Udostępnij:

Dopiero co hucznie świętowaliśmy sylwester, a już trzeba przygotować się do nowych wyzwań w 2022 roku. Które okazje warto uwzględnić w swoim kalendarzu, aby móc z wyprzedzeniem zaplanować odpowiednie strategie marketingowe?

Nowy Rok

Chociaż pierwszy dzień 2022 roku za nami, nadal trwa okres noworocznych postanowień. Można ten fakt wykorzystać, szczególnie jeśli oferta firmy pozwala na realizację noworocznych celów, np. zrzucić kilka kilogramów, rzucić palenie, itp. W tym czasie podejmowane są też decyzje dotyczące przyszłych planów, takich jak wakacje, czy droższe zakupy.

WOŚP

30. Finał WOŚP zagra 30 stycznia 2022. To dobra okazja dla firm, które lubią udzielać się charytatywnie. W ten sposób można pomóc oraz pokazać, na jakich wartościach zależy firmie.

Ferie zimowe

Ferie zimowe w tym roku powinny odbyć się w tradycyjnej, znanej nam formie, czyli w czterech terminach. To dobra informacja szczególnie dla osób, które prowadzą biznes związany z noclegami, odzieżą i sprzętem narciarskim. Kiedy odbędą się ferie w poszczególnych województwach?

  • 17-30 stycznia 2022 r. – województwa: kujawsko-pomorskie, lubuskie, małopolskie, świętokrzyskie, wielkopolskie;
  • 24 stycznia-6 lutego 2022 r. – województwa: podlaskie, warmińsko-mazurskie;
  • 31 stycznia-13 lutego 2022 r. – województwa: dolnośląskie, mazowieckie, opolskie, zachodniopomorskie;
  • 14-27 lutego 2022 r. – województwa: lubelskie, łódzkie, podkarpackie, pomorskie, śląskie.


  • Walentynki

    Tradycyjnie 14 lutego wypada Święto Zakochanych, czyli Walentynki. Ten fakt powinni wykorzystać wszyscy właściciele biznesów, które mają w ofercie prezenty, a także możliwość spędzenia czasu we dwoje.

    Dzień Kobiet i Dzień Mężczyzn

    Standardowo Dzień Kobiet obchodzimy w Polsce 8 marca, a Dzień Mężczyzn dwa dni później. Można pomyśleć o przygotowaniu oferty z prezentami dla pań i panów.

    Prima aprilis

    Święto żartów przypada jak co roku 1 kwietnia. To świetna okazja do zorganizowania działań marketingowych, które wpłyną pozytywnie na wizerunek firmy.

    Wielkanoc

    W tym roku Wielkanoc wypada 17 kwietnia. Warto przed tym dniem wysłać klientom świąteczne życzenia.

    Majówka

    1 maja w 2022 roku przypada w niedzielę, więc majówkę będzie można rozpocząć już w piątek 29 kwietnia. 5-dniowa "laba" z pewnością będzie sprzyjać planowaniu wyjazdów, więc firmy gastronomiczne i turystyczne powinny się na to przygotować.

    Dzień Mamy

    Dzień Mamy, obchodzony 26 maja, jest świetną okazją do zaprezentowania oferty prezentowej. Skorzystać powinny na tym sklepy internetowe oferujące biżuterię, kosmetyki, perfumy, itp.

    Dzień Dziecka

    Jak co roku 1 czerwca dzieci obchodzą swoje święto. To idealny czas na przygotowanie oferty, o ile prowadzisz sklep z asortymentem dla dzieci.

    Boże Ciało

    To kolejna okazja do zrobienia sobie przerwy od pracy. W tym czasie Polacy często planują krótkie wyjazdy. W tym roku Boże Ciało wypada w czwartek 16 czerwca. Biorąc wolne w piątek, można zaplanować aż 4 dni wolnego.

    Dzień Ojca

    Dzień Taty to święto, które w Polsce każdego roku obchodzone jest 23 czerwca. Podobnie jak w przypadku Dnia Mamy, warto przygotowań ofertę prezentową.

    Wakacje

    Zakończenie roku szkolnego 2022 zostało zaplanowane na piątek 24 czerwca 2022 roku. Wtedy to sezon rozpocznie się pełną parą i zaczną się planowane wyjazdy wakacyjne. Każdy przedsiębiorca świadczący usługi w branży turystycznej i gastronomicznej już od dawna powinien być przygotowany do tego okresu.

