Jak otworzyć sklep internetowy?

#płatności online #sprzedaż online #sklepy internetowe

16.01.2023
Udostępnij:

Jak możemy przeczytać w analizie opublikowanej na stronie PARP, "za sprawą pandemii, w 2020 r. nastąpił znaczny, bo blisko 40% wzrost polskiego e-handlu". Do zakupów online przekonali się ci do tej pory nieprzekonaniu, czego dowodzą dane mówiące, że już 77% kupujących Polaków robi zakupy w internecie.

Obecne warunki sprawiają, że kolejni przedsiębiorcy decydują się rozszerzyć sprzedaż o kanał online lub wybierają założenie sklepu internetowego jako sposób na rozpoczęcie działalności. Jeżeli Ty też masz podobne plany i zastanawiasz się jak otworzyć sklep internetowy, poniżej wyjaśniamy, co zrobić krok po kroku.


Założenie sklepu internetowego – wybór platformy e-commerce

Jeżeli wiesz już co i komu chcesz sprzedawać, musisz dokonać wyboru rozwiązania technologicznego, na bazie którego powstanie Twój sklep internetowy. Na rynku istnieje wiele platform e-commerce, z różnym zakresem funkcjonalnym. Zanim dokonasz wyboru, zapoznaj się z możliwościami poszczególnych platform, sprawdź opinie na ich temat i porównaj koszty.

Wybór platformy e-commerce powinien być konsekwencją tego, jaki biznes planujesz rozwijać. Jeżeli chcesz sprzedawać ograniczoną liczbę produktów, wyłącznie na polskim rynku, nie potrzebujesz zaawansowanego rozwiązania, które oferuje dziesiątki różnych funkcji.

💡 W naszej bazie wiedzy znajdziesz porównanie PrestaShop i WooCommerce, czyli dwóch najpopularniejszych rozwiązań dla e-commerce. Artykuł stanowi omówienie najważniejszych cech obydwu platform.

💡 Opisaliśmy również platformę Opencart, która się cieszy się popularnością, zwłaszcza wśród małych i średnich sklepów internetowych.

Do najpopularniejszych rozwiązań należą: PrestaShop, WooCommerce, Shoper, Shopify, Shopware, Magento, Comarch, SOTE, Sky-Pay, OpenCart, Atomstore oraz Selly.


Konfiguracja sklepu internetowego i aktywacja płatności online

Gdy wybierzesz już platformę e-commerce, dodasz produkty do katalogu, uzupełnisz opisy produktów i zdjęcia (więcej o tym jak zoptymalizować kartę produktu znajdziesz w podlinkowanym artykule), przyjdzie czas na dalszą konfigurację sklepu internetowego –w tym na wybór operatora płatności i aktywację bramki płatniczej.

Porównując oferty operatorów płatności, zwróć uwagę na to:

  • jakie metody płatności obsługują (więcej informacji o najpopularniejszych obecnie metodach płatności znajdziesz w podlinkowanym artykule z naszej bazy wiedzy);
  • jakie zabezpieczenia stosują i jak chronią dane użytkowników;
  • jak wygląda proces płatności (z ilu kroków się składa, czy klienci mogą robić zakupy bez rejestracji, czy formularze są atrakcyjne wizualnie i łatwe do wypełnienia);
  • jak dbają o niezawodność procesu;
  • ile wynosi prowizja od płatności i jakie są inne, ewentualne opłaty;
  • czy są zintegrowani z wybraną przez Ciebie platformą e-commerce (to znacznie skróci i ułatwi proces aktywacji płatności online).

  • Jeżeli chcesz lepiej poznać Płatności online Blue Media dopasowane do potrzeb sklepów internetowych – kliknij w link, a przejdziesz do strony, gdzie znajdziesz wszystkie potrzebne informacje.


    Płatności online dla sklepów internetowych

    Wybierz bezpieczne i niezawodne płatności, a rozwiniesz swój biznes

    Zacznij pobierać płatności

    Zbieraj dane od samego początku

    Dane mają bardzo duży wpływ na powodzenie sklepu internetowego. To dzięki nim wiesz ilu masz klientów, które produkty cieszą się największym zainteresowaniem, a które strony powodują, że użytkownicy opuszczają stronę sklepu. Mają te i szereg innych informacji, będziesz w stanie optymalizować proces zakupowy i sukcesywnie podnosić współczynnik konwersji.

    Dlatego konfiguracja sklepu internetowego powinna obejmować również podpięcie narzędzi analitycznych, np. Google Analytics.

    💡 Jeżeli do tej pory nie korzystałeś z Google Analytics – pobierz koniecznie nasz darmowy poradnik, z którego dowiesz się jak podłączyć Google Analytics 4 do swojej witryny.


    Jak otworzyć sklep internetowy – podsumowanie

    Założenie sklepu internetowego wiąże się z koniecznością wyboru platformy e-commerce, aktywacji płatności internetowych, doboru narzędzi analitycznych, podpisania umów z firmami logistycznymi i szeregiem mniejszych i większych zadań.

    W powyższym artykule opisaliśmy tylko niektóre z nich. Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej o tym Jak stworzyć sklep internetowy – kliknij w link, a przejdziesz do strony z naszym darmowym poradnikiem, w którym opisaliśmy m.in. co powinna zawierać podstrona "o nas", jak stworzyć dobre karty produktów, jak opracować politykę zwrotów i reklamacji i wiele więcej. Zawarte w nim informację pomogą Ci przejść przez cały proces zakładania sklepu internetowego.

    Przeczytaj także:

    Ecommerce

    Proste kroki do optymalizacji cashflow w sklepie online

    Zobacz, jak analiza finansowa, zarządzanie zapasami, optymalizacja kosztów i inne strategie przyczyniają się do poprawy płynności finansowej i rozwoju biznesu.

    23.04.2024 Czytaj więcej

    Ecommerce

    Jak skutecznie zarządzać sklepem online z domowego biura?

    Poznaj strategie i narzędzia, które pomogą Ci zarządzać e-commerce z domowego biura. Dowiedz się, jak utrzymać dyscyplinę i zorganizować idealne miejsce pracy.

    22.04.2024 Czytaj więcej

    Ecommerce

    Wykorzystanie bramki SMS do poprawy komunikacji z klientem sklepu

    Odkryj, jak bramka SMS może rewolucjonizować komunikację z klientami w e-commerce, zwiększając zaufanie i lojalność. Dowiedz się, jak wykorzystać SMS-y.

    18.04.2024 Czytaj więcej