OpenCart – platforma e-commerce, którą warto znać

#ecommerce #płatności online #OpenCart #platformy e-commerce

27.10.2022
Udostępnij:

Istnieje wiele darmowych i płatnych rozwiązań, na bazie których można zbudować sklep internetowy. Niedawno porównywaliśmy PrestaShop i WooCommerce, a dziś przyjrzymy się bliżej właśnie OpenCart, które również ma swoich zwolenników.

💡 Czym jest OpenCart? To opensourcowa platforma e-commerce, co znaczy, że zarówno pobranie, jak i późniejsze aktualizacje są darmowe. Korzystanie z OpenCart nie wiąże się również z koniecznością opłacania comiesięcznego abonamentu. Platforma oferuje szereg rozwiązań dla e-commerce (zarządzanie klientami i produktami, kody rabatowe, podatki, obsługa zamówień), wbudowane narzędzia SEO i wiele więcej.


Kto korzysta z OpenCart?

Dane serwisu Built With pokazują, że aktualnie z OpenCart korzysta ponad 400 000 użytkowników na całym świecie – od Stanów Zjednoczonych, przez Brazylię, po Wielką Brytanię . Na terenie Unii Europejskiej działa 57 000 serwisów, z czego prawie 2000 w Polsce. Są to zarówno małe serwisy, jak i te generujące milionowe obroty. To pokazuje, że OpenCart jest na tyle elastyczną platformą, że jest w stanie sprostać bardzo różnym wymaganiom.

OpenCart – podstawowe funkcje

Niektórzy uważają, że OpenCart jest jednym z najbardziej obiecujących CMS-ów do budowy sklepu internetowego. Pozwala tworzyć stabilne i wydajne serwisy e-commerce przy użyciu niestandardowych modułów i wtyczek. Przyjrzyjmy się najważniejszych funkcjom platformy.

  • Dostęp dla wielu użytkowników – możesz przydzielić role poszczególnym użytkownikom i na tej podstawie kontrolować ich dostęp do platformy. Dzięki temu możesz uniknąć potencjalnych zagrożeń i błędów.

  • Panel administratora – masz łatwy wgląd w statystyki serwisu, w tym: liczbę klientów, zamówienia, wysokość sprzedaży, itd. Możesz również dopasować zakres raportów do swoich potrzeb.

  • Zarządzanie wieloma sklepami – OpenCart umożliwia kierowanie dowolną liczbą sklepów internetowych z poziomu jednego panelu administracyjnego. Możesz wprowadzać dany produkt do sprzedaży w kilku sklepach jednocześnie, wybrać szatę graficzną dla każdego ze sklepów i ustawić różne ceny w każdym z nich.

  • Atrybuty – możesz określić wiele cech produktów, w tym: ich przeznaczenie, kolor, wymiary, wagę, itd. Dzięki temu możesz dostarczyć swoim klientom wszystkich potrzebnych informacji.

  • Kopia zapasowa – możesz zrobić tzw. backup i przywrócić go w awaryjnej sytuacji.

  • Kupony rabatowe i promocje – możesz uruchomić różnego rodzaju promocje, które skutecznie przyciągną klientów i wpłyną pozytywnie na sprzedaż.

  • Płatności – OpenCart jest zintegrowany z różnymi operatorami płatności, dzięki czemu w prosty sposób uruchomisz płatności online w swoim sklepie.

  • Nielimitowana liczba produktów i kategorii – możesz stale rozszerzać swoją ofertę. bez ponoszenia przy tym żadnych dodatkowych kosztów na samo wdrożenie. Możliwość grupowania lub kategoryzacji pomaga zachować porządek w ofercie, co jest korzystne zarówno dla samego sklepu, jak i jego klientów.

  • OpenCart jest platformą, z którą pozycjonowanie staje się łatwiejsze. Została wyposażona w funkcje, które umożliwiają postępowanie zgodnie z najlepszymi praktykami SEO. Ponadto, platforma jest z domyślnie responsywna (dopasowuje się do urządzeń mobilnych), co również sprzyja lepszej widoczności w wyszukiwarce.


