Płatności Blue Media wykorzystane w pierwszym bezobsługowym sklepie w Polsce

#płatności online #sklep bezobsługowy #innowacja

Udostępnij:

Pierwszy całkowicie bezobsługowy sklep w Polsce wystartował w Poznaniu pod marką Take&GO. System płatności elektronicznych, kluczowy dla powodzenia przedsięwzięcia, dostarczyła firma Blue Media.

Cały proces zakupów w sklepie Take&Go, w tym płacenie za towary, jest w pełni zautomatyzowany. Dzięki wykorzystanym technologiom klienci po prostu wchodzą do sklepu, wybierają produkty i wychodzą. To nie znaczy, że za nie nie płacą. Płacenie odbywa się w tle.

Aby robić zakupy w Take&GO wystarczy zainstalować aplikację sklepu oraz przypisać do niej kartę płatniczą (debetową lub kredytową) jako źródło pieniądza. Wchodząc do sklepu należy przyłożyć do czytnika wygenerowany w aplikacji kod QR. Wszystkie produkty w sklepie są oznakowane tagami RFiD (automatycznie odczytywanymi drogą radiową), i podlegają automatycznemu zliczeniu. Klienci nie muszą skanować kodów produktów.

Dzięki w pełni zautomatyzowanemu procesowi płacenia klienci nie muszą wyjmować gotówki czy kart płatniczych. Po zatwierdzeniu listy zakupów w komórce po prostu przechodzą przez specjalną strefę płacenia, a płatność jest pobierana automatycznie.

- Przy tworzeniu rozwiązania płatniczego dla Take&GO największym wyzwaniem było zapewnienie bardzo krótkiego czasu realizacji płatności, dzięki czemu proces płacenia, oraz całych zakupów, jest możliwie prosty i odbywa się bez najmniejszych zakłóceń - komentuje Krystian Wesołowski z Blue Media. - Jak pokazują doświadczenia klientów Take&GO, udało nam się to w pełni osiągnąć, jednocześnie zachowując pewność transakcji.

Uniwersalne rozwiązanie “płatności w tle”

System płatności wykorzystywany w aplikacji Take&GO działa w oparciu o autorskie rozwiązanie płatnicze Blue Media wpisujące się w trend tzw. seamless payments.

Dzięki Autopay SDK (software development kit), gotowej bibliotece służącej do realizowania płatności mobilnych na platformach Android i iOS, z rozwiązań mobilnych płatności automatycznych mogą korzystać także twórcy innych aplikacji, wykorzystywanych w różnych sytuacjach i warunkach.

Na podobnej zasadzie jak w przypadku sklepu Take&GO działa usługa automatycznych płatności Autopay do Blue Media. Od lata tego roku można za pomocą aplikacji Autopay płacić za korzystanie z płatnych  odcinków autostrad A1 i A4. Znów, tam gdzie płacenie za produkty lub usługi generuje kolejki - w sklepie czy na autostradzie - kluczowa jest pełna automatyzacja płatności. Posiadacze aplikacji Autopay po prostu podjeżdżają do szlabanu, który - po rozpoznaniu tablic rejestracyjnych - automatycznie się podnosi. Do skorzystania z usługi i uiszczenia opłaty nie trzeba mieć nawet telefonu przy sobie. 

Ecommerce

E-sklepy chętnie korzystają z ulotek jako skutecznej formy reklamy. Są one tworzone w celu informowania o ofercie lub zachęcania do skorzystania z promocji...

30.05.2023 CZYTAJ WIĘCEJ

Ecommerce

Franczyza jest w sensie organizacyjnym specyficzną metodą dystrybucji towarów i usług korzystając z formuły koncesji lub licencji udzielanej...

29.05.2023 CZYTAJ WIĘCEJ

Ecommerce

Szacuje się, że 2020 r., w skali świata, wydano ponad 2.6 biliona dolarów na zakupy za pośrednictwem stu najpopularniejszych marketplaców.

29.05.2023 CZYTAJ WIĘCEJ