Jak druga fala odbija się na rynku ecommerce?

#ecommerce #płatności online #covid

Udostępnij:

Kolejne ograniczenia w handlu i wzrost liczby zachorowań w październiku spowodowały, że znów rośnie liczba transakcji w ecommerce. Nie tak dynamicznie jak na wiosnę, ale zdecydowanie szybciej niż latem. W połowie października, w czasie gdy stopniowo wprowadzano kolejne obostrzenia, liczba transakcji online wzrosła o 42 proc. w porównaniu do tych samych wrześniowych dni - wynika z analizy Blue Media, operatora szybkich płatności online.

Rok 2020 będzie dla polskiej branży e-commerce rekordowy. Z niedawnego badania Blue Media “Jak kupujemy w internecie 2020” wynika, że z zakupów internetowych korzysta już 88 proc. Polaków. 

- Pandemia, wiosenny lockdown i ograniczenia w handlu spowodowały, że w ciągu pierwszych kilku tygodni obostrzeń w Blue Media zanotowaliśmy ponad dwukrotnie większe wzrosty liczby transakcji w e-commerce niż się pierwotnie spodziewaliśmy na 2020 rok. W niektórych branżach obserwowaliśmy nawet pięciokrotne wzrosty sprzedaży rok do roku. Po pierwszej fali zakażeń i poluzowaniu obostrzeń - m.in. ponownym otwarciu centrów handlowych - pojawiły się spadki w dynamice wzrostu liczby transakcji. Nastąpiła pewna „normalizacja”, ale nadal udział e-commerce w całym handlu był znacznie wyższy niż w latach poprzednich - wyjaśnia Arkadiusz Bulc, Business Development Manager w Blue Media.

Rekordowe wzrosty wiosną i obecnie jesienią widać szczególnie u podmiotów z branży spożywczej. Porównując wybrane dni przed i po ogłoszeniu kolejnych obostrzeń w październiku wzrosty liczby transakcji sięgały nawet 94 proc. Niektóre sklepy notują ponownie wzrosty sprzedaży nawet na poziomie 200-300 proc., co stanowi ogromne wyzwanie dla całej logistyki i dostarczania towarów do klienta na czas. 

- W dużej mierze obecna sprawność logistyczna sklepów zależy od tego, jakie wnioski wyciągnęły one po wiosennym lockdownie. Dużo e-sklepów zainwestowało w zwiększenie zatrudnienia w magazynach, zatowarowanie, liczbę współpracujących firm kurierskich. Przygotowało się na zapowiadaną przez ekspertów drugą falę zakażeń jesienią, a tym samym na zwiększony ruch w e-sklepach. Wyzwań przed nimi jest jednak znacznie więcej. Zwiększona liczba zamówień to też zwiększona liczba zwrotów, które trzeba obsłużyć. Do tego dochodzi zwiększająca się liczba zachorowań - Covid-19 nie omija pracowników sklepów internetowych - komentuje ekspert Blue Media.

Ecommerce

Zadaniem inbound marketingu jest dostarczanie odbiorcom wartości i stopniowe przekształcanie ich w klientów. Sprawdź, jak stosować to podejście w e-commerce.

27.09.2022 CZYTAJ WIĘCEJ

Ecommerce

Ostatnie dwa lata przyniosły wiele zmian w świecie e-handlu. Marki z kolei zrobiły zwrot w kierunku sprzedaży bezpośredniej, m.in. po to, by obniżyć koszty.

26.09.2022 CZYTAJ WIĘCEJ

Ecommerce

Wysoka inflacja, rosnące raty kredytów i rachunki za energię zmuszają wiele osób do przesuwania wydatków na późniejszy, bardziej dogodny termin.

23.09.2022 CZYTAJ WIĘCEJ