Jakie kategorie produktów przynoszą największe zyski w e-commerce?

#ecommerce #sprzedaż online #sklepy internetowe

Udostępnij:

Chcesz założyć sklep internetowy, który pozwoli Ci zarabiać? Zastanawiasz się pewnie, jaki asortyment produktów sprzedawać? Podpowiadamy, które kategorie są najbardziej zyskowne i mają największe perspektywy rozwoju.

Potencjał e-commerce jest ogromny. W Polsce jest 28,8 milionów internautów, a 77 proc. z nich przynajmniej raz dokonało zakupu w w sieci (źródło: Gemius, raport “E-commerce w Polsce 2021”). Według analiz eMarketera wartość branży e-commerce na świecie wzrośnie z 4,2 biliona dolarów amerykańskich w 2020 roku do 5,5 biliona w 2022 roku.

Przygotowując biznesplan dla swojego sklepu internetowego, warto zapoznać się z dostępnymi wynikami badań i analiz, które pokazują popularność i zyskowność poszczególnych kategorii produktowych oraz prognozują trendy w tym zakresie. Dość uważne obserwacje, właściwie na każdym etapie prowadzenia biznesu, pomagają zachować elastyczność, reagować na zmiany rynkowe i nastroje konsumenckie, a tym samym odnieść sukces w e-commerce.

Co najchętniej kupują internauci?

Zgodnie z wyżej wspomnianym raportem Gemiusa najbardziej popularne kategorie produktów kupowanych online to odzież, akcesoria i dodatki (72 proc.), obuwie (61 proc.) oraz kosmetyki i perfumy (57 proc.).

najbardziej-popularne-kategorie-produktow-kupowanych-online

Odzież i akcesoria to najpopularniejsza kategoria, ale też jednocześnie najwięcej sklepów oferuje tego typu produkty. Z jednej strony niesie to za sobą duży potencjał, z drugiej – mocną konkurencję, co wymusza konieczność dużych nakładów marketingowych lub podjęcia innych działań, by wyróżnić e-sklep na tle innych.

Wyniki badań przeprowadzonych przez niemiecką firmę Statista pokazują z kolei, że już 43 proc. przychodów ze sprzedaży elektroniki użytkowej na świecie pochodzi z internetu. Ponad jedną trzecią przychodów internet generuje dla kategorii sportu i outdooru, środków higieny osobistej i mody. Jak widać, są to kategorie mocno reprezentowane w e-commerce.

Znajdź niszę

Sprzedaż w internecie warto rozważyć nie tylko dla produktów ze ścisłej czołówki, a wręcz przeciwnie – znaleźć niszę. Wąskie, wyspecjalizowane kategorie, skierowane do konkretnej grupy odbiorców, pozwolą zaspokoić jej konkretne potrzeby. Dobrze jest też zwrócić uwagę na porę roku, święta i okazje typu komunie, śluby, Walentynki czy Dzień Matki. Z kategorii niszowych w sieci świetnie się sprzedają:

nisza-w-ecommerce

Trendy i kategorie wzrostowe

W raportach, między innymi Gemiusa, znajdziesz także prognozy opracowane w oparciu o analizę trendów społecznych. Dowiesz się, co będzie rosło w siłę i zyska na popularności. Dzięki temu będziesz mógł zaplanować inwestycje, takie, jak choćby poszerzenie asortymentu, by jak najlepiej trafiać w potrzeby kupujących.

W raporcie Gemiusa czytamy, że Polacy zamierzają w niedalekiej przyszłości jeszcze częściej nabywać przez internet produkty i usługi z kategorii: podróże, turystyka, rezerwacje, bilety; sprzęt komputerowy; meble; akcesoria sportowe; multimedia (e-booki).

E-commerce zmienia się dynamicznie, pojawiają się nowe trendy i rozwiązania, dzięki którym można sprzedawać szybciej, bardziej zyskownie, wraz z zapewnieniem klientom jak najlepszego doświadczenia zakupowego. Można spodziewać się przeniesienia jeszcze większej części handlu do sieci, wykorzystywania rzeczywistości rozszerzonej (AR: Augmented Reality) i sztucznej inteligencji.

Z obserwacji ekspertów wyłania się jeszcze jeden trend, który z roku na rok przybiera na sile. To e-grocery, czyli internetowa sprzedaż artykułów spożywczych (więcej o tym, jak rozwija się rynek e-grocery w Polsce przeczytasz w tym artykule w naszej bazie wiedzy). Pogłębia się podejście „eco-friendly”, zarówno po stronie popytowej, jak i podażowej. Wzrasta znaczenie drugiego obiegu, a tym samym sprzedaży używanych rzeczy.

Nie tylko oferta

Dopasowanie oferty do aktualnego popytu to nie jedyny warunek sukcesu w e-commerce. Otwarcie sklepu internetowego niesie ze sobą konieczność śledzenia najnowszych trendów – omnichannel, mobile commerce czy social commerce to tylko część z nich. Dobre poznanie ich i zastosowanie najnowszych rozwiązań cyfrowych i technologii może poprawić doświadczenia zakupowego klientów, a tym samym przynieść zysk twojemu e-sklepowi.

Ecommerce

Będąc partnerem Blue Media, zyskujesz nie tylko dodatkowe źródło dochodu, lecz również budujesz wartościowe relacje z wieloma osobami z branży.

12.08.2022 CZYTAJ WIĘCEJ

Ecommerce

Silna marka ma szczególne znaczenie w przypadku sklepów internetowych. W obliczu silnej konkurencji największą szansę na sukces mają te najmocniejsze.

11.08.2022 CZYTAJ WIĘCEJ

Ecommerce

Sposób komunikacji między pracownikami zazwyczaj nie jest widoczny dla klienta. Jednak ma bezpośrednie przełożenie na jego doświadczenia zakupowe.

09.08.2022 CZYTAJ WIĘCEJ