W jakiej formie składać życzenia świąteczne klientom sklepu internetowego?

#sprzedaż online #obsługa klienta #sklepy internetowe

Udostępnij:

Boże Narodzenie, sylwester i Nowy Rok to świetne okazje, by popracować nad dobrymi relacjami z klientami: podziękować za zakupy i dać do zrozumienia, że firma o nich pamięta, a przede wszystkim docenia. Okazuje się, że napisanie stosownych życzeń wcale nie jest proste. Należy zastanowić się jak je przygotować i jakimi drogami przesłać.

Warto poświęcić chwilę i przygotować świąteczne życzenia, które ocieplą relacje z klientami. Pamiętaj, że to dzięki swoim odbiorcom, osiągasz sukces.

Jak napisać życzenia?

Firmy często mają określone standardy komunikacji z klientami. Jedne preferują poważny i wyważony styl, inne wolą bardziej swobodne traktowanie. Życzenia świąteczne powinny być spójne z dotychczasowym stylem komunikacji.

Jeżeli do klientów zawsze zwracasz się grzecznościowo Pan/Pani, to i taka forma powinna pojawić się w życzeniach. Warto również zdecydować się na tradycyjne życzenia.

Jeśli natomiast Twoja komunikacja z klientem opiera się na luźniejszym traktowaniu, dowcipne wierszyki będą jak najbardziej na miejscu. Szczególnie takie, gdzie pojawia się w nich bezpośrednie nawiązanie do działalności firmy.

Gdzie opublikować życzenia?

  • Strona główna – krótkie życzenia w stylu „Wszystkiego najlepszego z okazji świąt Bożego Narodzenia” można zamieścić na stronie głównej sklepu internetowego.
  • Media społecznościowe – życzenia bożonarodzeniowe warto przede wszystkim opublikować w mediach społecznościowych, np. Facebooku, czy Instagramie. Koniecznie trzeba umieścić okolicznościową grafikę, którą można wzbogacić o swoje logo. W internecie jest wiele darmowych baz zdjęć, z których można skorzystać, np. pixabay.com.
  • E-mail – jeśli chcesz wysłać klientom życzenia świąteczne w ten sposób, pamiętaj o opcji ukrycia adresów (UDW lub BCC).
  • SMS – może się zdarzyć, że nie masz w bazie adresów e-mail do swoich klientów, dlatego możesz zdecydować się na życzenia wysłane za pośrednictwem SMS.
  • Tradycyjna kartka – to najlepszy, a jednocześnie najdroższy sposób dotarcia z życzeniami do klientów. Jeśli baza nie jest mocno rozbudowana – warto wypróbować ten sposób. Z pewnością będzie najmilej przyjęty, bo kto jeszcze w dzisiejszych czasach wysyła tradycyjne kartki świąteczne? Takie traktowanie klienta wyróżni Twoją firmę.


  • Jakich błędów nie popełnić przy składaniu życzeń?

    Podczas składania życzeń łatwo jest popełnić błąd. Może on zaprzepaścić cel, jakim jest budowanie pozytywnego wizerunku marki. Jak napisać prawidłowo życzenia?

  • Szczęśliwego nowego roku – „nowego roku” piszemy małą literą, bo składamy życzenia na cały najbliższy rok, a nie tylko na święto obchodzone 1 stycznia: Nowy Rok.
  • święta Bożego Narodzenia – „święta” piszemy małą literą, a „Boże Narodzenie” wielką literą.
  • Wigilia – nazwę święta Wigilia, którą obchodzimy w dniu 24 grudnia, zaczynamy od wielkiej litery.
  • Kolacja wigilijna – „wigilijna” zapisujemy małą literą.
  • sylwester – „sylwester” w formie imprezy, czy balu – zapisujemy małą literą.


  • Nie zapomnij również o podpisie. Nawet jeśli obok życzeń pojawia się logo firmy, to życzenia należy stosowanie podpisać. Najlepiej imieniem i nazwiska właściciela firmy. Można też zakończyć sformułowaniem: „życzą pracownicy firmy X (w miejsce X wstaw nazwę firmy)”.

    Co najważniejsze, nigdy nie łącz korespondencji świątecznej z tą bieżącą. Najgorszym z możliwych scenariuszy jest wysłanie wezwania do zapłaty z życzeniami świątecznymi.

    Jeżeli nie czujesz się na siłach, aby samemu przygotować życzenia świąteczne, możesz zlecić to agencji reklamowej lub copywriterowi. Ma to szczególne znaczenie, jeśli zależy Ci na nietuzinkowych życzeniach, które będą odzwierciedlały Twoją ofertę.

    Co możesz zyskać?

    Dla przedsiębiorców czas przedświąteczny należy do najbardziej pracowitych. Jednak w ferworze obowiązków, warto pamiętać o utrzymaniu dobrych relacji z klientami. Taki prosty gest nie kosztuje nic (lub niewiele), a może przynieść wiele pozytywnych skutków. To przede wszystkim wzmocnienie wizerunku firmy oraz budowanie pozytywnych relacji z klientami, które mogą mieć swoje odzwierciedlenie w kolejnych miesiącach nadchodzącego roku.

    Ecommerce

    Blue Media jest oficjalnym partnerem PrestaShop, a nasz moduł płatności jest dostępny już z poziom panelu administracyjnego, a aktywacja jest prosta i szybka.

    09.12.2022 CZYTAJ WIĘCEJ

    Ecommerce

    Seniorzy to coraz bardziej świadoma grupa konsumentów. Postaraj się do nich dotrzeć, zwłaszcza, jeżeli oferta Twojego e-sklepu odpowiada ich potrzebom.

    08.12.2022 CZYTAJ WIĘCEJ

    Ecommerce

    Prawie co czwarta osoba nie kupuje w internecie. Dowiedz się dlaczego i sprawdź, czy można zmienić ich zdanie.

    06.12.2022 CZYTAJ WIĘCEJ