Błąd 404 – co oznacza i jak go wyeliminować w sklepie online? [poradnik]

#sklepy internetowe #błąd 404 #poradnik

Pobierz bezpłatny poradnik dla właścicieli e-commerce i sprawdź, czym może skutkować częste występowanie błędu 404 i jak tego uniknąć.

Pobierz bezpłatnie
Udostępnij:

Błędy 404 zdarzają się bardzo często. Każdy użytkownik internetu, Ty zapewne też, napotkał je niejeden raz. O ile w przypadku "zwykłych stron" budzą one reakcję: oho, ktoś czegoś nie dopilnował...o tyle w przypadku sklepów internetowych powodują one wymierne straty.

Powtarzające się błędy 404 sprawiają, że pogarsza się doświadczenie użytkownika, a roboty Google kategoryzują stronę jako mało wiarygodną lub niskiej jakości. To z kolei przekłada się na pozycjonowanie witryny, a dokładniej mówiąc na jej spadek w wynikach wyszukiwania.

Błąd 404 – jak naprawić sytuację?

W opracowanym przez nas poradniku dla właścicieli e-commerce znajdziesz informacje o tym czym dokładnie jest błąd 404, jakie są najczęstsze przyczyny jego występowania i co można zrobić, żeby go skutecznie wyeliminować.

Pobierz bezpłatnie

"Czym jest błąd 404 i jak go wyeliminować w sklepie online?"

Błąd 404. Co oznacza dla Twojego biznesu?

Rynek e-commerce jest bardzo konkurencyjny. Każdego roku pojawiają się tysiące nowych sklepów internetowych rywalizujących o uwagę, zaufanie i pieniądze klientów. Wzrasta również liczba kanałów, w których warto zaznaczyć swoją obecność. To wszystko sprawia, że rosną również koszty pozyskiwania ruchu na stronę sklepu internetowego. Dlatego tak ważne jest, żeby z trudem wypracowany ruch maksymalnie wykorzystać i zwiększyć szansę na sprzedaż.

A teraz wyobraź sobie, że klient, po wpisaniu interesującej go frazy w Google, widzi w wynikach wyszukiwania Twój sklep. Klika link, przechodzi do sklepu online i widzi błąd 404, co oznacza, że danej strony nie odnaleziono... Wbrew pozorom to bardzo częsty scenariusz i wiele zmarnowanych szans na sprzedaż. Możesz zadbać o to, żeby w Twoim sklepie internetowym nie dochodziło do podobnych sytuacji.

Wystąpienie błędu 404 może mieć wiele przyczyn. Najczęstszą z nich jest to, że użytkownik po prostu pomylił się wpisując adres URL i zamiast poszukiwanej strony zobaczył tę z komunikatem: błąd 404. Jak naprawić taką sytuację? Nie masz wpływu na to, czy użytkownicy będą wpisywać poprawne adresy URL, ale masz wpływ na to, jak będzie wyglądać strona 404-ki. Możesz ją tak zaprojektować, że zachęci potencjalnych klientów do pozostania na stronie Twojego sklepu i dalszego poszukiwania interesujących ich produktów.

Strona 404-ki wcale nie musi być szarą, nudną stroną z lakonicznym komunikatem: Page not found. Możesz się pokusić o zupełnie inną treść, która np. rozbawi odbiorcę i sprawi, że zapała do Ciebie sympatią. Przykład wzorowany na naszej 404-ce: "Wystąpił błąd 404, co oznacza, że popłynąłeś za daleko i nie udało się odnaleźć strony, którą chcesz odwiedzić. Obierz bezpieczny kurs: {link do strony głównej}. Treść stanowi nawiązanie do tego, że Blue Media jest firmą z Sopotu, a nasze przywiązanie do morza jest bardzo silne.

Ty również możesz stworzyć stronę 404-ki, która będzie częścią opowieści o Twojej firmie. Pamiętaj o tym, żeby umieścić na niej również link, który zachęci użytkownika do pozostania na Twojej stronie. Możesz skierować go na stronę główną sklepu lub np. do zakładki z wyprzedażą.

Istnieją jednak również inne powody, dla których pojawia się błąd 404. Jak naprawić takie sytuacje? Najpierw trzeba poznać te przyczyny. A jest ich całkiem sporo. Większość z nich wynika z pewnych, z pozoru, drobnych zaniedbań i przeoczeń. Omówienie najważniejszych i najczęściej występujących znajdziesz w naszym poradniku dla właścicieli e-commerce. Wyjaśniamy, co powoduje występowanie błędu 404 i co zrobić, żeby tego uniknąć.

Wierzymy, że po lekturze naszego poradnika będziesz wiedzieć czym jest błąd 404, co oznacza taki błąd dla Twojego biznesu, jakie są najczęstsze przyczyny występowania błędów 404 w sklepach internetowych i o co należy zadbać, żeby ten typ błędu występował w Twojej witrynie jak najrzadziej. Jeśli zastosujesz się do rad zawartych w poradniku, zminimalizujesz ryzyko występowania omawianego błędu i zwiększysz swoje szanse na wyższą sprzedaż. Potrzebne zmiany można wprowadzić stosunkowo niskim kosztem i w dość krótkim czasie, dlatego warto podjąć się tego zadania bez zbędnej zwłoki.

Jeżeli rozwijasz swój pierwszy sklep internetowy i interesują Cię również inne związane z tym tematy – koniecznie zajrzyj do naszej bazy wiedzy, gdzie znajdziesz kilka innych poradników dla właścicieli e-commerce oraz dziesiątki wartościowych artykułów, w których poruszamy tematy istotne dla wszystkich osób związanych z rynkiem e-commerce w Polsce. Nie zwlekaj i już teraz pobierz poradnik wyjaśniający czym jest błąd 404, jak naprawić "nieistniejące strony", co zrobić, żeby w przyszłości błędy 404 występowały jak najrzadziej, a Twoi klienci zawsze znajdowali w sklepie, to czego szukają. Wystarczy, że podasz swój adres e-mail i klikniesz "Zobacz", a wyświetlimy Ci nasz poradnik, który możesz następnie pobrać na swój komputer i wracać do niego zawsze, gdy będziesz tego potrzebować.

Ecommerce

Prawie co czwarta osoba nie kupuje w internecie. Dowiedz się dlaczego i sprawdź, czy można zmienić ich zdanie.

06.12.2022 CZYTAJ WIĘCEJ

Ecommerce

Pandemia wywołała boom na zakupy internetowe. Właściciele sklepów online mieli szansę zanotować spektakularne wyniki sprzedażowe. Jak jest teraz?

05.12.2022 CZYTAJ WIĘCEJ

Ecommerce

Zakupy internetowe w Wielkiej Brytanii są bardziej popularne niż w jakimkolwiek innym kraju Europy, a sprzedaż online stanowi 1/4 sprzedaży detalicznej.

02.12.2022 CZYTAJ WIĘCEJ