Jak przekonać do kupowania w internecie tych, którzy tego jeszcze nie robią?

#ecommerce #pozyskiwanie klienta #sprzedaż online

06.12.2022
Udostępnij:

Prawie co czwarta osoba nie kupuje w internecie. Warto poznać przyczyny rezygnacji z korzystania z ofert e-sklepów i znaleźć sposób, aby te osoby do zakupów zmotywować. Które e-sklepy mają na to największe szanse? Jak dostosować ofertę do niekupujących, aby zmienić ich nawyki?

Z raportu E-commerce w Polsce 2022 wynika, że odsetek kupujących online ustabilizował się i stanowią oni 77% wszystkich badanych internautów. Kupujący online to częściej mieszkańcy dużych miast, osoby z wyższym wykształceniem oraz dobrze oceniające sytuację finansową swojego gospodarstwa domowego. Respondenci mają bardzo dobrą opinię o zakupach przez internet. E -zakupy są dobrze oceniane również przez osoby, które nie kupują w internecie. Dlaczego więc nie decydują się na zakupy?


Kto nie kupuje w internecie?

23% respondentów nie kupuje w internecie. Trzy najważniejsze przyczyny niedokonywania zakupów on-line to:

  • chęć obejrzenia produktu przed zakupem – 41%
  • zbyt wysokie koszty dostawy – 22%
  • niechęć do czekania na dostawę – 18%

  • przyczyny-niekupowania-w-internecie

    Źródło: Raport E-commerce w Polsce 2022

    Co ciekawe odsetek osób, dla których ważny jest fizyczny kontakt z produktem przed dokonaniem zakupu wzrósł o 10 p.p. w porównaniu do poprzedniego badania. Ponadto to kobiety częściej niż mężczyźni uważają, że kupowanie przez internet jest drogie. Z zakupów online rezygnują również seniorzy, którzy twierdzą, że cenią fizyczny kontakt ze sprzedawcą, który jest w stanie im doradzić. Mają również obawy o bezpieczeństwo płatności i o gwarancję.


    przyczyny-niekupowania-w-internecie-2

    Źródło: Raport E-commerce w Polsce 2022

    Jak przekonać grupę niekupujących online?

    Osoby niekupujące online mogłyby przekonać do zakupów niższe ceny produktów, niższe koszty dostawy, kody rabatowe, ale także szybsza dostawa. Oprócz tego, niezdecydowanych zmotywować mogą: większy wybór bezpiecznych metod płatności, lepsze warunki gwarancji, wyższa jakość produktów, szerszy asortyment, ułatwienie procesu dokonywania zakupów.


    jak-przekonac-do-kupowania-online

    Źródło: Raport E-commerce w Polsce 2022

    Które e-sklepy mają największą szansę przekonać niekupujących?

    Analizując odpowiedzi udzielane przez internautów, można wyodrębnić grupę sklepów, które mają największą szansę dotarcia do klientów, którzy do tej pory preferowali zakupy stacjonarne. Do tej grupy przede wszystkim należą sklepy oferujące odzież, obuwie, sprzęt RTV/AGD, kosmetyki, perfumy, książki, płyty i odzież sportową. Szansę dotarcia do kobiet mają, poza wskazaną listą, sklepy z artykułami dziecięcymi oraz biżuterią. Do mężczyzn mają szansę dotrzeć e-sklepy z telefonami i akcesoriami, sprzętem komputerowym oraz samochodami i częściami samochodowymi.


    produkty-ktore-moga-przekonac

    Źródło: Raport E-commerce w Polsce 2022

    Złota rada dla e-biznesów

    Sklepy oferujące odzież, obuwie, sprzęt RTV/AGD, kosmetyki, perfumy, książki, płyty, odzież sportową, artykuły dziecięce, biżuterię, telefony i akcesoria, sprzęt komputerowy, samochody i części samochodowe mają największą szansę dotarcia do niekupującej grupy klientów. W tym celu e-sklepy oferujące wymieniony asortyment muszą przygotować ofertę, która uwzględni:

  • darmową dostawę,
  • niższą cenę niż w sklepie stacjonarnym,
  • kod rabatowy na pierwsze zakupy,
  • dostawę w ten sam dzień, ewentualnie na drugi dzień,
  • bezpłatny zwrot,
  • przedłużoną gwarancję,
  • chat z handlowcem,
  • wygodne i szybkie płatności, np. BLIK.

  • Następnie warto przygotować kampanię reklamową, z której potencjalni konsumenci dowiedzą się o nowych zasadach zakupów. Warto spróbować dotrzeć do nich w ten sposób, bo jest o co walczyć.



    Chcesz zdobyć więcej praktycznej wiedzy?

    Sięgnij po nasz poradnik dla e-commerce

    Pobierz za darmo

    Przeczytaj także:

    Ecommerce

    Proste kroki do optymalizacji cashflow w sklepie online

    Zobacz, jak analiza finansowa, zarządzanie zapasami, optymalizacja kosztów i inne strategie przyczyniają się do poprawy płynności finansowej i rozwoju biznesu.

    23.04.2024 Czytaj więcej

    Ecommerce

    Jak skutecznie zarządzać sklepem online z domowego biura?

    Poznaj strategie i narzędzia, które pomogą Ci zarządzać e-commerce z domowego biura. Dowiedz się, jak utrzymać dyscyplinę i zorganizować idealne miejsce pracy.

    22.04.2024 Czytaj więcej

    Ecommerce

    Wykorzystanie bramki SMS do poprawy komunikacji z klientem sklepu

    Odkryj, jak bramka SMS może rewolucjonizować komunikację z klientami w e-commerce, zwiększając zaufanie i lojalność. Dowiedz się, jak wykorzystać SMS-y.

    18.04.2024 Czytaj więcej