Jak druga fala odbija się na rynku ecommerce?

#ecommerce #płatności online #covid

Udostępnij:

Kolejne ograniczenia w handlu i wzrost liczby zachorowań w październiku spowodowały, że znów rośnie liczba transakcji w ecommerce. Nie tak dynamicznie jak na wiosnę, ale zdecydowanie szybciej niż latem. W połowie października, w czasie gdy stopniowo wprowadzano kolejne obostrzenia, liczba transakcji online wzrosła o 42 proc. w porównaniu do tych samych wrześniowych dni - wynika z analizy Blue Media, operatora szybkich płatności online.

Rok 2020 będzie dla polskiej branży e-commerce rekordowy. Z niedawnego badania Blue Media “Jak kupujemy w internecie 2020” wynika, że z zakupów internetowych korzysta już 88 proc. Polaków. 

- Pandemia, wiosenny lockdown i ograniczenia w handlu spowodowały, że w ciągu pierwszych kilku tygodni obostrzeń w Blue Media zanotowaliśmy ponad dwukrotnie większe wzrosty liczby transakcji w e-commerce niż się pierwotnie spodziewaliśmy na 2020 rok. W niektórych branżach obserwowaliśmy nawet pięciokrotne wzrosty sprzedaży rok do roku. Po pierwszej fali zakażeń i poluzowaniu obostrzeń - m.in. ponownym otwarciu centrów handlowych - pojawiły się spadki w dynamice wzrostu liczby transakcji. Nastąpiła pewna „normalizacja”, ale nadal udział e-commerce w całym handlu był znacznie wyższy niż w latach poprzednich - wyjaśnia Arkadiusz Bulc, Business Development Manager w Blue Media.

Rekordowe wzrosty wiosną i obecnie jesienią widać szczególnie u podmiotów z branży spożywczej. Porównując wybrane dni przed i po ogłoszeniu kolejnych obostrzeń w październiku wzrosty liczby transakcji sięgały nawet 94 proc. Niektóre sklepy notują ponownie wzrosty sprzedaży nawet na poziomie 200-300 proc., co stanowi ogromne wyzwanie dla całej logistyki i dostarczania towarów do klienta na czas. 

- W dużej mierze obecna sprawność logistyczna sklepów zależy od tego, jakie wnioski wyciągnęły one po wiosennym lockdownie. Dużo e-sklepów zainwestowało w zwiększenie zatrudnienia w magazynach, zatowarowanie, liczbę współpracujących firm kurierskich. Przygotowało się na zapowiadaną przez ekspertów drugą falę zakażeń jesienią, a tym samym na zwiększony ruch w e-sklepach. Wyzwań przed nimi jest jednak znacznie więcej. Zwiększona liczba zamówień to też zwiększona liczba zwrotów, które trzeba obsłużyć. Do tego dochodzi zwiększająca się liczba zachorowań - Covid-19 nie omija pracowników sklepów internetowych - komentuje ekspert Blue Media.

Ecommerce

Jak przygotować sklep na odwiedziny klientów, aby zakupy miały niecodzienny, świąteczny klimat? Oto kilka podpowiedzi.

06.12.2021 CZYTAJ WIĘCEJ

Ecommerce

Finansowanie społecznościowe to coraz częściej sposób na zarabianie pieniędzy poprzez inwestycje w rozwojowe firmy. Przyjrzyjmy się z bliska temu zjawisku.

03.12.2021 CZYTAJ WIĘCEJ

Ecommerce

Klienci przyzwyczaili się już, że 10 grudnia mogą liczyć na darmową dostawę. Jeśli jeszcze nigdy nie oferowałeś swoim klientom takiej opcji – czas to zmienić.

02.12.2021 CZYTAJ WIĘCEJ