W Twoim e-sklepie nie ma płatności BLIK? Czas to zmienić

#BLIK #sprzedaż online #e-biznes

08.06.2021
Udostępnij:

Jeżeli prowadzisz sklep internetowy i chcesz zyskać więcej klientów, musisz wprowadzić nowoczesne metody płatności. To one często decydują o tym, czy klient dokończy transakcję. BLIK jest najprostszy w obsłudze i korzysta z niego już ponad 6 milionów użytkowników.


Chcesz, żeby Twoi klienci mogli płacić szybko, wygodnie i bezpiecznie? Oni również. Jeśli zastanawiasz się jakie metody płatności są najczęściej wybierane – zajrzyj do podlinkowanego artykułu.

Jak wynika z analizy Blue Media, szybkie płatności elektroniczne to zdecydowanie najczęściej i najchętniej wybierana metoda zapłaty za zakupy internetowe. Młodsi kupujący szczególnie chętnie wybierają płatności BLIK, który w 2020 r. odnotował wyraźny wzrost liczby użytkowników.

Według danych prnews.pl, liczba osób, które aktywnie korzystają z BLIK-a wzrosła o blisko 600 tys. w ciągu kwartału – do 6 mln. W badaniu przyjęto zasadę, że aktywnym użytkownikiem jest osoba, która zrealizuje przynajmniej jedną transakcję w miesiącu. Nie brano zatem pod uwagę użytkowników, którzy wykonywali wyłącznie przelewy na numer telefonu, nie korzystając z innych kanałów płatności BLIK-iem. Natomiast średnia liczba transakcji dziennie w trzecim kwartale 2020 roku wyniosła prawie 1,2 miliona. Średnia wartość transakcji opłacanych BLIK-iem to 133 zł. Łączna kwota zakupów w III kw. 2020 wyniosła aż 14,6 mld zł, z czego ponad połowa (8,5 mld) to wydatki w internecie.


Czym jest kod BLIK?


To jednorazowy 6-cyfrowy kod, który znajduje się w większości aplikacji banków. Jego okres ważności od momentu wygenerowania trwa zaledwie 2 minuty. Przepisując go w momencie opłacania transakcji, klient może szybko i bezproblemowo zapłacić za produkt lub usługę. Jeśli chcesz zadbać o lepszą jakość obsługi, wyrażoną wygodą swoich klientów, nie pozostaje Ci nic innego – jak wdrożyć płatność kodem BLIK, do swojego e-biznesu. Twoi klienci to docenią, bo będą mogli dokonać nieskomplikowanej płatności.


BLIK wprowadził płatności cykliczne – na czym polegają?


BLIK pozwala również na zdefiniowanie płatności powtarzalnych. Można nimi zarządzać również z poziomu aplikacji bankowej. Płatności cykliczne BLIK szczególnie powinni wprowadzić Ci przedsiębiorcy, którzy mają stałych klientów. Dzięki temu można zapanować nad płynnością finansową i nie martwić się niezapłaconymi fakturami.

Podobne cele pozwalają również osiągać płatności automatyczne, o których możesz dowiedzieć się więcej z artykułu: Płatności automatyczne – kiedy warto je wdrożyć?


Dlaczego warto dodać płatności BLIK do oferty?


BLIK jest coraz częściej wybieranym sposobem płatności w internecie. Wdrożyć go może każdy właściciel internetowego biznesu. Bezgotówkowe rozliczenia dodatkowo zyskały na popularności za sprawą pandemii koronawirusa.

Jeśli więc zależy Ci pozyskaniu nowej grupy klientów, dla której liczą się innowacyjne metody płatności, wprowadź jak najszybciej taką możliwość do swojego e-sklepu. Jedno jest pewne – to gwarancja wzrostu sprzedaży, dzięki zwiększeniu udziału nowych klientów. Nie zmarnuj tej szansy. Internauci przyzwyczaili się już do BLIK-a, w można spodziewać się, że w kolejnych latach przestaną ich interesować bardziej skomplikowane metody płatności.


Płatności online dla sklepów internetowych

Wybierz bezpieczne i niezawodne płatności Autopay, a rozwiniesz swój biznes

Zacznij pobierać płatności

Przeczytaj także:

Ecommerce

Wykorzystanie bramki SMS do poprawy komunikacji z klientem sklepu

Odkryj, jak bramka SMS może rewolucjonizować komunikację z klientami w e-commerce, zwiększając zaufanie i lojalność. Dowiedz się, jak wykorzystać SMS-y.

18.04.2024 Czytaj więcej

Ecommerce

Strategie marketingowe dla e-commerce w branży fitness

Poznaj sprawdzone strategie marketingowe dla branży fitness w e-commerce. Dowiesz się, jak zwiększyć zasięg i zaangażowanie wokół Twoich produktów i usług fitness.

16.04.2024 Czytaj więcej

Ecommerce

Jak wykorzystać Instagram do promocji produktów handmade?

Odkryj, jak wykorzystać Instagram do promocji rękodzieła. Poznaj strategie, które pomogą Ci przyciągnąć uwagę klientów i zbudować społeczność wokół Twojej marki.

15.04.2024 Czytaj więcej