Działania SEO w sklepie internetowym. Co i jak robić? [poradnik]

#ecommerce #pozycjonowanie #sklepy internetowe #poradnik #SEO

Pobierz bezpłatny poradnik dla właścicieli e-commerce i sprawdź, czym dokładnie jest pozycjonowanie i jak wiele zmiennych na nie wpływa.

Pobierz bezpłatnie
17.11.2022
Udostępnij:

Sukces sklepu internetowego zależy od wielu czynników. Wbrew pozorom – nie tylko od jakości produktów i cen. Wiele zależy od tego, jak duży ruch uda nam się ściągnąć na stronę. Im więcej odwiedzających, tym większa szansa na maksymalizację zysków.

W poniższym poradniku omawiamy kilka najważniejszych kwestii związanych z SEO sklepu internetowego. Wskazujemy, co wpływa na pozycję sklepu w wynikach wyszukiwania; podpowiadamy, co zrobić, żeby skrócić czas ładowania się strony oraz jak podejść do link buildingu, który również odgrywa ważną rolę w procesie pozycjonowania.

SEO sklepu internetowego

Pobierz darmowy poradnik dla właścicieli e-commerce i poznaj odpowiedzi na najważniejsze pytania związane z działaniami SEO w sklepie internetowym. Znajdziesz w nim również specjalny rabat na usługi prawne dla e-commerce, w tym np. opracowanie regulaminu sklepu internetowego przez profesjonalistów.

Pobierz bezpłatnie

"Działania SEO w sklepie internetowym. Co i jak robić?"

Optymalizacja sklepu internetowego

Czym jest optymalizacja sklepu internetowego i czemu służy? Optymalizacją nazywa się szereg działań, których efektem ma być zwiększenie widoczności witryny i zajmowanie jak najwyższych pozycji w wynikach wyszukiwania Google. To wszystko ma się przełożyć na większy ruch na stronie sklepu internetowego i wyższą sprzedaż. Zoptymalizowany sklep to konieczność, jeżeli chcemy być konkurencyjni i osiągać satysfakcjonujące wyniki sprzedażowe. Zapotrzebowanie na usługi optymalizacyjne jest bardzo duże, dlatego tak wiele firm się w tym specjalizuje.

Optymalizacja sklepu internetowego polega na podejmowaniu wielu działań – część z nich można z powodzeniem wykonać samodzielnie (już na etapie budowania sklepu). Im więcej pracy uda się wykonać na samym początku, tym mniej poprawek czeka nas później. Dlatego nasz poradnik zaczyna się od wyjaśnienia, czym jest pozycjonowanie, co wpływa na pozycję w wynikach wyszukiwania oraz czym jest onsite SEO i offsite SEO. Mając tę podstawową wiedzę, będziesz w stanie zaplanować kompleksową strategię łączącą te dwa obszary.

Tak jak wspomnieliśmy, optymalizacja sklepu internetowego powinna się zacząć już na etapie tworzenia witryny. Istotne znaczenie ma przemyślana struktura serwisu internetowego, intuicyjna nawigacja, przyjazne adresy URL oraz zoptymalizowane meta opisy (czyli opisy szczególnie istotne dla wyszukiwarek). Każdy z tych elementów pełni ważną rolę i nie można zapomnieć o żadnym z nich. Kompleksowe podejście do tematu przybliża nas do celu, jakim jest wysoka i stabilna pozycja w wynikach wyszukiwania.

Jednym z czynników wpływających na SEO sklepu internetowego i pozycjonowanie jest czas ładowania się strony. Dlatego istotna część poradnika została poświęcona temu, w jaki sposób można sprawdzić jak długo ładuje się witryna i co można zrobić, żeby ewentualnie skrócić ten czas. Szybkość ładowania się strony sklepu ma dziś ogromny wpływ na osiągane wyniki sprzedażowe. Google podaje, że strona powinna się ładować w maksymalnie 2 sekundy. Każdy ułamek sekundy więcej to spadek konwersji i niższe zyski.

Optymalizacja sklepu internetowego to również przemyślana strategia link building. Nie masz pewności, czym dokładnie jest link building? W poradniku znajdziesz nie tylko wyjaśnienie terminu, lecz również wskazówki na temat tego, czym warto się kierować pozyskując linkowanie zewnętrzne do naszego serwisu. Czasami okazuje się, że mniej linków może nam przynieść lepsze efekty... Od czego to zależy? Pobierz poradnik, a znajdziesz jasną odpowiedź na to pytanie.

Treści umieszczone w witrynie mają istotny wpływ na SEO sklepu internetowego. Mówiąc o treściach mamy na myśli nie tylko opisy produktów (które oczywiście są bardzo ważne). Znaczenie mają również nazwy i opisy kategorii, konstrukcja linków, nazwy plików graficznych i szereg innych, pozornie niewidocznych, tekstów. Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej o tym, jak przygotować skuteczny opis produktu – zachęcamy również do przeczytania podlinkowanego artykułu.

Dlaczego w ogóle SEO sklepu internetowego i pozycjonowanie jest takie ważne? Wydawać by się mogło, że najważniejsza jest oferta, ceny produktów, darmowa dostawa... To prawda. Wymienione czynniki mają ogromny wpływ na sukces sklepu, ale bez dobrego pozycjonowania bardzo trudno jest dotrzeć z, nawet najlepszą, ofertą do potencjalnych nowych klientów. Większość zakupów online zaczyna się w Google – klienci wpisują w wyszukiwarkę frazy określające to, czego szukają i w ten sposób trafiają na oferty różnych sklepów. Jeśli Twój sklep będzie niewidoczny w wynikach wyszukiwania, Twoje szanse na sprzedaż znacząco maleją.

Dlatego nie trać czasu i już teraz pobierz darmowy, ale bezcenny poradnik dla wszystkich właścicieli e-commerce, którzy poszukują sprawdzonych metod na wzrost sprzedaży i rozwój biznesu online. Wierzymy, że nasz poradnik będzie dla Ciebie źródłem wartościowych informacji.

Przeczytaj także:

Ecommerce

Wykorzystanie bramki SMS do poprawy komunikacji z klientem sklepu

Odkryj, jak bramka SMS może rewolucjonizować komunikację z klientami w e-commerce, zwiększając zaufanie i lojalność. Dowiedz się, jak wykorzystać SMS-y.

18.04.2024 Czytaj więcej

Ecommerce

Strategie marketingowe dla e-commerce w branży fitness

Poznaj sprawdzone strategie marketingowe dla branży fitness w e-commerce. Dowiesz się, jak zwiększyć zasięg i zaangażowanie wokół Twoich produktów i usług fitness.

16.04.2024 Czytaj więcej

Ecommerce

Jak wykorzystać Instagram do promocji produktów handmade?

Odkryj, jak wykorzystać Instagram do promocji rękodzieła. Poznaj strategie, które pomogą Ci przyciągnąć uwagę klientów i zbudować społeczność wokół Twojej marki.

15.04.2024 Czytaj więcej