Jak stworzyć skuteczny landing page?

#sprzedaż online #marketing

Udostępnij:

Jeżeli planujesz sprzedaż kursu, webinarium lub e-booka, musisz zainwestować w dobrą stronę sprzedażową, tzw. landing page. Czym różni się ona od tradycyjnej witryny internetowej? Jak ją przygotować? Odpowiedzi na te pytania, znajdziesz właśnie w tym artykule.

Landing page to strona, której zadaniem jest skuteczne pozyskiwanie kontaktów lub po prostu sprzedaż. Użytkownik trafia na nią zazwyczaj po kliknięciu w reklamę, na przykład na Facebooku lub w wyszukiwarce Google.

Cechuje ją wyjątkowo prosta budowa. Nie znajdziesz tam menu, czy odwołań na inne strony. Nie powinny pojawiać się na nim żadne rozpraszacze, które mogą odwrócić uwagę od tego, co najważniejsze. Landing page ma krok po kroku prowadzić użytkownika do celu, czyli do pozostawienia danych kontaktowych lub zakupu.

O czym pamiętać tworząc landing page?

Landing page, z założenia, jest prosty i przejrzysty, a jego głównym celem jest generowanie leadów. Tworząc go, warto trzymać się kilku zasad.

1. Język korzyści

Na stronie sprzedażowej nie ma miejsca na przypadkowe treści. Każde zdanie powinno mieć swój cel. Trzeba przekonać odbiorcę do wykonania działania, np. zakupu kursu. W tym celu należy pokazać konkretne korzyści, jakie wynikają z zakupu. Warto popracować nad zwracającymi uwagę nagłówkami, a w samej treści stosować wypunktowania, przywoływać wyniki badań i opinie innych użytkowników.

2. Wizualizacje

Strona sprzedażowa nie służy do czytania, tylko do zbierania leadów. Najważniejsze informacje należy zamieść powyżej linii zgięcia – tak, aby były widoczne bez konieczności przewijania strony. Warto umieścić na niej kilka zdjęć, czy filmików. Jednocześnie trzeba zachować umiar – nie stosować rozpraszaczy i postawić na maksymalnie prosty design.

3. Call to action

Call to action (CTA) to najważniejszy element landing page. Użytkownik, klikając w ten przycisk, realizuje Twój cel – dokonuje zakupu, lub zostawia do siebie dane kontaktowe. Dlatego CTA trzeba poświęcić sporo czasu. Musi być prosty i oczywisty w odbiorze. Takie przyciski mogą się pojawić na stronie w kilku miejscach, ale każdy z nich musi zachęcać do wykonania tego samego działania. Powinny wyróżniać się na tle strony – można tego dokonać, np. stosując np. kontrastowy kolor, ikonę. Więcej na ten temat dowiesz się z poradnika: Czym charakteryzuje się skuteczne CTA?

4. Formularze

Formularze również powinny być jak najmniej rozbudowane. Zastanów się, które informacje są niezbędne do realizacji Twojego celu i nie wymagaj od klienta niczego więcej. Wypełnienie formularza powinno wymagać jak najmniej wysiłku i zajmować jak najmniej czasu.

5. Opinie

Dowody społeczne mają ogromny wpływ na klientów w procesie podejmowania decyzji. Dlatego warto zamieścić na landing page opinie klientów, aby uwiarygodnić swoją ofertę. Można je przedstawić wraz ze zdjęciami, a nawet w formie krótkich filmów.

6. Testy

Warto przetestować różne wersje landing page, za pomocą testu A/B. Więcej na ich temat dowiesz się z artykułu: Jak przeprowadzać testy A/B w sklepie internetowym? Mierzenie konwersji jest bardzo ważne, bo pozwala na sprawdzanie efektywności działań.

Inspiruj się

Nadal nie masz pomysłu na landing page? Może będzie Ci łatwiej, gdy zobaczysz, jak robią to inni. Wybraliśmy te, które spełniają wyżej wymienione zasady.

  • ING Finansowanie Faktur: Zamień fakturę na pieniądze
  • Jak inwestować na giełdzie? – Dif Broker Polska
  • Webinar SEMSTORM: Podstawy optymalizacji technicznej – WordPress i WooCommerce
  • Jak zostać Super Sprzedawcą Allegro - darmowy webinar (redcart.pl)


  • Jeżeli jeszcze rozważasz wdrożenie strony landing page, nie odkładaj tego na później. To właśnie strony typu landing page odpowiadają za wzrost konwersji, a w konsekwencji większe zyski.

    Ecommerce

    Boże Narodzenie i Nowy Rok to świetne okazje, by popracować nad dobrymi relacjami z klientami: podziękować za zakupy i pokazać, że firma o nich pamięta...

    30.11.2021 CZYTAJ WIĘCEJ

    Ecommerce

    Zapowiedziane przez rząd zmiany podatkowe w ramach „Nowego Ładu” mają wejść w życie już 1 stycznia 2022 roku. Czego należy się spodziewać?

    29.11.2021 CZYTAJ WIĘCEJ

    Ecommerce

    Kiedyś w modelu subskrypcyjnym sprzedawano głównie prasę. Dziś suplementy, żywność, karmę, a nawet środki higieniczne. Subskrypcje zdecydowanie wracają do łask.

    26.11.2021 CZYTAJ WIĘCEJ