Najważniejsze funkcjonalności PrestaShop

#PrestaShop #sprzedaż online #platformy e-commerce

02.03.2023
Udostępnij:

PrestaShop to jedna z najpopularniejszych platform open source dla e-commerce. Umożliwia bezpłatne tworzenie i prowadzenie w pełni funkcjonalnych sklepów internetowych w oparciu o gotowy kod. Na bazie PrestaShop działa już na całym świecie 300 tys. e-sklepów.


Eksperci wskazują, że Presta to odpowiednie rozwiązanie szczególnie dla początkujących sprzedawców, którzy chcą stosunkowo niskim kosztem zacząć rozwijać swój biznes i sprzedawać w internecie.

Jeśli rozważasz budowę sklepu bazując na rozwiązaniu PrestaShop wystarczy pobrać darmowe oprogramowanie open source z oficjalnej strony. Posiadając licencję, możesz bezpłatnie i całkowicie legalnie kopiować kod źródłowy i wynikowy oraz modyfikować pierwszy z wymienionych. Dzięki temu jesteś w stanie dowolnie dopasować sklep do swoich potrzeb.

Co istotne, nawet jeśli nie masz wiedzy programistycznej, nie będziesz mieć problemu z samodzielnym przeprowadzeniem procesu zakładania sklepu. System jest prosty i intuicyjny, pozbawiony nadmiernych specjalistycznych i technicznych określeń oraz sformułowań. W razie problemów, PrestaShop może pochwalić się dużą społecznością, która może doradzić na każdym etapie zakładania i prowadzenia sklepu. Naturalnie zakres możliwości platformy jest całkiem duży, dlatego aby móc z nich w pełni skorzystać warto skorzystać z pomocy profesjonalistów, np. wyspecjalizowanych w e-commerce agencji lub programistów.


Najważniejsze funkcje PrestaShop


Podstawowe moduły niezbędne do prawidłowego funkcjonowania sklepu internetowego są w PrestaShop całkowicie darmowe i dostępne dla każdego. Dodatkowo aplikacja jest regularnie aktualizowana i rozbudowywana o nowe funkcjonalności. Obecnie jest ich kilkaset, więc nie sposób wymienić tutaj wszystkich.

W kwestii zarządzania produktami i stanem magazynowym PrestaShop zoferuje m.in:

  • Szybkie dodawanie produktów
  • Tworzenie zestawów produktów
  • Sprzedaż spersonalizowanych produktów poprzez umożliwienie klientom przesyłania plików (np. z wzorem na koszulkę)
  • Tworzenie cyfrowych produktów
  • Śledzenie stanu magazynowego każdego produktu
  • Dodawanie dostawców i wiązanie ich z wybranymi produktami
  • Dodawanie producentów
  • Przeglądanie listy producentów i dostawców z możliwością sortowania i filtrowania

Oprogramowanie pozwala na spersonalizowanie sklepu i dopasowanie jego wyglądu do twoich oczekiwań. Do wyboru masz ok. 2 tysiące gotowych szablonów sklepu, z których każdy wyróżnia się kolorystyką oraz wzorem. Możesz je dodatkowo modyfikować, zmieniając czcionki i kolorystykę.

Presta ułatwia zarządzania całym procesem obsługi sprzedaży, poprzez m.in:

  • Oferowanie różnych metod płatności
  • Ustalanie sposobów dostawy
  • Obsługę stref dostawy i przypisywanie do nich przewoźników
  • Określenie kosztów oferowanych sposobów dostawy
  • Określenie maksymalnych wymiarów paczek
  • Obsługę certyfikatów SSL
  • Organizowanie produktów w sklepie
  • Konfigurowanie funkcji filtrowania, sortowania i podziału stron produktów
  • Konfigurowanie wewnętrznej wyszukiwarki

System posiada także bogaty zestaw modułów związanych z obsługą prawną (np. automatyczne naliczanie podatku ze względu na lokalizację) oraz marketingiem. Szczególnie przydatne są narzędzia pozwalające lepiej zoptymalizować sklep tak, aby był on widoczny w wynikach wyszukiwania w Google, oraz takie funkcjonalności jak kupony i bony rabatowe, programy lojalnościowe czy opcje polecania produktu znajomemu.

Jedna z najczęściej wymienianych zalet PrestaShop to jej wielojęzyczność oraz wiele możliwości walutowych, jakie oferuje system. Jeśli zakładając sklep od razu myślisz o sprzedaży zagranicznej, są to funkcje, którą powinieneś brać pod uwagę. PrestaShop posiada wbudowany mechanizm wielojęzyczności, a sam skrypt został przetłumaczony już na ponad 40 języków.


Pamiętaj o rozbudowie sklepu internetowego na Preście


Gotowy skrypt PrestaShop posiada nieskomplikowaną w obsłudze platformę administracyjną, pozwalającą na łatwą i szybką modyfikację sklepu oraz jego dalszą rozbudowę. Niektóre dodatkowe aplikacje i narzędzia są płatne (zwykle od kilku do kilkudziesięciu euro), jednak wraz rozwojem sklepu ich użycie okazuje się nieodzowne, ponieważ bardzo ułatwiają skalowanie sprzedaży.

Kiedy myślisz o rozbudowie sklepu, wówczas najlepiej skorzystać z profesjonalnego doradztwa. Handel internetowy to tak złożony temat, a PrestaShop to ogromny kombajn opcji i funkcji, że jako początkujący mimo najlepszych chęci zapewne coś przeoczysz. Uczenie się na swoich błędach zwykle trwa kilka miesięcy, podczas których sklep może nie pracować optymalnie – dzięki wsparciu ekspertów zaoszczędzisz ten czas i szybciej zaczniesz osiągać realne zyski ze sprzedaży.

PrestaShop jest jednym z partnerów Blue Media, dzięki czemu, mając sklep właśnie na tej platformie, możesz w szybki i wygodny sposób uruchomić naszą bramkę i umożliwić swoim klientom bezpieczne płatności online.


💡 Jeżeli szukasz profesjonalnych usług dla e-commerce – kliknij w link, a przejdziesz do specjalnego marketplacu z ofertami naszych partnerów, np. audyt SEO, usługi prawne, usługi reklamowe, pozyskiwanie opinii, itp.

Przeczytaj także:

Ecommerce

Proste kroki do optymalizacji cashflow w sklepie online

Zobacz, jak analiza finansowa, zarządzanie zapasami, optymalizacja kosztów i inne strategie przyczyniają się do poprawy płynności finansowej i rozwoju biznesu.

23.04.2024 Czytaj więcej

Ecommerce

Jak skutecznie zarządzać sklepem online z domowego biura?

Poznaj strategie i narzędzia, które pomogą Ci zarządzać e-commerce z domowego biura. Dowiedz się, jak utrzymać dyscyplinę i zorganizować idealne miejsce pracy.

22.04.2024 Czytaj więcej

Ecommerce

Wykorzystanie bramki SMS do poprawy komunikacji z klientem sklepu

Odkryj, jak bramka SMS może rewolucjonizować komunikację z klientami w e-commerce, zwiększając zaufanie i lojalność. Dowiedz się, jak wykorzystać SMS-y.

18.04.2024 Czytaj więcej