Jaką platformę e-commerce wybrać, gdy zależy Ci na rozwoju firmy?

#sprzedaż online #e-biznes #platformy e-commerce

Udostępnij:

Początkujący przedsiębiorcy, wchodząc z biznesem do internetu, wybierają zazwyczaj platformy o charakterze abonamentowym. Często, wraz z rozwojem firmy, okazują się one niewystarczające i zachodzi potrzeba znalezienia rozwiązania, które będzie jednocześnie łatwe w obsłudze, optymalne kosztowo i wydajne. Spośród jakich rozwiązań można wybierać?

Platformy e-commerce oferują możliwość wygodnej sprzedaży w sieci. Różnią się jednak pod względem oprogramowania oraz użyteczności. Nie zawsze te najbardziej popularne są odpowiednie dla wszystkich rodzajów biznesów. Jedne mogą sprawdzić się przy sprzedaży butów, inne w przypadku usług abonamentowych, takich jak treningi online.

Sama sprzedaż to nie wszystko. Na znaczeniu zyskują automatyczne funkcjonalności, np. komunikacja z klientem, integracja z firmami kurierskimi oraz możliwość podłączenia Płatności Online Blue Media (więcej nt. aktywacji naszej bramki płatności możesz się dowiedzieć z tego artykułu).

Poziom 1 – SaaS

Platformy w rozliczeniu abonamentowym (SaaS) są idealne na początkowym etapie rozwoju biznesu do sieci. Przykładem tego typu platform są: Click Shop, Shoper, Shoplo, czy Sky-Shop, Shopify.

Głównymi zaletami tego typu rozwiązań są: łatwy w obsłudze kreator do tworzenia sklepu, darmowy okres próbny, możliwość dodania wersji językowych sklepu, możliwość wygenerowania raportu sprzedażowego, wiele szablonów graficznych do wyboru, a czasem również hosting, domena i support w cenie.

Słabą stroną są bez wątpienia ograniczone możliwości rozwojowe, średnie dopasowanie do wytycznych SEO i niewystarczająca liczba funkcji do obsługi dużego e-commercu.

Poziom 2 – Open Source

Jeżeli pragniesz rozwinąć swój biznes możesz skorzystać z platform typu Open Source. Są to na przykład – w kolejności od najbardziej zaawansowanych – Magento, PrestaShop, Opencart, Joomla, czy Wordpress z tyczką Woocommerce. W miarę rozwoju biznesu, będziesz mógł rozszerzać kolejne moduły i dostosowywać ich funkcjonalność do aktualnych potrzeb.

Zazwyczaj platformy mają intuicyjne interfejsy, a obsługi możesz nauczyć się podczas krótkiego instruktażu. Niektóre, bardziej rozbudowane, pozwalają użytkownikom korzystać z systemów analiz, które mogą się okazać przydatne w rozwiązywaniu problemów np. z porzuconymi koszykami (więcej o tym, jak radzić sobie z tym problemem przeczytasz w tym artykule). Platformy typu Open Source pozwalają również na integrację z systemami płatności.

Poziom 3 – dedykowane oprogramowanie

Dedykowane oprogramowanie polega na „postawieniu sklepu” od zera. To wymaga zaangażowania specjalistów i znacznie większego nakładu finansowego, ale w efekcie otrzymasz sklep idealnie skrojony na miarę Twoich potrzeb. Rozwijanie go wymaga utworzenia kolejnych modułów, podobnie jak w przypadku platform typu Open Source.

Co wybrać?

Dla średniozaawansowanych biznesów, które działają w sieci od dłuższego czasu, najlepszym rozwiązaniem jest oczywiście dedykowane oprogramowanie, ale ze względu na wysokie koszty, mogą sobie na nie pozwolić nieliczne podmioty. Dlatego decyzja powinna paść na jedną z platform typu Open Source. Wymagają zainwestowania kapitału na początku, ale później koszty ograniczają się jedynie do opłacania domeny i hostingu.

Ecommerce

SXO (Search Experience Optimization) to działania mające na celu pozycjonowanie witryny oraz zapewnienie jej użytkownikom jak najlepszych doświadczeń.

28.01.2022 CZYTAJ WIĘCEJ

Ecommerce

Według danych dataplace.ai, paczkomaty InPost podbiły Polskę. Są dostępne już na 45 proc. powierzchni naszego kraju. Jak reagują na to inne firmy?

27.01.2022 CZYTAJ WIĘCEJ

Ecommerce

Segmentacja polega na podzieleniu odbiorców na grupy o zbliżonych parametrach, dzięki czemu można zwiększyć efektywność procesów marketingowych.

25.01.2022 CZYTAJ WIĘCEJ