Automatyczna weryfikacja tożsamości kluczem do efektywniejszej sprzedaży

#weryfikacja #weryfikacja online #sprzedaż online

Udostępnij:

Automatyczna identyfikacja pozwala szybko i bezpiecznie zweryfikować potencjalnych klientów. Jest również kluczem do efektywniejszej sprzedaży produktów finansowych. Klienci doceniają możliwość poddania się weryfikacji, która nie wymaga dużego zaangażowania, jest przeprowadzona sprawnie, bezproblemowo – i co najważniejsze – bez konieczności wychodzenia z domu.

Na rynku finansowym (ale nie tylko) coraz częściej są wykorzystywane nowe kanały dystrybucji, takie jak sprzedaż online. Wymagają one wdrożenia innowacyjnych rozwiązań, na przykład zautomatyzowanych kontroli tożsamości.

Automatyczna weryfikacja pozwala na ustalenie tożsamości klienta, na przykład za pomocą innowacyjnych rozwiązań technologicznych, takich jak przelew weryfikacyjny, weryfikacje z użyciem bankowości internetowej (AIS), potwierdzenie tożsamości z eID. Najnowszymi metodami, które wdraża coraz więcej podmiotów, są fotoweryfikacja i wideoweryfikacja, które wykorzystują techniki biometryczne.

Sposoby automatycznej weryfikacji są wprowadzone w oparciu o europejskie przepisy w zakresie przeciwdziałania praniu brudnych pieniędzy. Obligatoryjnie wymagają od instytucji finansowych wielotorowych weryfikacji tożsamości użytkownika – są więc maksymalnie bezpieczne.

Zarządzanie ryzykiem

Na instytucjach ciąży wymóg ustalenia poziomu i profilu ryzyka klienta. Jeżeli weryfikacja klienta nie odbywa się osobiście, to instrumentami najbardziej pewnymi w zastosowaniu są środki identyfikacji elektronicznej, w tym kwalifikowany podpis elektroniczny. Przynajmniej jeden z materiałów weryfikacyjnych powinien być dokumentem stwierdzającym tożsamość. Może to być dowód osobisty, paszport, karta pobytu, prawo jazdy. Innym sposobem, pozwalającym ustalić np. adres są na przykład rachunki za media.

Pomocnym sposobem weryfikacji jest zastosowanie przelewu weryfikacyjnego, czyli przeprowadzenie przez klienta transakcji za pomocą przelewu bankowego, dzięki której w szybki i bezpieczny sposób można potwierdzić jego dane osobowe (imię, nazwisko, PESEL, adres).

Efektywniejsza sprzedaż

Klienci doceniają innowacyjne rozwiązania, które sprawiają, że załatwienie formalności jest szybsze i wygodniejsze. Z drugiej strony obawiają się, o bezpieczeństwo swoich danych i narażenie na oszustwa. Dlatego po stronie placówki (czy to bankowej, telekomunikacyjnej czy leasingowej) spoczywa obowiązek zapewniania klienta o zachowaniu wzmożonych środków bezpieczeństwa.

Będąc zapewnionym o wdrożonych procedurach związanych z bezpieczeństwem, klient chętniej podejmie kolejną decyzję, na przykład dotyczące zakupu dodatkowych usług czy produktów finansowych.

System weryfikacyjny Blue Media działa w zgodzie z najnowszym rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady UE dot. przetwarzania danych osobowych (GDPR) oraz dyrektywą PSD2.

Fintech

Fotoweryfikacja to jedno z narzędzi wchodzących w skład systemu weryfikacyjnego Blue Media. Poznaj bliżej jej zastosowanie.

23.07.2021 CZYTAJ WIĘCEJ

Fintech

Sprzedaż produktów finansowych jest trudna, ze względu na „niewidzialny” charakter transakcji. Istnieją jednak skuteczne sposoby, na to by sprzedaż była bardziej efektywna.

25.06.2021 CZYTAJ WIĘCEJ

Fintech

Sprawdź, z jakich narzędzi możesz skorzystać, żeby zdalnie potwierdzić tożsamość swojego klienta i umożliwić mu skorzystanie z oferty.

22.04.2021 CZYTAJ WIĘCEJ