakcji. Czasem zdarza się, że już po wybraniu metody płatności kupujący przypomina sobie, że np. na tym koncie nie ma wystarczające ilości środków... Do tej pory, w takiej sytuacji mógł jedynie porzucić transakcję. Teraz może zmienić metodę płatności. To istotny wyróżnik na tle konkurencji, który również przyczynia się do wzrostu konwersji w sklepie internetowym.


Płatności zagraniczne

Moduł płatności dla PrestaShop umożliwia również obsługę płatności w obcych walutach, dzięki czemu sprzedawcy mogą wyjść ze swoją ofertą na nowe rynki, poszerzyć grono klientów i zwiększyć zyski. Nowa wersja wtyczki umożliwia m.in. obsługę przelewów pay by link na rynkach czeskim i słowackim.


Wszystkie wprowadzone przez nas usprawnienia miały na celu maksymalną poprawę doświadczenia zakupowego. Uprościliśmy proces płatności, wyeksponowaliśmy kluczowe metody płatności, daliśmy kupujących możliwość zmiany zdania, a sprzedawców wyposażyliśmy w mechanizmy, dzięki którym mogą podnieść współczynnik konwersji w swoich sklepach.

Ecommerce

Twoje maile mają wartościową treść i atrakcyjne grafiki, a i tak nikt ich nie czyta? Sprawdź, z czego może to wynikać.

06.10.2022 CZYTAJ WIĘCEJ

Ecommerce

Wszystko wskazuje na to, że w tym roku trudniej będzie osiągnąć wysoką sprzedaż. Przyczyną jest skomplikowana sytuacja ekonomiczna...

04.10.2022 CZYTAJ WIĘCEJ

Ecommerce

Czym jest storytelling? Jak można go wykorzystać w promocji sklepu internetowego? Wyjaśniamy i podpowiadamy.

03.10.2022 CZYTAJ WIĘCEJ