Szablony PrestaShop – sposób na personalizację wyglądu sklepu internetowego

#PrestaShop #szablony PrestaShop #szablony Presta

Udostępnij:

Design sklepu online ma wpływ na to, jak odbiorą go klienci i czy zechcą w nim zrobić zakupy. Pierwsze wrażenie jest bardzo ważne. Dobra szata graficzna może się przyczynić do wzrostu konwersji, a zła może pogrążyć sprzedaż, nawet pomimo atrakcyjnej oferty.

Jeżeli zamierzasz stworzyć swój sklep internetowy w oparciu o platformę PrestaShop, nie musisz samodzielnie (lub z pomocą profesjonalisty) projektować wyglądu witryny. Możesz skorzystać z gotowych propozycji. Gdy wpiszesz w wyszukiwarkę hasło – szablony PrestaShop – znajdziesz tysiące layoutów przygotowanych przez osoby, które znajdą się i na projektowaniu sklepów internetowych i na samym środowisku PrestaShop.

Gdzie można znaleźć gotowe motywy (czyli szablony Presta)? Oferują je dziesiątki mniej i bardziej znanych twórców. Warto wybierać te, które są dostępne na sprawdzonych serwisach www. Polecamy sprawdzić ofertę dostępną w oficjalnych serwisie PrestaShop (2200 motywów), na Template Monster (1321 szablonów) lub na Themeforest (ponad 900 tematów graficznych).

Projekty są podzielone według różnych kategorii – od tych, które się najlepiej sprzedają w danym miesiącu, przez te zaprojektowane specjalnie dla sklepów internetowych danej kategorii (np. odzieżowe, meblowe, zoologiczne), po te nagradzane lub będące aktualnie w promocji.

💡 W naszej bazie znajdziesz również artykuł porównujący PrestaShop vs. WooCommerce. Jeśli zastanawiasz się nad wyborem jednego z rozwiązań – znajdziesz tam sporą dawkę wartościowych informacji.


Szablony Presta – na co zwrócić uwagę?

Ogromna liczba dostępnych od ręki szablonów może powodować zagubienie. Trudno jest dokonać właściwego wyboru, szczególnie, jeśli tworzymy pierwszy sklep internetowy w życiu. Dlatego opracowaliśmy listę najważniejszych rzeczy, na które warto zwrócić uwagę porównując szablony Presta.

Wygląd sklepu internetowego powinien być dopasowany do oferowanego asortymentu, charakteru marki oraz grupy docelowej. Inaczej będzie wyglądać witryna z deskorolkami, a inaczej sklep ze zdrową żywnością. Zawsze należy pamiętać o tym, że layout sklepu jest niejako tłem, na którym powinny się dobrze prezentować produkty.

Dlatego, analizując szablony PrestaShop, zwróć uwagę na:

  • formaty i rozmieszczenie zdjęć (+ możliwość powiększenia zdjęcia lub dodania video z produktem);
  • rodzaj czcionki (estetyka treści ma bardzo duże znaczenie dla ich odbioru, zbyt krzykliwa czcionka może sprawić, że sklep będzie odebrany jako mało profesjonalny, a nadto delikatna czcionka może sprawiać trudności w czytaniu);
  • gamę kolorystyczną (powinna budzić pozytywne emocje, ułatwiać nawigację pod stronie i zwracać uwagę na kluczowe elementy – takie jak przycisk 'Dodaj do koszyka');
  • wygląd layoutu na urządzeniach mobilnych (czasami projekt wygląda świetnie na ekranie komputera, ale traci na czytelności na ekranie o mniejszej rozdzielczości);
  • wygląd formularza zamówień (wygoda wpisywania danych ma bardzo duży wpływ na doświadczenie zakupowe);
  • dostępne opcje filtrowania i sortowania (klienci lubią ułatwiać sobie poszukiwania i doceniają rozwiązania, które pozwalają im oszczędzić czas);
  • lazy load (mechanizm, który sprawia, że zdjęcia nie są ładowane dopóki użytkownik nie przewinie do nich strony; dzięki temu witryna szybciej się ładuje, a to ma istotny wpływ na jej odbiór przez odwiedzających i pozycjonowanie);
  • sticky menu (menu, które przykleja się do górnej części strony podczas jej przewijania w dół i jest cały czas dostępne dla użytkownika);
  • blog (prowadzenie bloga firmowego to sposób na zwiększenie ruchu organicznego na stronie, budowę świadomości marki i nawiązanie relacji z klientami);
  • szybki podgląd (możliwość podejrzenia najważniejszych cech produktu bez wchodzenia na jego kartę);
  • funkcje sprzedażowe (tj. cross-selling i up-selling, czyli inteligentne podpowiedzi produktów w oparciu o to, co oglądał lub dodał do koszyka dany klient).

  • Upewnij się również, czy oglądane przez Ciebie szablony Presta są uzupełnione o pliki instalacyjne. Dzięki nim instalacja i późniejsze dostosowanie szablonu powinny być bardzo proste i intuicyjne. Pamiętaj o sprawdzeniu, czy wybranych przez Ciebie szablon jest kompatybilny z Twoją wersją sklepu (np. PrestaShop 1.7).

    platnosci-online-blue-media-cta


    Szablony PrestaShop – jak dokonać wyboru?

    Gdy zaczniesz porównywać dostępne na rynku motywy graficzne, w pewnym momencie możesz poczuć zdezorientowanie, ponieważ wybór jest naprawdę duży, a różnice pomiędzy szablonami, niejednokrotnie, minimalne.

    Co może pomóc Ci podjąć decyzję? Zwróć uwagę na to ile razy dany szablon Presta został pobrany oraz jakie ma oceny. Większość serwisów umożliwia filtrowanie szablonów właśnie po średniej ocenie. Sprawdź, czy interesujące Cię motywy mają odpowiednią dokumentację techniczną. Upewnij się, czy serwis, który sprzedaje szablony zapewnia wsparcie techniczne – na wypadek, gdybyś potrzebował pomocy przy instalacji lub późniejszej konfiguracji. Zapoznaj się również z opiniami innych użytkowników na temat danego szablonu – być może znajdziesz w nich informacje, które ułatwią Ci wybór.

    Na rynku są dostępne darmowe szablony PrestaShop. Czym się różnią od tych płatnych? Najczęściej są prostsze, mniej atrakcyjne wizualnie i mają ograniczone możliwości konfiguracyjne. Jeżeli pierwszy raz wybierasz motyw pod Prestę, możesz pobrać darmowy szablon, żeby przetestować jego możliwości i przekonać się, jak wygląda instalacja i późniejsze dostosowywanie takiego motywu. To dobry sposób, żeby poznać to środowisko i zdobyć umiejętności, które przydadzą się później – podczas instalacji właściwego szablonu.

    Ecommerce

    Prawie co czwarta osoba nie kupuje w internecie. Dowiedz się dlaczego i sprawdź, czy można zmienić ich zdanie.

    06.12.2022 CZYTAJ WIĘCEJ

    Ecommerce

    Pandemia wywołała boom na zakupy internetowe. Właściciele sklepów online mieli szansę zanotować spektakularne wyniki sprzedażowe. Jak jest teraz?

    05.12.2022 CZYTAJ WIĘCEJ

    Ecommerce

    Zakupy internetowe w Wielkiej Brytanii są bardziej popularne niż w jakimkolwiek innym kraju Europy, a sprzedaż online stanowi 1/4 sprzedaży detalicznej.

    02.12.2022 CZYTAJ WIĘCEJ