O czym pamiętać tworząc stronę główną e−sklepu?

#sprzedaż online #optymalizacja #sklep internetowy

07.04.2021
Udostępnij:

Chcesz zwiększyć dochody ze sprzedaży online? Czujesz, że Twój sklep internetowy stać na więcej i zastanawiasz się, co możesz zrobić, żeby zwiększyć konwersję? Strona główna jest jednym z kluczowych elementów decydujących o tym, czy klienci zapoznają się z Twoją ofertę i kupią jakiś produkt. Dlatego przygotowaliśmy ten krótki, ale użyteczny poradnik.


Stronę główną można porównać do witryny sklepu stacjonarnego, której wygląd często decyduje o tym, czy osoba zdecyduje się wejść do środka i coś kupi, czy przejdzie obok i wybierze inny sklep. Witryna musi być interesująca, przemyślana, przejrzysta i zachęcająca – taka sama powinna być strona główna sklepu internetowego.

Jeden z naszych partnerów, firma Shoper, podaje że wg przeprowadzonej przez nią analizy (na próbie 25 mln unikatowych odwiedzających sklepy Shoper) – strona główna jest stroną startową dla aż 18,5% z nich.


Ustal cele, jakie ma realizować strona główna


Jak już zostało powiedziane, strona główna odpowiada za pierwsze wrażenie, jakie Twój sklep robi na odwiedzających. Jednym z realizowanych przez nią celów jest więc odpowiednia prezentacja marki. Inne to budowanie zaufania do sklepu oraz pokazania wyróżników marki.

Jednak kluczowe zadania to:

  • skuteczne nawigowanie i rozprowadzanie ruchu po całym sklepie;
  • promowanie biznesowo ważnych elementów, np. wybranych kategorii, nowości, najbardziej dochodowych lub najpopularniejszych produktów, itd.;
  • ułatwienie dotarcia do produktów, które interesują klienta.

Zadbaj o przejrzystość


Często popełnianym błędem jest przeładowanie strony głównej informacjami. Mnogość elementów, takich jak: banery reklamowe, wyróżnione kategorie, bestsellery, promocje, ostatnie wpisy w aktualnościach, boxy odsyłające do mediów społecznościowych, wyskakujące okienko chatu, itp. – sprawia, że strona główna staje się przepełniona i trudna w nawigacji. Uczucie przytłoczenia może powodować, że klient straci chęć odkrywania sklepu i wyjdzie od razu po przeskanowaniu wzrokiem strony głównej.

Dlatego, projektując home page, należy się bardzo dobrze zastanowić nad tym, które elementy są na niej naprawdę niezbędne. Gdy je wybierzemy, należy zadbać o to, by były utrzymane w jednej stylistyce – zgodne z identyfikacją wizualną marki. Najważniejsze, z biznesowego punktu widzenia elementy, powinny być większe i znajdować się u góry strony.


Zorganizuj top strony


Góra strony głównej powinna ułatwiać użytkownikowi przejście do najważniejszych sekcji serwisu. Dlatego warto umieścić tam:

  • logo (które będzie umożliwiało powrót na stronę główną z dowolnego miejsca na stronie);
  • wyszukiwarkę;
  • przejście do koszyka;
  • menu nawigujące po kategoriach.

Możesz dodać również informacje, które wyróżnią Twoją ofertę spośród konkurencji, np. te dotyczące aktualnych promocji lub warunków darmowej dostawy (jak na poniższej grafice).


Źródło: https://homla.com.pl/


Wybierz odpowiednie produkty


Jeżeli masz w swojej ofercie dużo produktów – pokategoryzuj je odpowiednio, a na stronie głównej pokaż te, które są:

  • najpopularniejsze wśród Twoich klientów,
  • znakiem rozpoznawczym Twojej marki,
  • najbardziej dochodowe.

Wybór prezentowanych produktów jest uzależniony od oferty sklepu. Jeżeli są produkty, na sprzedaży których szczególnie Ci zależy w danym okresie, bo jeśli nie sprzedasz ich teraz, to zostaną w Twoim magazynie na bardzo długo (np. ozdoby świąteczne) – wówczas pokaż je koniecznie na stronie głównej.


Źródło: https://homla.com.pl/


Na wyróżnienie za pewnością zasługują również nowości oraz rzeczy z wyprzedaży – ułatw swoim klientom dotarcie do tych kategorii produktowych.


Pokaż swoje mocne strony


Przekonaj odwiedzających Twój sklep internetowy, że warto zrobić zakupy właśnie u Ciebie. Powiedz im co Cię wyróżnia. Może to być: darmowa dostawa, darmowe zwroty, dostępność wielu metod płatności, różne formy dostawy, wydłużony czas na zwrot, zdobyte nagrody, wyróżnienia i certyfikaty, itp.


Źródło: https://homla.com.pl/


Źródło: https://www.pieknowdomu.pl/


Pamiętaj o swoich odbiorcach


Jeżeli planujesz umieścić na stronie głównej blok tekstowy (np. na dole strony), opracuj treść która będzie atrakcyjna dla czytających, a nie tylko dla robotów Googla. Treść nie może stanowić zlepku przypadkowych zdań, naszpikowanych słowami kluczowymi, ponieważ może się to przełożyć na niższe zaufanie wobec Ciebie jako sprzedawcy. Opisz siebie, swoją markę, wizję, asortyment, coś co Cię wyróżnia (np. unikatowy proces produkcyjny lub stosowane materiały).


Testuj, sprawdzaj, optymalizuj


Nie ufaj wyłącznie swojej intuicji. Pracując nad własnych serwisem, przestajemy być obiektywni. Dlatego tak ważne jest, żeby zapytać o opinię innych ludzi i przeprowadzić testy z użytkownikami, które odpowiedzą nam na pytanie o to, czy zastosowane przez nas rozwiązania rzeczywiście są trafne i spełniają przypisane im role. Tylko w ten sposób możesz sprawdzić, czy klienci z łatwością poruszają się po serwisie, wiedzą gdzie szukać interesujących ich produktów oraz jak złożyć zamówienie.

Mamy nadzieję, że przywołane wyżej wskazówki okażą się dla Ciebie pomocne. Trzymając się ich, zwiększasz szanse na to, że osoby, które trafią na stronę główną Twojego sklepu internetowego zostaną tam na dłużej i z chęcią przejdą do odkrywania Twojej oferty.


💡 Jeżeli szukasz profesjonalnych usług dla e-commerce – kliknij w link, a przejdziesz do specjalnego marketplacu z ofertami naszych partnerów, np. audyt SEO, usługi prawne, usługi reklamowe, itp.

Przeczytaj także:

Ecommerce

Proste kroki do optymalizacji cashflow w sklepie online

Zobacz, jak analiza finansowa, zarządzanie zapasami, optymalizacja kosztów i inne strategie przyczyniają się do poprawy płynności finansowej i rozwoju biznesu.

23.04.2024 Czytaj więcej

Ecommerce

Jak skutecznie zarządzać sklepem online z domowego biura?

Poznaj strategie i narzędzia, które pomogą Ci zarządzać e-commerce z domowego biura. Dowiedz się, jak utrzymać dyscyplinę i zorganizować idealne miejsce pracy.

22.04.2024 Czytaj więcej

Ecommerce

Wykorzystanie bramki SMS do poprawy komunikacji z klientem sklepu

Odkryj, jak bramka SMS może rewolucjonizować komunikację z klientami w e-commerce, zwiększając zaufanie i lojalność. Dowiedz się, jak wykorzystać SMS-y.

18.04.2024 Czytaj więcej