Google Shopping to narzędzie odpowiednie dla sklepów internetowych, które chcą rozszerzyć kanały sprzedaży i dotrzeć do większej grupy klientów. Poprzez skuteczne reklamy mogą z powodzeniem te cele osiągnąć.
Google Shopping, określane również jako Zakupy Google, to bardzo popularne narzędzie wśród internautów. Wynika to m.in. z dominacji Google nad innymi wyszukiwarkami, np. Bing. W związku z tym Google Shopping jest często wykorzystywany przez firmy, które chcą zwiększyć swoją sprzedaż poprzez reklamy. W skrócie można więc wyjaśniać, że Zakupy Google w prosty sposób łączą sklepy internetowe z klientami.
Czym jest Google Shopping?
Zakupy w wyszukiwarce Google umożliwiają użytkownikom wyszukiwanie i porównywanie cen produktów online, a handlowcom wyświetlanie swoich produktów w wynikach wyszukiwania Google. To również narzędzie, które pozwala handlowcom na wykorzystanie szerokiej gamy opcji targetowania, takich jak lokalizacja, czas, język i wiele innych, aby dotrzeć do odpowiedniej grupy docelowej.
Jak wyglądają zakupy z wykorzystaniem Google Shopping?
Kiedy użytkownik wpisuje frazę związaną z produktem, Google Shopping wyświetla reklamy produktów z różnych sklepów internetowych. Reklamy te obejmują zdjęcia produktów, opis, cenę i nazwę sklepu internetowego. Użytkownik może porównać ceny i wybrać najlepszą ofertę.
Google Shopping działa więc na podobnej zasadzie jak tradycyjne wyniki wyszukiwania Google, z tym że skupia się wyłącznie na produktach i ofertach e-sklepów. Aby korzystać z Google Shopping, użytkownik musi wprowadzić zapytanie związane z produktem, tak jak w przypadku standardowych wyników wyszukiwania Google np. sukienka na komunię.

Gdy użytkownik wprowadza zapytanie, Google przeszukuje swoją bazę danych, aby znaleźć odpowiednie oferty produktów od różnych sklepów internetowych. Po chwili w wynikach wyszukiwania użytkownik zobaczy zdjęcia produktów, ceny, opisy i nazwy sklepów internetowych, które oferują dany produkt.
Po lewej stronie znajdują się pola, dzięki którym można dokonać selekcji wyświetlanych ofert. Użytkownik może filtrować wyniki wyszukiwania na podstawie takich kryteriów jak cena, marka, kolor, rozmiar, ocena sklepu i wiele innych, aby znaleźć najlepszą ofertę. Dzięki temu Google Shopping umożliwia łatwe porównywanie cen i ofert różnych sklepów internetowych. Tu duża wygodna, bo klient nie musi szukać tych samych produktów w różnych sklepach.
Jak dodać produkty do Google Shopping?
Żeby Twoje produkty wyświetlały się w Google Shopping, musisz założyć konto w usłudze Google Merchant Center i przesłać informacje o swoich produktach w specjalnym formacie XML.
💡 O tym, jak przygotować taki plik, dowiesz się z poradnika: Plik produktowy – czym jest i do czego jest potrzebny?
Kroki, które należy wykonać, żeby dodać swoje produkty do Google Shopping:
Google ma pewne wymagania dotyczące jakości i dokładności informacji o produktach, które umieszczasz w Google Merchant Center. Przestrzeganie tych wymagań jest kluczowe dla skuteczności reklamy produktów w Google Shopping. Na przykład:
W Google Shopping opłaty pobierane są w modelu CPC (koszt za kliknięcie), co oznacza, że płacisz tylko wtedy, gdy użytkownik kliknie na twoją reklamę i zostanie przekierowany na stronę sklepu. W ustawieniach kampanii możesz określić dzienny budżet reklamowy, czyli maksymalną kwotę, jaką jesteś gotów wydać każdego dnia na kampanię reklamową w Google Shopping.
Zalety i wady Zakupów Google
Google Shopping ma wiele zalet dla sprzedawców, takich jak:
Mimo wielu zalet, Google Shopping ma także kilka wad, które warto wziąć pod uwagę:
Dla jakich sklepów Google Zakupy będzie odpowiednie?
Google Shopping jest odpowiednie dla firm, które sprzedają produkty online i chcą skutecznie dotrzeć do potencjalnych klientów w internecie. Google Shopping umożliwia łatwe i efektywne wyświetlanie dużej liczby produktów, co jest szczególnie korzystne dla firm posiadających rozbudowany katalog produktów. Narzędzie to może być szczególnie przydatne dla firm, które chcą zwiększyć sprzedaż online.
Dzięki Google Shopping firmy mogą dotrzeć do nowych klientów, którzy szukają konkretnych produktów w wyszukiwarce Google, co może przyczynić się do zwiększenia sprzedaży. Zakupy Google umożliwiają również e-sklepom konkurowanie z innymi firmami. Warto więc spróbować prezentować klientom swoją ofertę za pomocą Google Shopping.
Chcesz mieć wygodne i bezpieczne płatności online w swoim serwisie?
Aktywuj bramkę płatniczą Blue Media