    Początek roku szkolnego

    Jak co roku 1 września dzieci wrócą po wakacyjnej przerwie do szkół. W tym roku pierwszy dzień września przypada w czwartek. To okres żniw dla sklepów internetowych, które sprzedają artykuły szkolne, papiernicze, podręczniki, a także odzież i obuwie.

    Wszystkich Świętych

    We wtorek 1 listopada, tradycyjnie obchodzimy w Polsce Wszystkich Świętych. Oczywiście w tym dniu na większy zarobek mogą liczyć przede wszystkim kwiaciarnie. Należy jednak pamiętać, że Wszystkich Świętych poprzedza Halloween, a to okazja, aby wypromować swoją markę, bez względu na profil działalności.

    Andrzejki

    29 listopada obchodzimy Andrzejki. To czas, w którym organizowane są różnego rodzaju domówki, czy bale. Zyskają przede wszystkim przedsiębiorcy z branży gastronomicznej, beauty i odzieżowej.

    Black Friday

    Czarny piątek w tym roku wypada 25 listopada. Wtedy zaczyna się dobry czas dla wszystkich sklepów internetowych. Strategia marketingowa na cały listopad i grudzień powinna zostać opracowana wiele tygodni wcześniej. Listopad to już czas na realizację wcześniej założonych celów. Chwilę po Black Friday warto przygotować ofertę na Dzień Darmowej Dostawy.

    Mikołajki

    6 grudnia w Mikołajki dzieci tradycyjnie otrzymają upominki. Oczywiście to czas wytężonej pracy przedsiębiorców, którzy mają w ofercie zabawki.

    Święta Bożego Narodzenia

    Najgorętszy okres zakupów w sklepach internetowych przypada przed Wigilią i świętami Bożego Narodzenia. Przedsiębiorcy często przygotowują się do tego okresu już od wakacji. Według wielu badań w grudniu przedsiębiorcy zarabiają więcej, niż przez cały rok.

    Sylwester

    Ostatni dzień roku 2022 wypada w sobotę. Nie można zapomnieć złożyć klientom życzeń na Nowy Rok. Można pokusić się o małe podsumowanie roku i ujawnienie planów na nowy rok.

    Nietypowe święta

    Warto wykorzystać również nietypowe święta do promowania swojej marki. Warunkiem jest znalezienie jakiegoś powiązania z danym świętem. Na przykład jeśli prowadzisz internetowy sklep zoologiczny, to żal byłoby nie wykorzystać „Dnia Kota” do przygotowania interesującego content marketingu.

    Na jakie nietypowe święta powinni jeszcze zwrócić uwagę właściciele internetowych biznesów? Mogą to być: Międzynarodowy Dzień Pizzy, Dzień Obniżania Kosztów Energii, Dzień Sprzątania Biurka, Blue Monday, Dzień Babci, Dzień Dziadka, Dzień bez opakowań foliowych, Dzień środków masowego przekazu, Dzień Pozytywnego Myślenia, Tłusty czwartek, Dzień Singla, Dzień Teściowej, Dzień Mężczyzn, Światowy Dzień Sportu, Światowy Dzień Zdrowia, Dzień Ziemi, Święto Pracy, Dzień Dobrych Uczynków, Dzień Ochrony Środowiska, Dzień Przyjaciela, Dzień bez Telefonu Komórkowego, Światowy Dzień bez Samochodu, Dzień Chłopaka, Dzień Nauczyciela, Halloween, Światowy Dzień Rzucania Palenia Tytoniu.

    Mając przygotowaną listę świąt i okazji, można rozpocząć planowanie działań marketingowych, aby nic Cię nie zaskoczyło. Jeśli zależy ci na budowaniu zaangażowania użytkowników i kreowanie pozytywnego wizerunku firmy, to okazje do świętowania trzeba wykorzystać w komunikacji z klientami w różnych kanałach.

    Ecommerce

    Kobiety i mężczyźni różnią się w kwestii podejścia do zakupów, czy poszukiwania informacji. Weź to pod uwagę już podczas budowania oferty sklepu internetowego.

    27.06.2022 CZYTAJ WIĘCEJ

    Ecommerce

    Klienci stają się bardziej świadomi potrzeby ochrony środowiska, a firmy coraz częściej działają w oparciu o zasadę zrównoważonego rozwoju i zamkniętego obiegu.

    24.06.2022 CZYTAJ WIĘCEJ

    Ecommerce

    Dla początkujących firm barierą w rozwoju może być brak dostępu do kapitału. Odpowiedzią rynku na potrzeby inwestycyjne jest revenue-based financing (RBF).

    23.06.2022 CZYTAJ WIĘCEJ