O czym pamiętać przygotowując zdjęcia produktowe?

#optymalizacja #sklep internetowy #zdjęcia produktowe

03.05.2021
Udostępnij:

Zakupy online są szybkie i wygodne, ale nie przemawiają do wszystkich. Jednym z powodów jest brak możliwości zobaczenia produktu, dotknięcia go i ocenienia, czy rzeczywiście spełnia potrzeby. Dlatego zdarza się, że na ostatnim etapie klient porzuca koszyk zakupowy w sklepie internetowym i wybiera zakup stacjonarny. Można to jednak zmienić. Receptą na sukces są dobre zdjęcia produktowe.


Prezentacja sprzedawanego produktu ma dzisiaj ogromne znaczenie. Niestety wielu sprzedawców nie ma tej świadomości i zastanawia się, co jest przyczyną małej sprzedaży lub porzucania koszyków zakupowych. Więcej na ten temat przeczytasz tu: Jak odzyskać porzucone koszyki w e-sklepie? Często rozwiązanie tego problemu jest bardzo proste.

Aby ułatwić klientom podjęcie decyzji, musisz popracować nad ekspozycją towarów w sklepie. Twoja witryna zyska bardziej nowoczesny wygląd, a klienci nie będą mieli wątpliwości co do kupowanego towaru. Zdjęcia, które przygotujesz, możesz również wykorzystać na Instagramie i w ten sposób poszerzyć grupę swoich odbiorców. Co ważniejsze, polepszając jakość zdjęć, wpłyniesz na poziom sprzedaży Twoich produktów.

Zdjęcie to najważniejsza informacja o produkcie, która będzie miała bezpośredni wpływ na to czy klient zapozna się z opisem produktu. Jeżeli zdjęcie będzie złej jakości i nie wyeksponuje walorów towaru, są nikłe szanse, że klient przejdzie do kolejnego kroku.


Jakie musi być zdjęcie produktowe, żeby realizowało swoje cele?


1. Estetyczne


Twój produkt, może kosztować pięćdziesiąt złotych, ale musi wyglądać jak milion dolarów. Jeśli klient zobaczy niechluje zdjęcie, będzie miał takie samo zdanie o Tobie, jako sprzedawcy. Pamiętaj, że ocenia Twoją firmę tylko przez pryzmat tego, co widzi w Twojej witrynie. Dlatego produkt, przede wszystkim musi być czysty, ale też przedstawiony w najkorzystniejszej formie.

Na zdjęciu nie powinno zabraknąć wszystkich szczegółów, które Tobie mogą wydawać się mniej ważne, a dla klienta mają znaczenie. Na przykład jeśli na ręcznie wykonanej poduszce, znajduje się haft, to koniecznie poświęć osobne zdjęcie na pokazanie z bliska dekoracji. Jeżeli natomiast do produktu są dołączone inne elementy, na przykład pokrowiec, nie zapomnij go zaprezentować na osobnym zdjęciu.


2. Wywierające wpływ


Pewnie dobrze wiesz, że często zakupy online są dokonywane pod wpływem emocji. Wykorzystaj to w swojej działalności. Zagraj zdjęciami, niech wpływają na emocje Twojego potencjalnego klienta. Jeżeli na przykład sprzedajesz ręcznie wykonaną kołderkę obciążeniową, to pokaż na zdjęciu dziecko przykryte tą kołderką. Niech klient zobaczy spokojną i zrelaksowaną minę dziecka, a już za chwilę będzie wyobrażał sobie swoją pociechę – tak samo szczęśliwą. Dodatkowo dowie się, jak duża jest kołderka, przez co skróci czas na czytanie szczegółowego opisu.

Zarówno pierwsza jak i druga cecha dobrego zdjęcia produktowego, ma związek z oddziaływaniem na Twojego klienta. Większość ludzi to tak zwani wzrokowcy, którzy krótko mówiąc „kupują oczami”.


3. Profesjonalne


Dobrze wykonane fotografie w wysokiej jakości, wpływają bezpośrednio na estetykę strony. Teraz pewnie zastanawiasz się, czy do wykonania takich zdjęć, będzie Ci potrzebny profesjonalny sprzęt? Otóż niekoniecznie.

Wykonanie dobrych zdjęć, wcale nie jest trudne i można takie przygotować, nawet w domowych warunkach – jedynie z wykorzystaniem smartfona. Na co zwrócić uwagę?


Czystość


Dobrze przygotuj swój towar do sesji, tak jak modelce wykonuje się profesjonalny makijaż, tak Twoje towary również wymagają chwili uwagi.


Tło


Najlepiej sprawdzi się jednolite białe tło, które profesjonaliści nazywają packshotem. Dzięki minimalistycznej oprawie można maksymalnie wyeksponować cechy produktu.


Kadrowanie


Połóż produkt w centrum i pokaż go z jak najlepszej strony. Jeżeli produkt ma dużo szczegółów, lub składa się z kilku elementów, każdy z nich powinien zostać zaprezentowany na osobnym zdjęciu.


Oświetlenie


Ma ono duży wpływ na prezentację towaru. Przy braku profesjonalnego sprzętu, zdjęcia najlepiej wykonywać w świetle dziennym.


Ostrość


Ma ona znaczenie zwłaszcza przy eksponowaniu szczegółów. Dobrze jest umożliwić klientowi, powiększanie zdjęcia w witrynie, ale wcześniej trzeba zadbać o dużą rozdzielczość zdjęcia. Nie może być ona przesadzona, bo przy wielu zdjęciach, może mieć negatywny wpływ na szybkość ładowania się strony, a do tego nie należy dopuścić.


Obróbka


Każde zdjęcie wymaga obróbki z wykorzystaniem mniej lub bardziej zaawansowanego programu. W internecie jest wiele takich programów – zarówno płatnych (np. Adobe Photoshop, Corel Photo-Paint, Corel PaintShop Pro) jak i darmowych (np. GIMP, PIXLR, Photopea, Polarr Photo Editor, Fotor).

Pamiętaj – dobre zdjęcia to inwestycja, na której efekty nie trzeba długo czekać.


💡 Jeżeli szukasz profesjonalnych usług dla e-commerce – kliknij w link, a przejdziesz do specjalnego marketplacu z ofertami naszych partnerów, np. audyt SEO, usługi prawne, usługi reklamowe, itp.

Przeczytaj także:

Ecommerce

Bramka SMS jako narzędzie komunikacji z klientami Twojego e-commerce

Odkryj, jak bramka SMS wspiera komunikację w e-commerce, poprawiając relacje z klientami i zwiększając sprzedaż. Sprawdź, dlaczego warto z niej korzystać.

18.03.2024 Czytaj więcej

Ecommerce

Zwiększanie zaufania klientów poprzez certyfikowane metody płatności online

Dowiedz się, jak stosowanie standardów PCI DSS i SSL oraz praktyk zgodności regulacyjnej wpływa na decyzje zakupowe i poczucie bezpieczeństwa użytkowników.

14.03.2024 Czytaj więcej

Ecommerce

Jak zwiększyć konwersję w sklepie internetowym dzięki różnorodnym metodom płatności?

Dowiedz się, jak bezpieczeństwo, wygoda i personalizacja procesu płatności wpływają na decyzje zakupowe, budują zaufanie klientów i podnoszą sprzedaż.

12.03.2024 Czytaj więcej