Jak odzyskać porzucone koszyki w e−sklepie?

#zakupy online #porzucone koszyki

Udostępnij:

Twoja firma świetnie prosperuje w branży e-commerce, ale zastanawiasz się, czy może być jeszcze lepiej? Masz świadomość, że problem często tkwi w utraconych koszykach zakupowych? To jeden z najczęstszych problemów właścicieli sklepów online. Są jednak sposoby, żeby to zmienić.

Zastanawiasz się, dlaczego klient poświęca czas na przeglądanie towarów w Twoim sklepie, podejmuje decyzję o zakupie, a w ostatniej chwili rezygnuje? Ewidentnie, coś poszło nie tak. Właśnie od wyjaśnienia przyczyny takiego zachowania trzeba zacząć. Dopiero w kolejnym kroku, można wdrożyć rozwiązania, które wpłyną na domknięcie zakupów. Zaczynamy?

Określ przyczynę, rozwiąż problem

Jednym z najczęstszych powodów, dla których klient porzuca koszyk są dodatkowe koszty, ale też – co ciekawe – niedostosowane do jego preferencji metody płatności. Albo są zbyt skomplikowane, albo nie gwarantują bezpieczeństwa.

Co to oznacza? Twój klient prawdopodobnie nie brał pod uwagę, że do cen produktów musi doliczyć dodatkowe koszty, jak również, że na końcu zawiedzie się formą płatności. To go, mówiąc w skrócie, przerosło. Zakupy online powinny być przecież szybsze, wygodniejsze i bardziej opłacalne – w porównaniu do zakupów stacjonarnych.

Co powinieneś zmienić w pierwszej kolejności? Doceń swojego klienta i daj mu prawo wyboru

  • W przejrzysty sposób przedstaw wszelkie informacje dotyczące kosztów dostawy
    Już w karcie produktowej, powinna znaleźć się informacja na temat kosztów dostawy. Dobrym pomysłem jest wskazanie kilku metod dostarczenia, które różnią się od siebie czasem dostawy oraz kosztami. Jeśli chcesz pozyskać nowych klientów, ustal zasadę, że po przekroczeniu ustalonej kwoty dostawa będzie darmowa. To wpłynie nie tylko na domknięcie zakupów, lecz również wzrost sprzedaży.


  • Wprowadź proste i bezpieczne metody płatności
    Wybierz sprawdzonego operatora, który oferuje różne formy płatności. Klienci zazwyczaj mają określone preferencje i należy się do tych potrzeb dostosować. Więcej informacji o metodach płatności dostępnych w ramach bramki płatności Blue Media znajdziesz tutaj.

Jakie są inne sposoby odzyskania porzuconych koszyków?

  • zoptymalizuj stronę – zadbaj o szybkość ładowania, estetykę, dobre opisy i zdjęcia produktów;
  • skróć ścieżkę zakupową – ma być maksymalnie prosta, szybka i wygodna – zapomnij o rozpraszaczach;
  • zastosuj remarketing – przypominające reklamy, potrafią zmotywować klienta do powrotu na stronę;
  • nie zmuszaj konsumenta do rejestracji w celu dokonania zakupu – to może zniechęcić, a zakupy powinny być proste i szybkie;
  • wprowadź możliwość zapamiętywania ustawień koszyków – aby klient nie musiał ponownie uzupełniać koszyka, gdy postanowi wrócić;
  • zaproponuj politykę przyjaznych zwrotów – jeśli klient nie będzie przekonany do zakupów, możliwość łatwego zwrotu pomoże mu podjąć decyzję;
  • podczas ostatniego etapu zaproponuj kod rabatowy lub voucher na kolejne zakupy;
  • stosuj dynamiczne e-maile, których celem jest przekonanie do dokończenia zakupów;
  • popraw edytowalność koszyka, aby klient mógł w każdej chwili go zmodyfikować (np. zmienić rozmiar lub liczbę zamawianych produktów);
  • dodaj możliwość szybkiego kontaktu ze sklepem, aby okazać wsparcie w chwili wahania;
  • dodaj opinie klientów, aby konsument nie szukał ich na konkurencyjnej stronie;
  • stosuj triki – informacje o wyczerpaniu zapasów, planowanym terminie zakończenia okazji cenowej, itp.,
  • zastosuj narzędzie down-selling, które może zachęcić klienta do zakupu, chociaż tańszego produktu (więcej o tej metodzie przeczytasz tutaj);
  • wysyłaj SMS-y z przypomnieniem o produktach pozostawionych w koszyku;
  • wykorzystaj powiadomienia Web-push.

Czy te metody rozwiążą ten problem? Tak! Dlaczego? Jak pokazują różne badania, aż 67% rozpoczętych zakupów nie kończy się finałem, ale 63% porzuconych koszyków można odzyskać. Co więcej – klienci, którzy porzucili koszyki, są skłonni wydać więcej pieniędzy na zakupy. Przyjrzenie się przyczynom porzuconych koszyków i wprowadzenie przemyślanych, prostych i niedrogich rozwiązań pozwoli w przyszłości zwiększyć liczbę sfinalizowanych transakcji.

Ecommerce

Prowadzisz sklep internetowy i zastanawiasz się, czy w Twoim wypadku warto przeprowadzić analizę SWAT? Wyjaśniamy na czym ona polega i jakie może przynieść korzyści.

05.08.2021 CZYTAJ WIĘCEJ

Ecommerce

Awwwards to jedna z najbardziej prestiżowych organizacji śledzących nowe trendy w projektowaniu stron internetowych. Zobacz wyróżnienia w kategorii e-commerce.

03.08.2021 CZYTAJ WIĘCEJ

Ecommerce

Interesuje Cię z jakimi obowiązkami, przywilejami i kosztami wiąże się prowadzenie działalności nierejestrowanej? Podsumowujemy najważniejsze informacje.

02.08.2021 CZYTAJ WIĘCEJ