    Płatności OpenCart od Blue Media

    Aktywacja płatności online Blue Media w sklepie opartym na OpenCart jest bardzo prosta. Wystarczy pobrać specjalny moduł płatności (wtyczka płatności OpenCart), a później zainstalować go zgodnie z instrukcją – całość zajmuje do 15 minut.

    opencart-instalacja-wtyczki-bluemedia
    Źródło: materiały własne

    Po instalacji i szybkiej konfiguracji sklep internetowy jest gotowy do przyjmowania płatności online. Obsługujemy 99% metod płatności dostępnych na rynku, w tym BLIK, szybkie przelewy, karty, portfele elektroniczne i wiele więcej.

    Płatności online Blue Media wyróżnia bardzo krótki proces transakcyjny, który przekłada się na wyższą konwersję. Kupujący mogą w prosty sposób złożyć i opłacić zamówienie, przez co znacznie rzadziej porzucają swoje koszyki zakupowe.

    Co ważne, sprzedawca może określić minimalną wartość, jaką musi osiągnąć zamówienie, by mogło być zrealizowane. Dzięki temu może wyeliminować zamówienia poniżej progu rentowności. Statusy zamówień zmieniają się automatycznie po otrzymaniu przez Blue Media potwierdzenia płatności, dzięki czemu sprzedawca może szybko przejść do realizacji zamówienia.

    Wtyczka Blue Media dla OpenCart obsługuje również płatności w obcych walutach, np. w EURO, dzięki czemu polscy sprzedawcy mogą wyjść ze swoją ofertą na nowe rynki, poszerzyć grono klientów i zwiększyć zyski.

    platnosci-online-blue-media-cta


    Podsumowanie

    OpenCart jest rozwiązaniem darmowym, które już fabrycznie jest wyposażone w wiele funkcji przydatnych z perspektywy sklepu internetowego. Dzięki temu pozwala w bardzo krótkim czasie stworzyć i uruchomić serwis e-commerce w podstawowej wersji i stopniowo go rozbudowywać. Późniejsza personalizacja jest możliwa dzięki licznym rozszerzeniom dostępnym na rynku. Szacuje się, że darmowych jest 1600, a płatnych aż 4000. Jednak tych dopasowanych do najnowszej wersji OpenCart jest "zaledwie" 1500. Społeczność zgromadzona wokół OpenCart może nie jest tak duża jak ta wokół PrestaShop, ale można liczyć na jej wsparcie (m.in. za pośrednictwem tego forum OpenCart).

    Platforma OpenCart sprawdzi się bardzo dobrze w przypadku początkujących sprzedawców internetowych. Umożliwia dodanie dowolnej liczby produktów i nie potrzebuje przy tym tak dużych zasobów serwera, jak chociażby PrestaShop. Dotyczy to jednak wersji podstawowej rozwiązania. Gdy wzbogacimy je o dodatkowe wtyczki, może się okazać, że wydajność serwisu spadnie, dlatego warto ograniczyć ich liczbę do tych niezbędnych.

    Przeczytaj także:

    Ecommerce

    5 najważniejszych wniosków z European E-Commerce Report 2023

    Poznaj najważniejsze wnioski z raportu, które pomogą Ci zrozumieć trendy i dostosować strategie, żeby sukcesywnie zwiększać sukces Twojego sklepu online.

    28.03.2024 Czytaj więcej

    Ecommerce

    Płatności odroczone – sposób na zmniejszenie liczby porzuconych koszyków w sklepie online

    Odkryj, jak płatności odroczone mogą zwiększyć konwersję w Twoim sklepie online, zmniejszając liczbę porzuconych koszyków. Poznaj pozostałe korzyści.

    26.03.2024 Czytaj więcej

    Ecommerce

    Jak zwiększyć sprzedaż w małym sklepie internetowym?

    Sprawdź, jak poprawić strony produktowe, ulepszyć UX, usprawnić proces zakupowy i wykorzystać opinii klientów, żeby zbudować silną markę i się wyróżnić.

    25.03.2024 Czytaj więcej