Blue Media uzyskuje zgodę NBP na prowadzenie działalności rozliczeniowej dla banków

#BlueCash #SPBC #zgoda NBP

Udostępnij:

Decyzją Prezesa Narodowego Banku Polskiego prof. Marka Belki z dnia 25 listopada 2011 r. firma Blue Media uzyskała zgodę na prowadzenie systemu płatności BlueCash. Oznacza to dla Spółki możliwość prowadzenia działalności rozliczeniowej i rozrachunkowej dla banków. System nadzorowany przez NBP posłuży do realizowania przelewów międzybankowych w czasie rzeczywistym.

Zgoda Prezesa Narodowego Banku Polskiego została wydana na podstawie zapisów ustawy o ostateczności rozrachunku w systemach płatności. Prezes NBP "uznał, iż zasady funkcjonowania Systemu płatności BlueCash, (…) są zgodne z przepisami prawa polskiego oraz zapewniają sprawne i bezpieczne jego funkcjonowanie".  

Otrzymana zgoda oznacza dla funkcjonującego systemu BlueCash możliwość dalszego rozwoju. "System płatności BlueCash" będzie dostępny dla wszystkich banków już w dniu jego uruchomienia. Z  udogodnień, jakie oferuje skorzystają na starcie nie tylko klienci banków-uczestników Systemu płatności BlueCash, ale także wszystkich banków obsługiwanych przez system BlueCash w dotychczasowej formule. Dzięki temu, zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami już na starcie umożliwi on obsługę przelewów dla 23 banków, obejmując swoim zasięgiem ponad 96% rynku.

Ostatnie doniesienia medialne dotyczące zmian w systemie SORBNET prowadzonym przez NBP wyraźnie wskazują, że bank centralny wspierać będzie przelewy natychmiastowe, w tym także te realizowane przez spółkę Blue Media. Przychylność NBP dla rozwoju nowoczesnych usług pozwoli utrzymać polskiemu systemowi bankowemu miano jednego z najbardziej innowacyjnych na świecie. 

Blue Media to Polska firma, która powstała w 1999 r. Jest najbardziej innowacyjną spółką na rynku usług finansowych w Polsce. Uruchamiając serwis BlueCash.pl udostępniła szybkie przelewy międzybankowe w formie powszechnej usługi. Blue Media obsługuje także m.in. serwis pożyczek społecznościowych oraz świadczy usługi finansowe w zakresie ubezpieczeń sprzedawanych w całości przez Internet. 

Fintech

Fotoweryfikacja to jedno z narzędzi wchodzących w skład systemu weryfikacyjnego Blue Media. Poznaj bliżej jej zastosowanie.

23.07.2021 CZYTAJ WIĘCEJ

Fintech

Sprzedaż produktów finansowych jest trudna, ze względu na „niewidzialny” charakter transakcji. Istnieją jednak skuteczne sposoby, na to by sprzedaż była bardziej efektywna.

25.06.2021 CZYTAJ WIĘCEJ

Fintech

Automatyczna identyfikacja pozwala szybko i bezpiecznie zweryfikować potencjalnych klientów. Jest również kluczem do efektywniejszej sprzedaży produktów finansowych.

18.06.2021 CZYTAJ WIĘCEJ