Jak wykorzystać lead magnet w sklepie internetowym?

#sklepy internetowe #marketing #lead magnet

Udostępnij:

Nawiązanie kontaktu z klientem i zbudowanie z nim długotrwałej relacji to dla sklepu internetowego bezcenna wartość. Dlatego sprzedawcy wykorzystują najróżniejsze strategie pozyskiwania danych kontaktowych. Jedną z nich jest właśnie lead magnet.

Nie masz pewności czym jest lead magnet? To darmowy przedmiot, usługa lub benefit, który klient otrzymuje, np. od sklepu internetowego, w zamian za pozostawienie danych kontaktowych – adresu e-mail lub numeru telefonu. Ten drugi jest szczególnie przydatny, jeśli sklep specjalizuje się w sprzedaży produktów premium lub wysokomarżowych.


Co może pełnić funkcję lead magnet?

Możliwości jest bardzo dużo, a ostateczny wybór zależy od profilu sklepu internetowego, potrzeb klientów oraz możliwości technicznych samej platformy. Najprostszym i najczęściej stosowanym lead magnetem jest rabat za zapis do newslettera, np. 10% na pierwsze zakupy.

Inne możliwości to:

  • wysyłka e-booka/przewodnika/inspiralnika/poradnika/raportu
  • wysyłka darmowych próbek (np. kosmetyków, perfum)
  • darmowa usługa (np. audyt, analiza kolorystyczna, konsultacja ze specjalistą)
  • wcześniejszy dostęp do nowego asortymentu dla osób zapisanych do newslettera
  • darmowy serwis (lub w niższej cenie)
  • informacja o powrocie kultowego produktu do oferty
  • dostęp do webinaru/minikursu online
  • darmowa dostawa
  • darmowy okres próbny
  • dostęp do zamkniętej grupy np. na Facebooku, gdzie klient może uzyskać ciekawe i wartościowe informacje z dziedziny, w której jesteś ekspertem
  • uczestnictwo w programie lojalnościowym

  • Jak wybrać skuteczny lead magnet?

    Wybierając "magnes", kieruj się potrzebami i zainteresowaniami klientów. Jeżeli jeszcze ich nie znasz, zacznij od poznania swojej grupy docelowej i określenia, co może być dla niej wartościowe.

    Jeżeli klientami Twojego sklepu są ludzie o innych profilach i motywacjach, nic nie stoi na przeszkodzie, żeby stosować różne lead magnety. Jeśli jedna propozycja okaże się nieprzekonująca, to może druga będzie atrakcyjna. W ten sposób zwiększysz szansę na pozyskanie danych kontaktowych. Warto testować różne rozwiązania. Nie jest powiedziane, że jeżeli coś działa w jednym sklepie, to zadziała w drugim i na odwrót. Nie bój się eksperymentować.


    Co dalej?

    Pozyskanie adresu e-mail lub numeru telefonu to dopiero początek. To, co zrobisz później jest równie ważne, o ile nie ważniejsze. Jeżeli zdecydujesz się wysyłać swoim klientom wyłącznie oferty handlowe (i to z dużą częstotliwością) może się okazać, że bardzo szybko wycofają zgody na przesyłanie wiadomości marketingowych.

    Twoje komunikaty muszą nieść wartość dla odbiorcy. Jeżeli sprzedajesz sprzęt treningowy – przygotuj plany treningowe lub nagraj krótkie filmy instruktażowe... Jeśli masz sklep z ubraniami – opowiedz o procesie produkcji, pokaż klientom z jakich materiałów korzystasz, podrzuć kilka inspiracji na stylizacje... Jeżeli Twój asortyment do sprzęt kuchennych – podziel się smacznymi przepisami, np. z wykorzystaniem sezonowych produktów.

    Zaoferuj swoim klientom jakąś wartość. Coś za coś – to esencja strategii lead magnet.

    Ecommerce

    E-sklepy chętnie korzystają z ulotek jako skutecznej formy reklamy. Są one tworzone w celu informowania o ofercie lub zachęcania do skorzystania z promocji...

    30.05.2023 CZYTAJ WIĘCEJ

    Ecommerce

    Franczyza jest w sensie organizacyjnym specyficzną metodą dystrybucji towarów i usług korzystając z formuły koncesji lub licencji udzielanej...

    29.05.2023 CZYTAJ WIĘCEJ

    Ecommerce

    Szacuje się, że 2020 r., w skali świata, wydano ponad 2.6 biliona dolarów na zakupy za pośrednictwem stu najpopularniejszych marketplaców.

    29.05.2023 CZYTAJ WIĘCEJ