Jaki system płatności online wybrać?

#ecommerce #płatności online #Blue Media

Udostępnij:

Większość osób, zastanawiając się nad wyborem systemu płatności online dla swojego e-sklepu lub strony www, porównuje wyłącznie wysokość różnego rodzaju opłat. Jest to istotny aspekt, ale nie jedyny, który należy przeanalizować. Na co jeszcze warto zwrócić uwagę?

Dostępne metody płatności

Możliwość skorzystania z ulubionej formy płatności jest jednym z kluczowych czynników decydujących o wyborze danego sklepu internetowego, nie licząc dostępności i ceny poszukiwanego towaru. Podczas przeprowadzonych przez nas niedawno badań, aż 48% ankietowanych przyznało, że zdarzyło im się zrezygnować z zakupów właśnie dlatego, że sklep internetowy nie oferował preferowanej przez nich metody płatności (sprawdź raport Blue Media: Jak kupujemy i płacimy w internecie. Edycja 2017).

Rodzajów płatności online jest bardzo dużo, nie znaczy to jednak, że każdy e-sklep powinien je wszystkie oferować. Wciąż najpopularniejsza jest płatność za pobraniem, tuż za nią plasują się: Pay by link, szybki przelew, płatność kartą, czy BLIK, który bardzo szybko zyskuje nowych zwolenników. Warto wybrać ten system płatności online dla e-sklepu, który posiada formy płatności, z których najchętniej korzystają nasi klienci. Jeżeli dopiero uruchamiamy sklep internetowy i nie mamy takich danych, należy wybrać jednego operatora, który oferuje kilka najpopularniejszych metod, obserwować z czego korzystają kupujący i słuchać czy im czegoś ewentualnie brakuje. Nie należy wprowadzać wszystkich możliwych form płatności, ponieważ niektóre z nich mają znikomy udział w płatnościach elektronicznych. Przykładem może być sektor banków spółdzielczych, z których, zgodnie z naszymi danymi, korzysta jedynie 2-3% kupujących online.

Więcej o tym, czym charakteryzują się poszczególne metody płatności możesz przeczytać w naszym artykule: Rodzaje płatności internetowych w e-commerce.

Bezpieczeństwo

Przed wyborem systemu płatności online, należy dokładnie sprawdzić, kto jest jego dostawcą, czy jest to podmiot godny zaufania i zweryfikowany przez rynek. Warto zapoznać się zarówno z tym, co znajduje się na stronie www, jak i z opiniami dotychczasowych klientów. Należy zwrócić uwagę na posiadane certyfikaty, umowy partnerskie i referencje.

Np. Blue Media S.A. działa na rynku od 18 lat i dostarcza rozwiązania do obsługi transakcji elektronicznych i wsparcia sprzedaży online – od drobnych domowych płatności po kompleksowe narzędzia dla bankowości elektronicznej i biznesu. Z wspomnianych rozwiązań korzysta ponad 80 banków i ponad 8 tys. sklepów internetowych. Ponadto jest krajową instytucją płatniczą nadzorowaną przez Komisję Nadzoru Finansowego (KNF) i posiada zgodę Narodowego Banku Polskiego (NBP) na prowadzenie Systemu Płatności BlueCash. Posiada certyfikat PCI DSS i działa zgodnie z normą ISO 27001.

Równie ważne co wiarygodność operatora, są zabezpieczenia samych transakcji. Najczęściej stosowane formy zabezpieczeń to:

  • 3-D Secure - technologia, dzięki której każda transakcja musi być potwierdzona dodatkowym hasłem w celu weryfikacji właściciela karty. Hasło przychodzi SMS-em lub generowany jest jednorazowy kod (przez specjalny token).
  • Certyfikat PCI-DSS (Payment Card Industry Security Standard) - chroniący dane właściciela karty.
  • Certyfikat SSL - protokół sieciowy (standard w szyfrowaniu stron www), który gwarantuje poufność danych przesyłanych przez internet.
Wysokość opłat

Wysokość prowizji od transakcji u najbardziej znanych dostawców w Polsce waha się od 1,7% (Płatności Online BM) do 2,5% (PayU)*. Nie jest to jednak jedyna opłata, na jaką trzeba zwrócić uwagę. Są to również:

  • opłata aktywacyjna (dla porównania: DotPay i Tpay - 10 zł, Płatności Online BM i Przelewy24 - 0 zł, PayU - 49 zł);
  • opłata za wypłatę środków na konto;
  • opłata za obsłużenie reklamacji i chargeback;
  • opłata za dostęp do systemu i jego utrzymanie;
  • opłata za obsługę zwrotów;

Ecommerce

Awwwards to jedna z najbardziej prestiżowych organizacji śledzących nowe trendy w projektowaniu stron internetowych. Zobacz wyróżnienia w kategorii e-commerce.

03.08.2021 CZYTAJ WIĘCEJ

Ecommerce

Interesuje Cię z jakimi obowiązkami, przywilejami i kosztami wiąże się prowadzenie działalności nierejestrowanej? Podsumowujemy najważniejsze informacje.

02.08.2021 CZYTAJ WIĘCEJ

Ecommerce

Pandemia naruszyła precyzyjnie działający łańcuch dostaw oparty o żeglugę towarową i politykę cenową. Przed 2020 r. transport typowego kontenera z chińskiego portu do Europy kosztował nawet 10 razy mniej niż obecnie.

30.07.2021 CZYTAJ WIĘCEJ