Autopay w bankowości elektronicznej i mobilnej Banku Pekao S.A.

#Autopay #płatności automatyczne #Bank Pekao S.A.

Udostępnij:

Klienci Banku Pekao w bankowości elektronicznej Pekao24 i aplikacji PeoPay mogą od 31 lipca szybko i wygodnie zapłacić za przejazd autostradami za pomocą Autopay.

Pekao to kolejny bank w Polsce, który zaoferował swoim klientom wygodne i automatyczne płatności za autostrady Autopay.

Dzięki usłudze podróżujący mogą przejechać płatnymi odcinkami autostrady AmberOne A1 oraz A4 na odcinku Katowice-Kraków praktycznie bez zatrzymywania się na punktach poboru opłat. Płatność odbywa się w pełni automatycznie i całkowicie bezdotykowo.

Aby aktywować usługę Autopay, wystarczy zalogować się do aplikacji mobilnej PeoPay lub serwisu Pekao24 i uzupełnić niezbędne dane, takie jak adres e-mail oraz informacje dotyczące pojazdu (numer rejestracyjny oraz model samochodu). Po wypełnieniu wszystkich wymaganych pól należy wybrać, z jakiego rachunku ma być realizowana płatność. Każdy klient Pekao może zarejestrować więcej niż jeden pojazd w usłudze Autopay.

Bank Pekao S.A. jest jedną z największych instytucji finansowych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej i jednym z trzech największych banków uniwersalnych w Polsce, który obsługuje ponad 5,5 mln klientów detalicznych. W pierwszym kwartale 2020 r. z bankowości mobilnej korzystało ponad 1,7 mln klientów, a z bankowości elektronicznej - ponad 2,5 mln osób.

- Usługa Autopay udostępniona przez Bank Pekao została wdrożona w zaledwie kilka miesięcy od podjęcia decyzji o jej realizacji. W ten sposób wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom klientów, którzy w okresie wakacyjnym wyruszą na polskie drogi – mówi Bartosz Zborowski, dyrektor Departamentu Innowacji i Płatności w Banku Pekao S.A.

- Bank Pekao to jeden z największych banków w Polsce. Udostępnienie Autopay klientom Pekao pozwala jeszcze większej rzeszy polskich kierowców cieszyć się wygodą przy korzystaniu z autostrad. Decyzję banku o współpracy z nami odbieramy jednocześnie jako dowód troski banku o komfort jego klientów, jak i wyraz uznania dla naszego rozwiązania, które znosi niepotrzebne bariery w podróżowaniu – mówi Miłosz Kurzawski, zarządzający Autopay.

Z Autopay szybciej do celu

Zarejestrowani w usłudze Autopay kierowcy mogą ominąć uciążliwe - szczególnie w okresie wakacyjnym - kolejki do bramek autostradowych, a tym samym zaoszczędzić kilka-kilkanaście minut na trasie. 

Aby skorzystać z automatycznej płatności na AmberOne A1 należy kierować się do specjalnych bramek oznaczonych symbolem AmberGO, a w przypadku A4 do bramek ze znakiem czarnej kamery na żółtym tle. Sama identyfikacja pojazdu na bramkach odbywa się samoistnie, na podstawie numerów tablicy rejestracyjnej. Zainstalowane na bramkach urządzenia odczytują tablicę i automatycznie podnoszą szlaban. Cała procedura trwa 3 sekundy. Opłata za przejazd pobierana jest po zakończonym przejeździe.

Podczas podróży nie trzeba uruchamiać żadnej aplikacji ani posiadać żadnego dodatkowego urządzenia. Brak jakiejkolwiek bariery wejścia daje kierowcom sporą motywację do skorzystania z Autopay. W Polsce już ponad 300 tys. użytkowników na co dzień korzysta z systemu. Na Autostradzie AmberOne A1 prowadzącej nad polskie morze z Autopay korzysta średnio 20 proc. wszystkich kierowców, natomiast na A4 pomiędzy Krakowem i Katowicami, tj. dwoma największymi miastami na południu Polski - średnio 10 proc. kierowców.

Fintech

Fotoweryfikacja to jedno z narzędzi wchodzących w skład systemu weryfikacyjnego Blue Media. Poznaj bliżej jej zastosowanie.

23.07.2021 CZYTAJ WIĘCEJ

Fintech

Sprzedaż produktów finansowych jest trudna, ze względu na „niewidzialny” charakter transakcji. Istnieją jednak skuteczne sposoby, na to by sprzedaż była bardziej efektywna.

25.06.2021 CZYTAJ WIĘCEJ

Fintech

Automatyczna identyfikacja pozwala szybko i bezpiecznie zweryfikować potencjalnych klientów. Jest również kluczem do efektywniejszej sprzedaży produktów finansowych.

18.06.2021 CZYTAJ WIĘCEJ