Jak zintegrować PrestaShop z bramką płatniczą Autopay?

#płatności online #PrestaShop #Płatności PrestaShop

09.12.2022
Udostępnij:

Autopay S.A. jest oficjalnym partnerem PrestaShop, a nasz moduł płatności jest dostępny już z poziom panelu administracyjnego – dzięki temu aktywacja jest jeszcze prostsza niż dotychczas.


💡 Jeżeli Twój sklep został stworzony w oparciu o inną platformę niż PrestaShop – zajrzyj do wcześniejszego, bardziej uniwersalnego artykułu w bazie wiedzy, który poświęciliśmy integracji sklepu z bramką płatniczą – znajdziesz tam wszystkie potrzebne informacje.


Płatności online w PrestaShop – aktywacja


Obecnie możesz skorzystać z dwóch scenariuszy aktywacji – każdy z nich jest równie prosty i zajmuje podobną ilość czasu.


Pierwszy sposób


1. Zaloguj się do swojego panelu administracyjnego w PrestaShop: https://auth.prestashop.com/pl/logowanie
2. Kliknij w Moduły > Płatności
3. Wpisz w wyszukiwarkę Autopay
4. Po wyszukaniu modułu płatności, kliknij Włącz
5. Żeby dokończyć aktywację i przejść do Konfiguracji – zarejestruj się w systemie Autopay (Portal Autopay): https://platnosci.bm.pl/ i przejdź proces weryfikacyjny.

Drugi sposób


1. Pobierz najnowszą wersję wtyczki
2. Zaloguj się do swojego panelu administracyjnego w PrestaShop: https://auth.prestashop.com/pl/logowanie
3. Przejdź do zakładki Moduły > Moduły i usługi (lub Menedżer modułów – w zależności od wersji sklepu)
4. Kliknij Dodaj nowy moduł i wgraj pobraną chwilę wcześniej paczkę plików (po kliknięciu przycisku pojawi się okno umożliwiające wybór pliku z Twojego komputera).
5. Gdy instalacja się zakończy – system przeniesie Cię automatycznie do Konfiguracji.

💡 Jeżeli chcesz dowiedzieć się jak skonfigurować moduł płatności, skorzystaj z instrukcji dostępnej w serwisie Developers Autopay.


Nowy moduł płatności Autopay – najważniejsze zmiany


Pod koniec 2022 r. wdrożyliśmy nowy moduł płatności Autopay dla PrestaShop, który jest jeszcze lepiej dopasowany do potrzeb sprzedawców internetowych i pozwala osiągać wyższą konwersję. Wszystko dzięki zastosowanym rozwiązaniom, a są one następujące.


Pogrupowane metody płatności


Wszystkie dostępne metody płatności zostały uporządkowane i pogrupowane, dzięki czemu są lepiej widoczne, a klient może w łatwy i szybki sposób wybrać swoją ulubioną formę płatności. Strona płatności jest bardziej estetyczna, przejrzysta i czytelna.

Nowoczesny, uproszczony proces zakupowy


Proces płatności jest maksymalnie skrócony i uproszczony. Wszystkie dostępne metody płatności są widoczne na stronie sklepu. Kupujący wybiera, w jaki sposób chce opłacić zamówienie i w każdej chwili może zmienić formę płatności. Cały proces odbywa się bez przekierowania na zewnętrzną stronę bramki płatniczej.

Ułatwione płatności BLIK


Użytkownicy PrestaShop mogą aktywować aż dwa rodzaje płatności BLIK, w tym BLIK 0, który pozwala kupującemu pozostać w e-sklepie podczas całego procesu płatności (to tam wpisuje 6-cyfrowy kod). Płatności BLIK są aktualnie jedną z najchętniej wybieranych metod płatności.

Wyeksponowane portfele elektroniczne


Płatności Google Pay i Apple Pay są jeszcze prostsze i szybsze, ponieważ przycisk do inicjowania płatności znajduje się bezpośrednio na stronie sklepu. Koniec z przekierowaniami i rozbudowanym procesem płatności.

Zaawansowana analityka


Każdy sprzedawca ma bezpłatny dostęp do szczegółowych danych analitycznych i może poznać dokładną ścieżkę zakupową klienta oraz sprawdzić jego zachowania na poszczególnych etapach procesu i na tej podstawie podjąć działania optymalizujące działanie sklepu.

Duża elastyczność


Nowy moduł płatności pozwala klientowi na zmianę wybranej metody płatności aż do ostatniej chwili, czyli do momentu potwierdzenia transakcji. To istotny wyróżnik na tle konkurencji, który również przyczynia się do wzrostu konwersji.

Płatności zagraniczne


Wtyczka Autopay dla PrestaShop obsługuje również płatności PBL na rynki: czeski i słowacki, dzięki czemu polscy sprzedawcy mogą wyjść ze swoją ofertą na nowe rynki, poszerzyć grono klientów i zwiększyć zyski.

Finansowanie zakupów


Wtyczka daje dostęp do płatności typu consumer finance, czyli płatności odroczonych oraz rat online. Sprzedawca może również aktywnie promować te metody płatności w swoim sklepie, podnosząc tym samym szansę, że klient dokończy zakup nawet jeśli w danej chwili nie dysponuje potrzebnymi środkami. Klienci chętniej decydują się na zakup produktów, nawet w wyższej cenie, jeśli mogą zapłacić później lub rozłożyć spłatę na raty.


Podsumowanie


Moduł płatności Autopay dla PrestaShop jest jednym z najnowocześniejszych na rynku i daje sprzedawcom nowe możliwości osiągania lepszych wyników sprzedażowych. Dzięki temu, że Autopay jest oficjalnym partnerem PrestaShop, aktywacja modułu jest jeszcze prostsza niż do tej pory i można jej dokonać bezpośrednio w panelu administracyjnym PrestaShop. Dokładną instrukcję znajdziesz wyżej oraz w specjalnym serwisie dla sprzedawców internetowych – Developers Autopay.

Przeczytaj także:

Ecommerce

Proste kroki do optymalizacji cashflow w sklepie online

Zobacz, jak analiza finansowa, zarządzanie zapasami, optymalizacja kosztów i inne strategie przyczyniają się do poprawy płynności finansowej i rozwoju biznesu.

23.04.2024 Czytaj więcej

Ecommerce

Jak skutecznie zarządzać sklepem online z domowego biura?

Poznaj strategie i narzędzia, które pomogą Ci zarządzać e-commerce z domowego biura. Dowiedz się, jak utrzymać dyscyplinę i zorganizować idealne miejsce pracy.

22.04.2024 Czytaj więcej

Ecommerce

Wykorzystanie bramki SMS do poprawy komunikacji z klientem sklepu

Odkryj, jak bramka SMS może rewolucjonizować komunikację z klientami w e-commerce, zwiększając zaufanie i lojalność. Dowiedz się, jak wykorzystać SMS-y.

18.04.2024 Czytaj więcej