Jak napisać regulamin konkursu, by dobrze zabezpieczyć siebie i uczestników?

#sklepy internetowe #regulamin konkursu

Udostępnij:

Konkurs jest świetnym sposobem do poszerzania grona odbiorców i informowania o ofercie. Jeśli jest dobrze zorganizowany, będzie również świetną wizerunkową reklamą dla internetowego sklepu. Zanim informacja o konkursie dotrze do użytkowników, należy przygotować odpowiedni regulamin.

Konkurs jest świetnym sposobem do poszerzania grona odbiorców i informowania o ofercie. Jeśli jest dobrze zorganizowany, będzie również świetną wizerunkową reklamą dla internetowego sklepu. Zanim informacja o konkursie dotrze do użytkowników, należy przygotować odpowiedni regulamin.

Przy okazji sprawdź, czy wiesz wszystko na temat tworzenia regulaminu sklepu internetowego – tutaj znajdziesz najważniejsze informacje.

Co musi się znaleźć w regulaminie konkursu?

  • Informacje ogólne: warunki, na jakich odbywa się konkurs, kto jest organizatorem konkursu, gdzie konkurs jest organizowany (np. strona sklepu, media społecznościowe), co jest celem konkursu, jak przebiega wyłonienie zwycięzcy, wskazanie terytorium konkursu, informacje, czy konkurs jest sponsorowany lub organizowany we współpracy, oświadczenie o tym, że konkurs nie jest grą losową.

  • Informacje o uczestnikach konkursu: kto może zostać uczestnikiem konkursu, w jaki sposób można się zgłosić do konkursu, kto nie może wziąć udziału w zabawie, kto jest administratorem danych osobowych uczestników i jakie są zasady przetwarzania tych danych.

  • Informacje o zasadach i przebiegu konkursu: kto czuwa nad prawidłowym przebiegiem konkursu i przyznaniem nagród, kto podejmuje decyzję o wyłonieniu zwycięzcy i na jakiej podstawie, jak przystąpić do konkursu, informacje o prawach autorskich, zakazane formy nieuczciwej konkurencji, termin i miejsce rozstrzygnięcia konkursu, zasady publikacji danych zwycięzców i ich zgłoszeń, zasady przekazania nagrody.

  • Informacje o nagrodach: opisanie nagród, informacja kto dokonuje zapłaty podatku dochodowego.

  • Informacje dodatkowe: informacja o wyrażeniu niezbędnych zgód, zastrzeżenie prawa do zmiany zasad konkursu, informacje o kosztach, informacje o konsekwencjach naruszenia regulaminu, oraz wskazanie przepisów prawa, jeśli punkty regulaminu, czegoś nie wyjaśniają.

  • Najważniejsze przepisy, które musisz znać

    Konkurs to nie loteria

    Wyłonienie zwycięzców nie może odbywać się na zasadzie losowania. Wtedy staje się loterią promocyjną i podlega pod ustawę o grach hazardowych. To wiele utrudnia, dlatego najlepiej powołać jury, które wyłoni zwycięzców, a w regulaminie poinformować oficjalnie:

    Organizator oświadcza, że Konkursy nie są grami losowymi, loteriami fantowymi, zakładami wzajemnymi, loteriami promocyjnymi, grami, których wynik zależy od przypadku, ani żadną inną formą przewidzianą w ustawie z dnia 19 listopada 2009 r. O grach hazardowych (Dz.U.2009.201.1540 z późn. zm.).

    Ochrona danych osobowych

    Przeprowadzanie konkursu wiąże się z przetwarzaniem danych osobowych, co pociąga za sobą konieczność właściwego ich zabezpieczania oraz spełnienia obowiązków informacyjnych wskazanych w art. 24 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych.

    Podatek dochodowy po przekroczeniu 2280 zł

    Od nagrody o wartości nieprzekraczającej 2280 zł nie płaci się podatku. Jeśli nagroda ma większą wartość, należy uiścić zryczałtowany podatek 10%. Jest pobierany i wpłacany urzędowi skarbowemu przez organizatora konkursu.

    Podatek od wygranych nie jest pobierany w przypadku nagród w konkursach:

  • organizowanych i ogłaszanych przez środki masowego przekazu,
  • specjalnych o tematyce naukowej, kulturalnej, dziennikarskiej, sportowej lub artystycznej,
  • dotyczących sprzedaży premiowej,
  • pod warunkiem, że jednorazowa wygrana lub prezent nie przekroczy równowartości 2000 złotych.

    Przy nagrodach pieniężnych, należy podatek odliczyć od wygranej, ale sprawa się komplikuje w przypadku nagród rzeczowych. Wtedy trzeba najpierw pobrać od zwycięzcy pieniądze na podatek, a dopiero potem wysłać nagrodę. Oczywiście organizator może również „z własnej kieszeni” pokryć ten koszt. Taki zapis powinien znaleźć się w regulaminie konkursu.

    Czy warto organizować konkursy?

    Konkursy są postrzegane w pozytywny sposób. Pozwalają na budowanie świadomości oraz korzystnego wizerunku marki, sprzyjają zwiększeniu rozpoznawalności oferty, poszerzają bazę klientów, a przede wszystkim prowadzą do zwiększenia sprzedaży w dłuższej perspektywie czasu. Trzeba jednak uważać. Wszelkie nieprawidłowości mogą spowodować straty finansowe oraz będą mieć negatywny wpływ na wizerunek firmy.

    Ecommerce

    Dania to lider w europejskim rankingu cyfryzacji. Popularny jest m-commerce i zakupy w zagranicznych sklepach, a mieszkańcy wydają najwięcej spośród krajów UE.

    19.08.2022 CZYTAJ WIĘCEJ

    Ecommerce

    W roku 2021 aż 94 proc. Polaków kupiło coś online, a wartość rynku e-commerce wyniosła ponad 111 mld zł. Czy ta świetna koniunktura będzie trwać?

    18.08.2022 CZYTAJ WIĘCEJ

    Ecommerce

    Jakie są wiodące trendy konsumenckie, którymi warto się kierować podejmując ważne decyzje biznesowe i planując rozwój sklepu internetowego? Przyjrzyjmy się im.

    16.08.2022 CZYTAJ WIĘCEJ