Jaki system płatności online wybrać?

#ecommerce #płatności online #Blue Media

05.01.2018
Udostępnij:

Większość osób, zastanawiając się nad wyborem systemu płatności online dla swojego e-sklepu lub strony www, porównuje wyłącznie wysokość różnego rodzaju opłat. Jest to istotny aspekt, ale nie jedyny, który należy przeanalizować. Na co jeszcze warto zwrócić uwagę?


Dostępne metody płatności online


Możliwość skorzystania z ulubionej formy płatności jest jednym z kluczowych czynników decydujących o wyborze danego sklepu internetowego, nie licząc dostępności i ceny poszukiwanego towaru. Podczas przeprowadzonych przez nas niedawno badań, aż 48% ankietowanych przyznało, że zdarzyło im się zrezygnować z zakupów właśnie dlatego, że sklep internetowy nie oferował preferowanej przez nich metody płatności (sprawdź raport Blue Media: Jak kupujemy i płacimy w internecie. Edycja 2017).

Rodzajów płatności online jest bardzo dużo, nie znaczy to jednak, że każdy e-sklep powinien je wszystkie oferować. Wciąż najpopularniejsza jest płatność za pobraniem, tuż za nią plasują się: Pay by link, szybki przelew, płatność kartą, czy BLIK, który bardzo szybko zyskuje nowych zwolenników. Warto wybrać ten system płatności online dla e-sklepu, który posiada formy płatności, z których najchętniej korzystają nasi klienci. Jeżeli dopiero uruchamiamy sklep internetowy i nie mamy takich danych, należy wybrać jednego operatora, który oferuje kilka najpopularniejszych metod, obserwować z czego korzystają kupujący i słuchać czy im czegoś ewentualnie brakuje. Nie należy wprowadzać wszystkich możliwych form płatności, ponieważ niektóre z nich mają znikomy udział w płatnościach elektronicznych. Przykładem może być sektor banków spółdzielczych, z których, zgodnie z naszymi danymi, korzysta jedynie 2-3% kupujących online.

Więcej o tym, czym charakteryzują się poszczególne metody płatności możesz przeczytać w naszym artykule: Rodzaje płatności internetowych w e-commerce.


Bezpieczeństwo płatności


Przed wyborem systemu płatności online, należy dokładnie sprawdzić, kto jest jego dostawcą, czy jest to podmiot godny zaufania i zweryfikowany przez rynek. Warto zapoznać się zarówno z tym, co znajduje się na stronie www, jak i z opiniami dotychczasowych klientów. Należy zwrócić uwagę na posiadane certyfikaty, umowy partnerskie i referencje.

Np. Blue Media S.A. działa na rynku od 1999 r. i dostarcza rozwiązania do obsługi transakcji elektronicznych i wsparcia sprzedaży online – od drobnych domowych płatności po kompleksowe narzędzia dla bankowości elektronicznej i biznesu. Z wspomnianych rozwiązań korzysta ponad 80 banków i ponad 8 tys. sklepów internetowych. Ponadto jest krajową instytucją płatniczą nadzorowaną przez Komisję Nadzoru Finansowego (KNF) i posiada zgodę Narodowego Banku Polskiego (NBP) na prowadzenie Systemu Płatności BlueCash. Posiada certyfikat PCI DSS i działa zgodnie z normą ISO 27001.

Równie ważne co wiarygodność operatora, są zabezpieczenia samych transakcji. Najczęściej stosowane formy zabezpieczeń to:

  • 3-D Secure - technologia, dzięki której każda transakcja musi być potwierdzona dodatkowym hasłem w celu weryfikacji właściciela karty. Hasło przychodzi SMS-em lub generowany jest jednorazowy kod (przez specjalny token).
  • Certyfikat PCI-DSS (Payment Card Industry Security Standard) - chroniący dane właściciela karty.
  • Certyfikat SSL - protokół sieciowy (standard w szyfrowaniu stron www), który gwarantuje poufność danych przesyłanych przez internet.

Wysokość opłat


Wysokość prowizji od transakcji u najbardziej znanych dostawców w Polsce waha się od 1,7% (Płatności Online Blue Media) do 2,5% (PayU)*. Nie jest to jednak jedyna opłata, na jaką trzeba zwrócić uwagę. Są to również:

  • opłata aktywacyjna (dla porównania: DotPay i Tpay - 10 zł, Płatności Online BM i Przelewy24 - 0 zł, PayU - 49 zł);
  • opłata za wypłatę środków na konto;
  • opłata za obsłużenie reklamacji i chargeback;
  • opłata za dostęp do systemu i jego utrzymanie;
  • opłata za obsługę zwrotów;

💡 Jeżeli szukasz innych usług dla e-commerce – kliknij w link, a przejdziesz do specjalnego marketplacu z ofertami naszych partnerów, np. audyt SEO, usługi prawne, usługi reklamowe, itp.

Przeczytaj także:

Ecommerce

Wykorzystanie bramki SMS do poprawy komunikacji z klientem sklepu

Odkryj, jak bramka SMS może rewolucjonizować komunikację z klientami w e-commerce, zwiększając zaufanie i lojalność. Dowiedz się, jak wykorzystać SMS-y.

18.04.2024 Czytaj więcej

Ecommerce

Strategie marketingowe dla e-commerce w branży fitness

Poznaj sprawdzone strategie marketingowe dla branży fitness w e-commerce. Dowiesz się, jak zwiększyć zasięg i zaangażowanie wokół Twoich produktów i usług fitness.

16.04.2024 Czytaj więcej

Ecommerce

Jak wykorzystać Instagram do promocji produktów handmade?

Odkryj, jak wykorzystać Instagram do promocji rękodzieła. Poznaj strategie, które pomogą Ci przyciągnąć uwagę klientów i zbudować społeczność wokół Twojej marki.

15.04.2024 Czytaj więcej