Małe błędy, które dużo kosztują – sprawdź, czy nie popełniasz ich w swoim e-sklepie

#płatności online #sprzedaż online #sklepy internetowe

Udostępnij:

Jeżeli prowadzisz swój sklep internetowy, to na pewno wiesz, że nawet najmniejsze błędy mogą wpłynąć na wyniki sprzedażowe i ogólną satysfakcję klientów. Im wygodniejsza i bardziej intuicyjna jest platforma, tym większe grono odbiorców przyciągnie.

Budowanie stabilnego sklepu internetowego może być wyzwaniem. Nie zawsze właściciel posiada wystarczającą wiedzę i doświadczenie, by zapobiec błędom – szczególnie, gdy jest początkującym. Niedociągnięcia mogą hamować rozwój e-sklepu, a także być źródłem frustracji kupujących. Wiedza na temat możliwych błędów pozwoli im zapobiec lub szybko je skorygować. Ważne jest, by mieć ich świadomość. Oto kilka najczęściej występujących.


Błąd 404

Błąd 404 to jeden z najbardziej popularnych błędów w branży e-commerce. Jest to informacja o tym, że dana strona nie została znaleziona lub nie istnieje. Nie zawsze jednak oznacza to, że przypadkiem zostały usunięte jakieś zasoby z platformy lub niewłaściwie przekierowane. Jedną z przyczyn pojawienia się takiej informacji może być również pomyłka użytkownika, który popełnił literówkę w adresie serwisu. Efektem błędu 404 jest wysoki wskaźnik odrzuceń, czyli sytuacja, w której użytkownik opuszcza serwis po zobaczeniu tylko jednej strony. Na tej podstawie Google może ocenić, że witryna nie spełniła intencji internauty, co finalnie przekłada się na jej niższą pozycję w organicznych wynikach wyszukiwania. Błąd 404 przyczynia się również do obniżenia crawl budget, czyli ilości podstron, które robot Google jest w stanie odwiedzić podczas jednej wizyty.


Długi czas ładowania się strony internetowej

Czas ładowania strony ma ogromne znaczenie dla pozycji sklepu internetowego w organicznych wynikach wyszukiwania. Ale nie tylko. Wpływa na współczynnik konwersji – co z kolei jest ważne w przypadku płatnych kampanii reklamowych. Co jednak najważniejsze - użytkownicy po prostu nie lubią czekać. Długie oczekiwanie na załadowanie się treści jest niepokojące i może zniechęcić potencjalnych klientów, którzy finalnie zrealizują zakupy pod innym adresem. Eksperci twierdzą, że czas ładowania sklepu internetowego nie powinien przekraczać 2 sekund.

Aby mieć pewność, że strona sklepu będzie ładowała się bez najmniejszego problemu, nie należy obciążać jej nadmiarem informacji, typu: zdjęcia, wideo, baner png, gify itp. Ważą one dużo i spowolnią platformę. Optymalizacja ilości tego typu elementów jest wskazana.

Szybkość ładowania strony można sprawdzić np. z wykorzystaniem narzędzia od Google: PageSpeed Insight.

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej o tym, jak skrócić czas ładowania się strony – kliknij w link i przejdź do artykułu.


Błędne opisy produktów

Osoby robiące zakupy online nie mają szans na dotknięcie towaru przed zakupem. Decyzję o zakupie podejmują na podstawie zaprezentowanych im informacji. Stąd tak ważne jest odpowiednie opisanie produktu z uwzględnieniem jak największej liczby informacji. Niestety, to ten element wielu e-sprzedawców lekceważy umieszczając kilka zdawkowych zdań, nieraz skopiowanych ze strony producenta. To jeden z najpoważniejszych błędów – istnieje bowiem duże prawdopodobieństwo, że klient, który nie znajdzie interesujących go informacji o produkcie pod tym adresem – poszuka ich gdzie indziej i zapewne tam kupi. Warto poświęcić więcej czasu, aby prawidłowo zaprezentować asortyment. Opis powinien być przygotowany z uwzględnieniem języka korzyści, w sposób prosty i poprawny, który zachęci klientów do zakupu. Warto też pamiętać o umieszczeniu parametrów towarów - nie ma nic gorszego, niż niekompletne informacje o produkcie.

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej o tym, jak jak przygotować skuteczny opis produktu – kliknij w link i przejdź do artykułu.


Nieatrakcyjne zdjęcia produktów

W sklepie internetowym kupuje się oczami. Zdjęcie produktu może być przysłowiową “kropką nad i” decyzji klienta. To właśnie strona wizualna ma ogromny wpływ na sfinalizowanie zakupów. Tak samo, jak może też zdecydować o opuszczeniu strony przez konsumenta. Zdjęcia muszą być estetyczne i dobrej jakości. Warto również pokazywać produkty w najbardziej realnym kontekście, tak żeby ułatwić klientowi decyzję zakupową. Dobrze jest także zoptymalizować wielkość zdjęć i z dostępnych formatów wybrać raczej jpg., który jest bardzo lekki. Dzięki temu witryna e-sklepu nie będzie przeciążona, a zakupy będą prawdziwą przyjemnością.


Nieintuicyjny proces zakupowy

Płynne przeprowadzenie użytkownika przez proces zakupowy jest jednym z największych wyzwań. Wielu kupujących porzuca swój koszyk tuż przed finalizacją. Powodów może być wiele – dlatego warto dokładnie przyjrzeć wszystkim etapom zamówienia. Czy przycisk dodania do koszyka jest widoczny? Czy kupujący poznał wszystkie koszty związane z wysyłką? Czy ma możliwość wyboru metody płatności i sposobu dostawy? Czy sam formularz zamówienia jest krótki i prosty? Dobrze jest wykonać samodzielnie kilka testowych transakcji nim w sklepie pojawią się pierwsi klienci. Dzięki temu mamy szansę wyłapać ewentualnie niedociągnięcia w procesie zakupowym.

Zapewnij swoim klientom bezpieczne płatności online

Aktywuj bramkę płatniczą Blue Media i zwiększ konwersję w swoim sklepie internetowym.

Włącz płatności online i patrz jak Twój biznes rośnie.

Podsumowanie

Z powyższego opracowania widać, że błędy w e-sklepie mogą pojawiać się w różnych obszarach i dotyczyć tak zagadnień technicznych, jak redakcyjnych, marketingowych czy wizualnych. Niezależnie jednak od tego najważniejsze jest jak najszybsze ich “wyłapanie” i wyeliminowanie.

Ecommerce

Prawie co czwarta osoba nie kupuje w internecie. Dowiedz się dlaczego i sprawdź, czy można zmienić ich zdanie.

06.12.2022 CZYTAJ WIĘCEJ

Ecommerce

Pandemia wywołała boom na zakupy internetowe. Właściciele sklepów online mieli szansę zanotować spektakularne wyniki sprzedażowe. Jak jest teraz?

05.12.2022 CZYTAJ WIĘCEJ

Ecommerce

Zakupy internetowe w Wielkiej Brytanii są bardziej popularne niż w jakimkolwiek innym kraju Europy, a sprzedaż online stanowi 1/4 sprzedaży detalicznej.

02.12.2022 CZYTAJ WIĘCEJ