Jak zintegrować e−sklep z bramką płatniczą Blue Media?

#płatności online #bramka płatnicza Blue Media

Udostępnij:

Uruchomienie płatności online Blue Media w Twoim sklepie może zająć jedynie kilkadziesiąt minut. Wszystko zależy od tego, jak zbudowany jest Twój serwis i z której metody integracji korzystasz. Poniżej omawiamy różne scenariusze – sprawdź, który będzie najlepszy w Twoim przypadku.

Zastanawiasz się, czy wdrożenie płatności online może rzeczywiście przebiec tak szybko? Zdecydowanie tak. Jednym z podmiotów, który zdecydował się skorzystać z płatności online Blue Media do sprzedaży biletów online, był MOSiR Lublin. O 12:40 podpisana została umowa, o 14:54 uruchomiliśmy bramkę płatniczą w serwisie, a o 15:51 sprzedały się pierwsze bilety.

Źródło

Zanim przejdziesz do uruchamiania płatności online – upewnij się, czy asortyment, który chcesz sprzedawać nie znajduje się na wykazie branż i produktów zakazanych, którą znajdziesz tutaj.

Wdrożenie bramki płatności Blue Media może się odbyć na dwa sposoby:

  • z wykorzystaniem wtyczki
  • dzięki integracjom z serwisami naszych partnerów

Poniżej znajdziesz najważniejsze informacje o obu metodach.

Aktywacja z wykorzystaniem wtyczki

PayBM to system transakcyjny Blue Media, w którym znajdują się wszystkie informacje o transakcjach zrealizowanych w sklepie internetowym, faktury oraz raporty.

Ta metoda integracji jest przeznaczona dla sprzedawców, którzy korzystają z następujących wtyczek:

  • Magento 1
  • Magento 2
  • PrestaShop
  • WooCommerce
  • OpenCart
  • Shopware
  • PrestaShop
  • Sylius

Pierwszym krokiem, jaki należy wykonać, jest rejestracja w serwisie. Można jej dokonać wypełniając formularz rejestracyjny dostępny tutaj: https://platnosci.bm.pl/rejestracja. Bardzo ważne, żeby podczas rejestracji podać komplet prawdziwych danych, ponieważ będą one później wykorzystywane w procesie weryfikacji, a na podany adres e-mail będziemy kierować niezbędne komunikaty.

Pierwszym z nich będzie mail aktywacyjny, który prześlemy Ci po otrzymaniu Twojego formularza rejestracyjnego. Znajdziesz w nim link, który należy kliknąć, żeby aktywować konto. W następnym kroku poprosimy Cię o wprowadzenie kodu SMS, który prześlemy Ci na numer telefonu podany podczas rejestracji. Po zmianie hasła na własne, będziesz mógł się zalogować do testowego konta w serwisie PayBM.

Konto testowe pozwala Ci dokładnie zapoznać się z panelem transakcyjnym i sprawdzić działanie naszej bramki płatności. Gdy zakończysz testy i będziesz gotowy ostatecznie aktywować płatności online w swoim sklepie – przejdź do trybu produkcyjnego, postępując zgodnie z instrukcją, którą znajdziesz w serwisie Developers Blue Media.

Następnie pobierz odpowiednią wtyczkę i dodaj ją w swoim sklepie internetowym. Kolejne kroki mogą się różnić w zależności od tego, z której wtyczki korzystasz, dlatego przygotowaliśmy specjalne instrukcje, które przeprowadzą Cię przez ten proces.

Aktywacja u zintegrowanych partnerów

Wiele wiodących platform e-commerce wdrożyło specjalne integracje z naszą bramką płatności, dzięki czemu proces aktywacji jest bardzo prosty. Jego dokładny przebieg zależy od tego, z której platformy korzystasz, dlatego dokładnej instrukcji szukaj na stronie wybranego przez Ciebie integratora. Aktualnie nasza bramka płatnicza jest zintegrowana z systemami: Shoper, Shoplo, Comarch, cStore, Selly, SellSmart, Sky-Shop, SOTE, Ebexo, AtomStore, 2ClickShop i Droplabs. Możliwe jest również wdrożenie płatności online we współpracy z zespołem Blue Media. Jeżeli interesuje Cię takie scenariusz – skontaktuj się z naszym zespołem, a porozmawiamy o szczegółach.

Ecommerce

Sprawdź, czym są zakupy grupowe i podejmij decyzję, czy chcesz sprzedawać swoje produkty/usługi również w ten sposób.

18.05.2021 CZYTAJ ARTYKUŁ

Ecommerce

Sprawdź, jakie zapisy powinna zawierać Polityka Prywatności i gdzie najlepiej ją umieścić, żeby Twoi klienci mieli do niej łatwy dostęp.

17.05.2021 CZYTAJ ARTYKUŁ

Ecommerce

Pozycjonowanie jest jednym z kluczowych elementów strategii marketingowej. Sprawdź, o co zadbać, żeby Twój sklep był wysoko w wynikach wyszukiwania.

13.05.2021 CZYTAJ ARTYKUŁ