Płatności Blue Media wykorzystane w pierwszym bezobsługowym sklepie w Polsce

#płatności online #sklep bezobsługowy #innowacja

Udostępnij:

Pierwszy całkowicie bezobsługowy sklep w Polsce wystartował w Poznaniu pod marką Take&GO. System płatności elektronicznych, kluczowy dla powodzenia przedsięwzięcia, dostarczyła firma Blue Media.

Cały proces zakupów w sklepie Take&Go, w tym płacenie za towary, jest w pełni zautomatyzowany. Dzięki wykorzystanym technologiom klienci po prostu wchodzą do sklepu, wybierają produkty i wychodzą. To nie znaczy, że za nie nie płacą. Płacenie odbywa się w tle.

Aby robić zakupy w Take&GO wystarczy zainstalować aplikację sklepu oraz przypisać do niej kartę płatniczą (debetową lub kredytową) jako źródło pieniądza. Wchodząc do sklepu należy przyłożyć do czytnika wygenerowany w aplikacji kod QR. Wszystkie produkty w sklepie są oznakowane tagami RFiD (automatycznie odczytywanymi drogą radiową), i podlegają automatycznemu zliczeniu. Klienci nie muszą skanować kodów produktów.

Dzięki w pełni zautomatyzowanemu procesowi płacenia klienci nie muszą wyjmować gotówki czy kart płatniczych. Po zatwierdzeniu listy zakupów w komórce po prostu przechodzą przez specjalną strefę płacenia, a płatność jest pobierana automatycznie.

- Przy tworzeniu rozwiązania płatniczego dla Take&GO największym wyzwaniem było zapewnienie bardzo krótkiego czasu realizacji płatności, dzięki czemu proces płacenia, oraz całych zakupów, jest możliwie prosty i odbywa się bez najmniejszych zakłóceń - komentuje Krystian Wesołowski z Blue Media. - Jak pokazują doświadczenia klientów Take&GO, udało nam się to w pełni osiągnąć, jednocześnie zachowując pewność transakcji.

Uniwersalne rozwiązanie “płatności w tle”

System płatności wykorzystywany w aplikacji Take&GO działa w oparciu o autorskie rozwiązanie płatnicze Blue Media wpisujące się w trend tzw. seamless payments.

Dzięki Autopay SDK (software development kit), gotowej bibliotece służącej do realizowania płatności mobilnych na platformach Android i iOS, z rozwiązań mobilnych płatności automatycznych mogą korzystać także twórcy innych aplikacji, wykorzystywanych w różnych sytuacjach i warunkach.

Na podobnej zasadzie jak w przypadku sklepu Take&GO działa usługa automatycznych płatności Autopay do Blue Media. Od lata tego roku można za pomocą aplikacji Autopay płacić za korzystanie z płatnych  odcinków autostrad A1 i A4. Znów, tam gdzie płacenie za produkty lub usługi generuje kolejki - w sklepie czy na autostradzie - kluczowa jest pełna automatyzacja płatności. Posiadacze aplikacji Autopay po prostu podjeżdżają do szlabanu, który - po rozpoznaniu tablic rejestracyjnych - automatycznie się podnosi. Do skorzystania z usługi i uiszczenia opłaty nie trzeba mieć nawet telefonu przy sobie. 

Ecommerce

Media społecznościowe umacniają swoją pozycję jako kanały sprzedaży. Czy Twitter Shop będzie kolejnym? Przyjrzyjmy się temu rozwiązaniu.

24.05.2022 CZYTAJ WIĘCEJ

Ecommerce

Marketing w social mediach jest niezastąpioną formą promowania marki, ponieważ umożliwia bezpośredni kontakt z milionami użytkowników.

23.05.2022 CZYTAJ WIĘCEJ

Ecommerce

Liderem wśród platform e-commerce jest WooCommerce, a tuż za nim plasują się PrestaShop i Shoper.

20.05.2022 CZYTAJ WIĘCEJ