Udostępnij:

24 maja firma Google przedstawiła nowe narzędzia dla marketerów i przedsiębiorców. Innowacje ogłoszono na konferencji Google Live Marketing. Jakie dokładnie nowości zaprezentowano?

Zakupy online cieszą się coraz większą popularnością wśród konsumentów. Z badań przeprowadzonych przez Google wynika, że internauci coraz częściej decydując się na zakup danego produktu korzystają z wyszukiwarki Google i YouTube’a. Codziennie informacje o produktach czy usługach są wyszukiwanie w Google ponad miliard razy. Nowe narzędzia zaprezentowane podczas wydarzenia pomogą jeszcze skuteczniej przyciągnąć klientów do Twojego e-sklepu. Co dokładnie zapowiedziano w poszczególnych obszarach?

codziennie-informacje-o-produktach-czy-uslugach-sa-wyszukiwanie-w-google-ponad-miliard-razy

E-commerce

Handel Internetowy jest segmentem, który rozwija się bardzo dynamicznie. Naturalnym jest, że wiele sklepów stosuje innowacje technologiczne, by z jednej strony sprostać oczekiwaniom konsumentów, a z drugiej wypracować przewagi konkurencyjne. Google proponuje sprzedawcom szereg rozwiązań, których celem jest zwiększenie konwersji.

Modele 3D produktów

Na szczególną uwagę zasługują innowacje wykorzystujące środki wizualne. Technologia AR jest jednym z trendów w branży e-commerce, który będzie intensywnie się rozwijał. Coraz więcej konsumentów deklaruje, że korzysta bądź chciałoby korzystać z rozszerzonej rzeczywistości w trakcie zakupów. Google proponuje przedsiębiorcom możliwość wyświetlania modeli 3D swoich produktów w wyszukiwarce. Dzięki temu klienci będą je mogli zobaczyć z bliska. Niemal tak, jakby udali się z osobistą wizytą do sklepu.

technologia-ar-jest-jednym-z-trendow-w-branzy-e-commerce-ktory-bedzie-intensywnie-sie-rozwijal

Promowanie programów lojalnościowych wśród klientów

Kampanie Google Zakupy są jednym z bardziej przydatnych narzędzi dla przedsiębiorców. Takie reklamy, bądź materiały sponsorowane, wyświetlają się internautom w postaci zdjęcia produktu opatrzonego ceną i nazwą sklepu. Wkrótce Google doda możliwość promowania w ten sposób programów lojalnościowych. Oprócz ceny i nazwy sklepu w Zakupach Google będzie wyświetlać się notka informująca o korzyściach płynących z nich. Programy lojalnościowe będzie można zintegrować z Google Ads. Dodatkowo, dzięki Performance Max, kampanii umożliwiającej wyświetlanie reklam w całej sieci Google, w ramach jednej kampanii, firmy będą mogły zwiększyć liczbę zapisów do nich. W pierwszej kolejności funkcja zostanie wprowadzona jedynie w Stanach Zjednoczonych.


Reklama

W tym obszarze Google wprowadza trzy nowe rozwiązania, które mają pomóc przyspieszyć rozwój firm.

Kampanie będą się automatycznie skalować do YouTube Shorts

Coraz popularniejsze stają się krótkie formaty video. TikTok jest jedną z najczęściej pobieranych aplikacji na świecie, a Instagram wprowadził funkcję Rolki, która umożliwia użytkownikom tworzenie krótkich, maksymalnie 60-sekundowych, filmików. Odpowiedzią Google na ten trend jest YouTube Shorts. Na konferencji przedstawiciele firmy zapowiedzieli, że kampanie wideo zachęcające do działania i kampanie promujące aplikacje będą skalować się automatycznie do YouTube Shorts. Taka automatyzacja to duże ułatwienie na marketerów! Co więcej, reklamodawcy będą mogli połączyć kanał produktowy z kampaniami, dzięki czemu reklamy w YouTube Shorts będą skuteczniejsze.

kampanie-video---youtube-shorts

Nowe narzędzia w kampanii Performance Max

Google wprowadził sześć nowości w kampanii Performance Max. Bazują one na automatyzacji, a dzięki otrzymywanym danym reklamodawcy mogą optymalizować kampanie tak, by przynosiły najlepsze wyniki.

  • Testy A/B dzięki, którym będzie można zobaczyć, w jaki sposób Performance Max pozwala uzyskiwać lepsze wyniki działań dzięki personalizowanym treściom.
  • Rozszerzone wsparcie dla zarządzania kampaniami w Search Ads 360 i aplikacji mobilnej Google Ads.
  • Wsparcie celów sprzedażowych.
  • Kampanie o dużej frekwencji wyświetlania reklam w danym czasie, które pomogą uzyskać lepsze wyniki podczas wydarzeń sezonowych.
  • Nowe statystyki i objaśnienia m.in. informacje o konsumentach, odbiorcach i aukcjach.
  • Wyniki optymalizacji i rekomendacje, które umożliwią skuteczniejsze tworzenie kampanii.

  • Nowe raporty statystyczne

    Dzięki Statystykom Google przedsiębiorcy mogą poznać aktualne tendencje w obszarze produktów lub usług sprzedawanych przez firmę. Wkrótce Google udostępni trzy nowe raporty.

  • Statystyki atrybucji – obrazują jak reklamy razem działają w sieci Google, czyli w wyszukiwarce, sieci reklamowej i na YouTubie.
  • Statystyki budżetowe – dzięki raportowi reklamodawca może monitorować wydatki w zestawieniu z celami budżetowymi oraz poznać nowe możliwości optymalizacji budżetu.
  • Statystyki odbiorców na podstawie first-party cookies – raport obrazuje jak segmenty klientów, takie jak te utworzone za pomocą kierowania na listę klientów, przekładają się na wyniki kampanii.


  • Nowości dla użytkowników

    Na konferencji Google Live Marketing zaprezentowano nowości nie tylko dla marketerów i przedsiębiorców, ale również użytkowników Google. Dzięki funkcji Moje Centrum Reklam będą oni mieli wpływ na reklamy jakie wyświetlają się w serwisie YouTube, wyszukiwarce Google i na karcie Discover.

    moje-centrum-reklam

    Ecommerce

    Dania to lider w europejskim rankingu cyfryzacji. Popularny jest m-commerce i zakupy w zagranicznych sklepach, a mieszkańcy wydają najwięcej spośród krajów UE.

    19.08.2022 CZYTAJ WIĘCEJ

    Ecommerce

    W roku 2021 aż 94 proc. Polaków kupiło coś online, a wartość rynku e-commerce wyniosła ponad 111 mld zł. Czy ta świetna koniunktura będzie trwać?

    18.08.2022 CZYTAJ WIĘCEJ

    Ecommerce

    Jakie są wiodące trendy konsumenckie, którymi warto się kierować podejmując ważne decyzje biznesowe i planując rozwój sklepu internetowego? Przyjrzyjmy się im.

    16.08.2022 CZYTAJ WIĘCEJ