Dropshipping. Z czego wynika rosnąca popularność usługi?

#sprzedaż online #dropshipping

Udostępnij:

Prowadzenie sprzedaży przez internet bez konieczności zajmowania się magazynowaniem, kolekcjonowaniem i wysyłką produktów... Brzmi dobrze, prawda? Dropshipping to model logistyczny, który właśnie to umożliwia.

Idea dropshippingu nie jest nowa. Jej początków upatruje się jeszcze w lata 50. ubiegłego wieku. To wtedy postanowiono spróbować nowego sposobu dystrybucji, w którym towar wędrował od producenta, przez magazyn, do klienta (z pominięciem sklepu). Takie rozwiązanie pozwalało obniżyć koszty logistyczne. Towar był przechowywany, pakowany i wysyłany z jednego miejsca. Oszczędzano więc zarówno na kosztach pakowania, jak i transportu.

Rozwój internetu sprawił, że z modelu zaczęto korzystać na szeroką skalę. Dlaczego? Przyjrzyjmy się kilku kluczowym korzyściom.

Niski próg wejścia

Wybierając dropshipping, nie musisz inwestować w towar i przestrzeń magazynową oraz podpisywać umów z firmami logistycznymi. Twoim zadaniem jest wyłącznie pozyskiwanie zamówień oraz przekazywanie ich do firmy realizującej usługę. Dzięki temu w znacznie szybszy sposób (i bez dużego ryzyka finansowego) możesz sprawdzić, czy sprzedaż online rzeczywiście jest tym, czym chcesz się zajmować. Wiele firm specjalizujących się w dropshippingu pozwala zapłacić za towar dopiero w momencie, gdy zamówienie zostało złożone i opłacone przez klienta.

Szeroki wybór asortymentu

Rynek dropshippingu jest bardzo duży. Istnieją hurtownie, które oferują najróżniejsze produkty, od chemii przemysłowej, przez akcesoria do domu i ogrodu, po zabawki dla dzieci. Wybór właściwego asortymentu jest jednym z kluczowych czynników decydujących o sukcesie. Jeżeli wybierzesz produkty, którymi rynek jest już nasycony, a konkurencja jest duża, będzie Ci bardzo trudno przekonać do siebie klientów. Warto wybrać produkty niszowe lub te, na których dobrze się znasz i jesteś w stanie skutecznie je sprzedać. Sklep internetowy to nie tylko zdjęcie i cena produkty, to również opis pokazujący w ciekawy sposób zalety produktu oraz korzyści wynikające z zakupu; to także opinie i rekomendacje innych klientów oraz obsługa klienta. Jako sprzedawca masz wpływ na wymienione czynniki, które składają się na pełny obraz sklepu internetowego.

Działalność bez rejestracji

Przynajmniej na początku nie musisz otwierać działalności gospodarczej, by móc prowadzić sprzedaż online. Musisz jedynie pamiętać o limicie przychodów miesięcznych. W przypadku działalności nierejestrowanej wynosi on połowę kwoty minimalnego wynagrodzenia. Jeżeli osiągniesz wyższe przychody – musisz zarejestrować działalność.

Twoim obowiązkiem jest również odprowadzenie podatku dochodowego. Rozliczeniu z urzędem skarbowym podlega marża jaką narzucasz na sprzedaż wybranego produktu.

Elastyczność

Prowadząc sprzedaż w modelu dropshipping nie jesteś przywiązany do lokalizacji. Możesz pracować z dowolnego miejsce na świecie, a zamówienia złożone w Twoim sklepie i tak będą realizowane. Nie musisz mieszkać w dużym mieście... nie musisz nawet mieszkać w Polsce.

Ciemniejsze strony dropshippingu

Jedną z największych wad tego modelu logistycznego jest to, że sprzedawca nie ma wpływu na jakość usług świadczonych przez hurtownię. Jeżeli ta spóźni się z dostawą lub doręczy uszkodzoną przesyłkę – niezadowolenie klienta spanie na nas, ponieważ w jego świadomości to my odpowiadamy za cały proces sprzedażowy. To sytuacja, w której nie mamy wpływu na zdarzenia, ale musimy wziąć za nie odpowiedzialność.

Problematyczna może być również komunikacja na linii klient – sklep – hurtownia. Klient może anulować zamówienie lub poprosić o zmianę adresu dostawy, a wiadomość ta może utknąć gdzieś w eterze, lub hurtownia może na nią w ogóle nie zareagować.

Zdarzają się również opóźnienia w synchronizacji stanów magazynowych, przez co sklepy mają nadal w ofercie produkty, których już fizycznie nie ma w magazynie.


Odpowiadając na pytanie zawarte w tytule artykułu – dropshipping zyskuje na popularności, ponieważ dynamicznie rośnie cały rynek e-commerce i coraz więcej osób chce się sprawdzić w sprzedaży internetowej. Wybierają dropshipping, ponieważ pozwala im wejść w ten świat bez dużych nakładów finansowych i ryzyka, a z szansą na osiągnięcie wysokich dochodów.

Ecommerce

Blue Media jest oficjalnym partnerem PrestaShop, a nasz moduł płatności jest dostępny już z poziom panelu administracyjnego, a aktywacja jest prosta i szybka.

09.12.2022 CZYTAJ WIĘCEJ

Ecommerce

Seniorzy to coraz bardziej świadoma grupa konsumentów. Postaraj się do nich dotrzeć, zwłaszcza, jeżeli oferta Twojego e-sklepu odpowiada ich potrzebom.

08.12.2022 CZYTAJ WIĘCEJ

Ecommerce

Prawie co czwarta osoba nie kupuje w internecie. Dowiedz się dlaczego i sprawdź, czy można zmienić ich zdanie.

06.12.2022 CZYTAJ WIĘCEJ